Експериментальні дослідження електричних машин. Частина І. Машини постійного струму

3.3 Лабораторне заняття №3П – Дослідження двигунів постійного струму з послідовним збудженням

3.3.1 Короткі теоретичні відомості про двигун послідовного збудження

3.3.2 Завдання на підготовку до практичного заняття

3.3.3 Задачі для самостійного розв’язування

3.3.4 Програма лабораторної роботи

3.3.5 Методичні вказівки до виконання лабораторної роботи

3.3.6 Питання до захисту

 

 

РОЗДІЛ 3
ЛАБОРАТОРНІ ЗАНЯТТЯ

 

 

3.3 Лабораторне заняття №3П – Дослідження двигунів постійного струму з послідовним збудженням

 

3.3.3 Задачі для самостійного розв’язування

 

Для електричного двигуна постійного струму з послідовним збудженням, який характеризується наступними номінальними величинами:

потужність                       Рном = 1 кВт;

напруга                            Uном = 220 В;

струм якоря                     Іа ном = 7 А;

ККД                                  h = 0,71;

частота обертання           nном = 350 об/хв.;

опір обмотки якоря          Ом;

опір обмотки збудження  Ом.

 

1. Визначити номінальну потужність, яка споживається двигуном, електромагнітну потужність, корисний момент на валу й електромагнітний момент.

2. Розрахувати сумарні й електричні втрати двигуна, втрати у якірній обмотці та в обмотці збудження, суму механічних й магнітних втрат для номінального режиму його роботи.

3. Обчислити ЕРС двигуна в номінальному режимі, величину навантаження, при якому ККД має максимальне значення, і величину максимального ККД (значення постійних і змінних втрат узяти з попередньої задачі).

4. При роботі двигуна в номінальному режимі:

а) визначити величину додаткового опору, який необхідно ввести в коло якоря, щоб частота його обертання при незмінному моменті навантаження на валу зменшилася в два рази;

б) знайти частоту обертання двигуна при зменшенні напруги живлення на 30% і незмінному моменті навантаження на валу.

Вказівка. Другим членом виразу механічної характеристики (3.42) знехтувати;

в) визначити частоту обертання двигуна при незмінному моменті навантаження, якщо обмотка збудження зашунтована резистором, опір якого дорівнює власному опору обмотки збудження;

г) для попереднього випадку знайти значення моменту навантаження на валу, при якому струм в обмотці якоря не буде перевищувати номінальний.

5. Визначити величину опору пускового реостата, що обмежує пусковий струм до значення 2Ιа ном.

6. Знайти таке значення опору, необхідне для шунтування обмотки збудження, щоб при роботі двигуна з номінальним навантаженням його частота обертання збільшилася на 20%. Як при цьому зміниться струм якоря двигуна? Визначити його значення і порівняти з номінальним.