3.2 Розрахунок
параметрів силового кола
Опір якірного кола [15]:
(3.9)
де
b
– коефіцієнт двигуна, який враховує змінення опору при
нагріванні двигуна (табл. 3.1);
Rя –
значення активного опору обмотки якоря електричного двигуна;
Rдп –
значення активного опору додаткових полюсів двигуна;
Rко –
значення активного опору компенсаційної обмотки двигуна;
∆Uщ –
падіння напруги в щітковому контакті двигуна
(3.10)
де р – кількість пар головних полюсів.
Таблиця 3.1 – Значення
b
залежно від класу ізоляції обмотки якоря
Показник |
Параметри |
Клас ізоляції |
A |
E |
B |
F |
Н |
Допустиме перевищення температури
Dt,
°С |
60 |
75 |
80 |
100 |
125 |
b
= 1 + 0,004
×
Dt |
1,24 |
1,3 |
1,32 |
1,4 |
1,5 |
Активний опір головного кола електропривода:
(3.11)
де Rкаб – активний
опір кабелю або шин, що з’єднують тиристорний перетворювач з
якорем двигуна (Rкаб = 0,1Ra).
Індуктивність головного кола електропривода:
(3.12)
Електромагнітна стала часу (electromagnetic
time constant) якірного кола двигуна
[28-35]:
(3.13)
Електромагнітна стала часу головного кола
електропривода:
(3.14)
Приведений момент інерції (inertia
moment) електропривода:
(3.15)
де
q
– коефіцієнт моменту інерції механізму (див. табл. Б.1
додатка Б);
Jдв –
момент інерції двигуна:
(3.16)
де GD2 – маховий момент
двигуна.
Коефіцієнт двигуна:
(3.17)
де
wн
– номінальна кутова швидкість обертання двигуна [36]:
(3.18)
Електромеханічна стала часу (electromechanical
time constant) електропривода:
(3.19)
Коефіцієнт підсилення (factor
of amplification) тиристорного
перетворювача:
(3.20)
де Uоп.max –
амплітуда опорної синусоїдальної напруги (Uоп.max = 10 В).
Передавальну функцію тиристорного перетворювача
можна подати у вигляді аперіодичної ланки першого порядку
[4]:
(3.21)
де Ттп – стала часу
тиристорного перетворювача:
(3.22) |