1 Методичні вказівки з дисципліни “Теоретична механіка” до самостійної роботи студентів
Головна мета вищої освіти – це формування із студента спеціаліста, який здатний до розвитку і освоєння нових знань відповідно до вимог сучасності. Тобто майбутній спеціаліст повинен не тільки засвоювати знання, а і творчо їх застосувати, уміти ставити нові проблеми, аналізувати варіанти їх виконання і знаходити правильні оптимальні результати. Тому самостійна робота студента лежить в основі освітнього процесу і формує такі риси особистості, як:
– самостійність;
– творче відношення до праці;
– відповідальність;
– вміння планувати роботу;
– вміння вибирати спосіб (способи) найбільш швидкого і раціонального розв’язання поставленої проблеми (задачі);
– вміння швидко і якісно вносити корективи в процесі виконання та аналізувати виконану роботу і накреслювати шляхи подальшої праці.
Необхідно наголосити, що самостійна робота виконується в вищому навчальному закладі, гуртожитку, домашніх умовах, обчислювальному центрі без безпосередньої участі викладача. Але при виконанні роботи студент опирається на свої знання, уміння, досвід з дисципліни, який отримує під керівництвом викладача.
В процесі самостійної роботи студент повинен:
– знати аксіоми, закони, теореми, принципи для дослідження руху (спокою) матеріальної системи та матеріальної точки;
– використовувати отримані знання на практичних заняттях, при виконанні лабораторних і контрольних робіт, на олімпіадах з механіки;
– вміти використовувати знання та вміння для постановки та розв’язання нових проблем та задач (науково-дослідна робота студентів).
Самостійна робота студента повинна бути основою вищої освіти тому, що знання, які він отримав самостійно, будуть визначати його в майбутньому як фахівця.