1 ВИМОГИ ДО МАГІСТРІВ ТА ЇХ СТАТУС
Магістр – це освітньо-кваліфікаційний рівень вищої освіти особи, яка на основі освітньо-кваліфікаційного рівня бакалавра або спеціаліста здобула повну вищу освіту, поглиблені спеціальні знання та уміння, достатні для виконання професійних завдань та обов'язків інноваційного характеру, має певний досвід їх застосування та продукування нових знань для вирішення проблемних професійних завдань в певній галузі економіки.
Магістерська підготовка здійсняється за державними та галузевими стандартами вищої освіти, а також за стандартами освіти вищого навчального закладу. Державні стандарти встановлюють перелік напрямів та спеціальностей, за якими здійснюється підготовка фахівців у вищих навчальних закладах України, перелік кваліфікацій, а також вимоги до освітніх рівнів вищої освіти.
Галузеві стандарти вищої освіти містять освітньо-кваліфікаційні характеристики (ОКХ) випускника, освітньо-професійні програми (ОПП) підготовки фахівця та засоби діагностики якості вищої освіти. Стандарти освіти вищого навчального закладу складаються з варіативної частини освітньо-кваліфікаційної характеристики, навчального плану спеціальності, програм навчальних дисциплін.
Підготовка магістрів може проводитись як за денною формою навчання, так і заочно без відриву від виробництва.
Узагальненим об'єктом діяльності магістра за спеціальністю «Автомобілі та автомобільне господарство» є автотранспортні засоби (випробовування, дослідження, експлуатація) та об'єкти, що забезпечують їх здатність виконувати роботу в процесі експлуатації (виробничо-технічна база, технологія, організація та управління виробничими процесами ремонту та технічного обслуговування.
У відповідності до ОКХ магістр з автомобільного транспорту за спеціальністю «Автомобілі та автомобільне господарство» здатний виконувати проектно-конструкторську, дослідницьку, управлінську, освітню і підприємницьку роботу в галузі розробки, випробування, експлуатації, сертифікації двигунів внутрішнього згорання, нового транспортного устаткування, автомобілів, тракторів, дорожніх машин, локомотивів та інших транспортних машин і обладнання. Він може працювати в технічних відділах підприємств автотранспорту, відділах головного конструктора, науково-дослідних лабораторіях і організаціях, у малих підприємствах, навчальних закладах, виконувати роботу, пов'язану з конструюванням і проектуванням нових та модернізацією існуючих дорожніх транспортних засобів та двигунів внутрішнього згорання, вести науково-дослідну та викладацьку роботу, керувати роботою фахівців нижчого рівня підготовки.
Магістр може займати наступні первинні посади: інженер у загальних відділах підприємств і організацій; інженер у виробничих і виробничо-технічних відділах; інженер з охорони праці, нормування та інших видів діяльності; молодший науковий співробітник; інженер-конструктор у проектних відділах та організаціях; викладач відповідних дисциплін у загальноосвітніх навчальних закладах І рівня акредитації; викладач професійно-технічних і вищих 1, 2 та 3 рівнів акредитації закладів освіти; менеджер у комерційних фірмах та рекламних агентствах аналогічного профілю.
У залежності від посади, яку може займати магістр, він має бути підготовлений до виконання виробничих функцій (видів діяльності) та типових завдань, а також володіти уміннями, які наведені в табл. 1.
Таблиця 1 – Виробничі функції, типові задачі діяльності та зміст умінь, якими має володіти магістр за спеціальністю 8.07010601 «Автомобілі та автомобільне господарство»
Виробничі функції |
Типові задачі діяльності |
Зміст уміння |
1 |
2 |
3 |
1. Дослідниць-ка |
1.1. Аналіз взаємодії транспортного засобу із зовнішнім середовищем і технологічним обладнанням. |
- проводити науковий пошук (теоретичні експериментальні дослідження) і вивчати фізичну суть об'єкту; |
Продовження табл. 1
1 |
2 |
3 |
|
1.3. Розробка методики досліджень автомобіля та технологічних процесів його обслуговування з використанням основ планування експерименту. |
- складати з обґрунтуванням методики досліджень (або прискорених випробувань за конкретною програмою) механізму, агрегату і машини в цілому: |
2. Конструк- |
2.1. Використання сучасних методів і технічних засобів для |
- орієнтуватися в сучасних поглядах на принципи проекту |
Продовження табл. 1
1 |
2 |
3 |
|
проектування автомобілів, дви- гунів, технологічного обладна- ння, виробничо-технічної бази обслуговування та ремонту. |
вання автомобілів і їх окремих агрегатів, в сучасних методиках розрахунків механізмів, у використанні технічних засобів для проектування |
Продовження табл. 1
1 |
2 |
3 |
||
|
|
ня механізмів і агрегатів машини з урахуванням рівня сучасних вимог і рівня технічного розвитку підприємства, оснащення і інструменту, що застосовуються; |
||
3. Інженерна |
3.1. Технічна експлуатація, діагностування та ремонт автомобіля, його вузлів та агрегатів з використанням перспективних технічних, технологічних, економічних та організаційних систем, спрямованих на підтримку автотранспортних засобів т інфраструктури в оптимальних режимах функціонування. |
- визначати потребу в технічному обслуговуванні, діагностуванні і ремонті автомобілів |
|
Продовження табл. 1
1 |
2 |
3 |
|
3.4. Розробка та здійснення заходів з охорони праці та навколишнього середовища. |
розробляти методику збирання агрегатів і механізмів; |
4 Організаційно-управлінська |
4.1. Розробка стратегічних та оперативних планів роботи підприємства. |
- складати виробничі плани з урахуванням сучасних підходів до планування , можливостей підприємства і потреб суспільства; |
Продовження табл. 1
1 |
2 |
3 |
|
4.3. Організація і контроль впровадження технологічних процесів, оснащення, спеціального технологічного обладнання, апаратури і пристроїв, нових технологічних процесів. |
- складати і реалізовувати прогресивні ресурсозберігаючі і екологічні процеси і технології технічного обслуговування, ремонту і зберігання двигунів і рухомого складу транспорту; |
5. Викладацька |
5.1. Навчально-методичне забезпечення навчального процесу. |
- розробляти та корегувати навчально-методичну документацію; |