4 ВИБІР СПРЯМУВАННЯ ТА ТЕМИ РОБОТИ
Магістерські роботи можуть виконуватись за науково-дослідним та науково-практичним спрямуваннями.
Науково-дослідницькі магістерські роботи мають на меті отримання нових наукових результатів.
Науково-практичні магістерські роботи - це роботи інноваційного характеру, результат яких може бути впроваджений в господарську діяльність і принести певний економічний ефект.
Науково-дослідницькі та науково-практичні магістерські випускні роботи як правило повинні бути пов'язані із теоретичними та експериментальними дослідженнями, а також практичними роботами, що виконуються кафедрою або науковим керівником студента.
Також допускається обрання студентом оригінального наукового або науково-практичного напрямку за умови наявності достатньої кількості матеріалів та погодження наукового керівника роботи.
У зв'язку з тим, що в багатьох випадках у галузі, де працює кафедра, неможливо розділити науково-дослідницькі та науково-практичні роботи, напрямки таких робіт наводяться разом.
На кафедрі АТМ сформовані такі наукові напрями науково-дослідних та науково-практичних робіт у відповідності до яких може обиратись тема випускної роботи.
1. Розробка методів оцінки і розрахунку надійності транспортних засобів в умовах експлуатації.
2. Збирання і аналіз даних про відмови й несправності транспортних засобів.
3. Побудова математичних моделей відмов автомобілів, за якими можна обчислити показники надійності.
4. Обґрунтування режимів технічного обслуговування і ремонту транспортних засобів.
5. Вдосконалення методів економічного аналізу надійності, ефективності охорони навколишнього середовища, принципів і методів нормування запасів, технічного діагностування транспортних засобів, удосконалення системи технічного обслуговування і ремонту автомобілів за технічним станом з контролем як рівня надійності елементів автомобіля так і параметрів агрегатів після відпрацювання установленого ресурсу.
6. Розробка систем функціонального і тестового діагнозу, діагностичних моделей параметрів і нормативів.
7. Прогнозування технічного стану автомобіля.
8. Вдосконалення методів і засобів діагностування автомобіля.
9. Розробка загальної моделі ресурсного забезпечення системи експлуатації транспортних засобів із урахуванням створення й використання відтворного фонду матеріальних ресурсів.
10. Розробка сучасних методів і технологій очистки води і повторного її використання, основних шляхів економії палива та інших ресурсів.
11. Вдосконалення організації, планування і управління процесами технічного обслуговування, ремонту і зберігання транспортних засобів, технологічного проектування підприємств транспорту в умовах регульованого ринку.
12. Дослідження процесу формування ринку транспортних послуг, раціонального функціонування автотранспорту в різноманітних секторах економіки.
13. Розробка нових методів господарювання, прогресивних форм і методів організації праці, розвитку виробничо-технічної бази, підвищення ефективності і якості роботи ремонтно-обслуговуючого виробництва, впровадження орендних відносин, розв'язання проблем комплексного впровадження механізмів маркетингу на підприємствах транспорту.
14. Обґрунтування пропозицій щодо створення нових типів підприємств транспорту: індивідуальних, сімейних, приватних, колективних, державних, комунальних, об'єднань, господарчих товариств, спільних підприємств, холдингових компаній та ін.
15. Удосконалення принципів побудови організаційної структури управління технічною службою.
16. Розробка основних принципів і методологічних основ формування і розрахунку виробничих потужностей транспортних підприємств.
17. Проведення аналізу принципів раціональної організації виробничого процесу, сучасних форм організації виконання сервісних робіт, організаційних форм побудови технологічного процесу сервісних робіт, методів технічного обслуговування і ремонту автомобілів.
18. Обґрунтування і розробка сучасних методів і принципів контролю та управління якістю сервісних робіт.
19. Планування сервісних робіт транспортних засобів з використанням економіко-математичних методів і моделей.
20. Розробка алгоритму прийняття управлінських рішень та організаційного інструментарію у системі вироблення та реалізації управлінських рішень на прикладі конкретних господарських ситуацій.
21. Обґрунтування пропозицій про державне регулювання виробничого процесу підприємств за допомогою ліцензування сервісних робіт.
22. Визначення оптимального рівня насичення автомобільного парку в Україні на основі аналізу інфраструктури.
23. Оптимізація виробничої потужності і виробничої структури автосервісу в регіоні.
24. Оптимізація дилерської мережі заводу-виробника автомобілів в Україні.
25. Оптимізація виробничої потужності дилерської станції технічного обслуговування.
26. Розробка системи управління запасами для дилерської мережі.
27. Розробка системи надання технічної допомоги автомобілям на дорозі.
28. Розробка інформаційної служби автомобільного ринку в місті.
29. Визначення ємності ринку автомобілів (в цілому або конкретної моделі).
30. Визначення ємкості ринку запасних частин (по моделям автомобілів).
31. Знаходження ємності ринку автопослуг.
32. Організація гарантійного обслуговування автомобілів .
33. Розробка концепції утилізації автомобілів в Україні.
34. Розробка інформаційної системи ідентифікації запасних частин при утилізації автомобілів.
35. Розробка бізнес-плану і проекту підприємства по утилізації автомобілів.
36. Розробка бізнес-плану і проекту торгової мережі по продажу запасних частин утилізованих автомобілів.
37. Розробка бізнес-плану і проекту підприємства но відновленню запасних частин.
38. Оцінка конкурентоздатності фірми (СТО) і розробка пропозицій по її підвищенню.
39. Оцінка конкурентоздатності послуг СТО і розробка пропозицій по її підвищенню.
40. Розробка системи оперативного управління СТО.
41. Розробка системи управління виробничими процесами на авто сервісному підприємстві.
42. Розробка системи управління якістю послуг в автосервісі для конкретного підприємства.
43. Управління віковою структурою автомобілів.
44. Управління запасами запасних частин та експлуатаційних матеріалів.
45. Оптимізація процесів формування структури автосервісних підприємств.
46. Оцінка якості функціонування підприємств автосервісу.
47. Удосконалення форм організації технологічних процесів надання автомобільних послуг.
48. Удосконалення системи матеріально-технічного забезпечення.
Враховуючи те, що магістр може працювати і в педагогічному напрямку, дозволяється виконувати частину магістерської дисертаційної роботи шляхом створення навчально-методичної документації, нового навчального обладнання кафедри, алгоритмів і програм для ПЕОМ для розрахунків а також активних методів навчання.
Випускна робота має бути присвячена дослідженню конкретного об'єкту і не повинна носити реферативного характеру. У разі науково-практичної спрямованості випускна робота мас виконуватись на прикладі конкретного підприємства, яке реально існує.