Значення випрямленої потужності:
(2.1)
де Uн – номінальна напруга
двигуна;
Ін –
номінальний струм двигуна.
Типова (габаритна )
потужність трансформатора [9]:
(2.2)
де kS1, kS2,
kS – коефіцієнти схеми
випрямлення за потужністю:
(2.3)
де m1 – число фаз первинної
обмотки трансформатора;
kі1,
kі2 – коефіцієнти схеми випрямлення
за струмами первинної і вторинної обмоток трансформатора,
відповідно;
ku –
коефіцієнт схеми випрямлення за напругою;
d – число
вторинних обмоток трансформатора.
Коефіцієнти схем випрямлення та їх параметри
подані в табл. 2.1, а також у [9]. У табл. 2.1 прийняті такі
позначення: kі.ср – коефіцієнт схеми
випрямлення за середнім струмом; kumax –
коефіцієнт схеми випрямлення за максимальною напругою; m –
фазність схеми або вентильної групи; mn –
кратність пульсацій випрямленого струму; kR –
коефіцієнт схеми (kR = q, де q –
число груп, включених послідовно); kХ –
коефіцієнт схеми.
Таблиця 2.1 – Коефіцієнти схем та їх параметри
Коефі-
цієнт |
Схема випрямлення |
однофазна |
трифазна |
із середньою точкою трансформатора |
мостова |
нульова |
зигзаг з нулем |
мостова |
ku |
0,9 |
0,9 |
1,17 |
1,17 |
2,34 |
kі1 |
1 |
1 |
0,471 |
0,471 |
0,816 |
kі2 |
0,707 |
1 |
0,577 |
0,577 |
0,816 |
kS1 |
1,11 |
1,11 |
1,21 |
1,21 |
1,045 |
kS2 |
1,57 |
1,11 |
1,48 |
1,71 |
1,045 |
kS |
1,34 |
1,11 |
1,35 |
1,46 |
1,045 |
kі.ср |
1/2 |
1/2 |
1/3 |
1/3 |
1/3 |
kumax |
3,14 |
1,57 |
2,09 |
2,09 |
1,045 |
m1 |
1 |
1 |
3 |
3 |
3 |
d |
2 |
1 |
3 |
6 |
3 |
m |
2 |
2 |
3 |
3 |
3 |
mn |
2 |
2 |
3 |
3 |
6 |
kR = q |
1 |
1 |
1 |
1 |
2 |
kХ |
0,318 |
0,318 |
0,478 |
0,478 |
0,955 |
Трансформатор вибирається за типовою потужністю
Sт, первинною напругою U1н
та вторинною напругою, орієнтуючись на напругу двигуна Uн,
параметри якого зводимо до табл. 2.2, в якій прийнято такі
позначення: Sн – номінальна потужність
трансформатора; U2н – номінальна
напруга вторинної (вентильної) обмотки; І2н –
номінальний струм вторинної обмотки; Ud –
випрямлена напруга (напруга на виході випрямляча); Іd –
випрямлений струм; Uк% – напруга
короткого замикання, виражена у відсотках від номінальної фазної
напруги первинної обмотки; І0% – струм
холостого ходу, виражений у відсотках; Р0 –
потужність холостого ходу; Рк – потужність
короткого замикання.
Таблиця 2.2 – Технічні дані вибраного
трансформатора
Тип |
Sн,
кВ×A |
U1н,
кВ |
Вентильна обмотка |
Перетво-рювач |
Uк%,
% |
І0%,
% |
Р0,
кВт |
Рк,
кВт |
U2н,
кВ |
І2н,
А |
Ud,
В |
Іd,
А |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Пропонується вибір трансформатора
здійснювати з додатка Д.4.
Коефіцієнт трансформації
(transformation factor) [10]:
(2.4)
Діюче значення струму у вторинній обмотці
трансформатора [9]:
Ø
для нульових схем –
(2.5)
Ø
для мостових схем –
(2.6)
Ø
для загального випадку –
(2.7)
Діюче значення струму у первинній обмотці
трансформатора:
Ø
для трифазних нульових схем –
(2.8)
Ø
для трифазної мостової і
однофазних схем –
(2.9)
Ø
для загального випадку –
(2.10)
Активний опір однієї фази трансформатора,
приведений до вторинної обмотки [9]:
(2.11)
де DРм% – втрати
в міді трансформатора, виражені у відсотках від номінальної
первинної потужності трансформатора
S1н:
(2.12)
(2.13)
Мінімальне значення номінальної вторинної фазної
ЕРС трансформатора [9]:
(2.14)
де kз – коефіцієнт запасу,
який враховує можливу несиметрію кутів відкривання тиристорів за
фазами і який враховує запас за напругою для забезпечення
номінальної швидкості обертання двигуна в системі автоматичного
керування (kз = 1,05¸1,1);
DUт –
спад напруги на тиристорах (DUт = 1 В
– для нульових схем,
DUт = 2 В
– для мостових схем);
DU% –
відсоток спаду напруги в мережі (DU% =
5%);
amin – мінімальне
значення кута керування (amin = 0°
– для нереверсивної схеми,
amin = (25¸30)°
– для реверсивної схеми).
Індуктивний опір однієї фази трансформатора,
приведений до вторинної обмотки [9]:
(2.15) |