ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ №1
Нормативи проектування виробничо-технічної бази автотранспортних підприємств
Мета роботи: навчитись визначати нормативи проектування виробничо-технічної бази автотранспортних підприємств та корегувати їх в залежності від конкретних умов експлуатації.
Теоретичні відомості
При проектуванні нових та реконструкції існуючих автотранспортних підприємств розрахункові нормативи періодичності ТО, пробігу до КР (ресурсу), трудомісткостей і простою в ТО і ПР, вказані в табл. 1.2 – 1.4, для існуючого парку рухомого складу слід приймати по діючих "Положеннях про технічне обслуговування і ремонт рухомого складу автомобільного транспорту".
Класифікація рухомого складу автомобільного транспорту приведена в табл. 1.1.
Таблиця 1.1 – Класифікація рухомого складу автомобільного транспорту
Тип ДТЗ |
Характеристика рухомого складу |
Модель-представник |
1 |
2 |
3 |
Автомобілі легкові |
робочий об'єм двигуна, л |
|
особливо малого класу |
до 1,2 вкл. |
ЗАЗ-1102 |
малого класу |
понад 1,2 до 1,8 |
ВА3-2107 |
середнього класу |
понад 1,8 до 3,5 |
Nissan X-Trail |
Автобуси |
довжина, м |
|
особливо малого класу |
до 5,0 вкл. |
РАФ-2203-01 |
малого класу |
понад 6,0 до 7,5 |
ПАЗ-3205 |
середнього класу |
понад 8,0 до 10,0 |
ЛіАЗ-42021 |
великого класу |
понад 10,5 до 12,0 |
Ікарус-260 |
особливо великого класу |
понад 12,0 |
Ікарус-280 |
Автомобілі вантажні загального призначення |
корисне навантаження, т |
|
особливо малої вантажопідйомності |
від 0,5 до 1,0 |
УАЗ-3303-01 |
малої вантажопідйомності |
понад 1,0 до 3,0 |
ГАЗ-52-04 |
середньої вантажопідйомності |
понад 3,0 до 5,0 |
ГАЗ-3307 |
великої вантажопідйомності |
понад 5,0 до 6,0 |
ЗІЛ-431410 |
особливо великої вантажопідйомності |
понад 8,0 до 10,0 |
КамАЗ-53212 |
Продовження таблиці 1.1
автомобілі-самоскиди кар'єрні |
30,0 |
БелАЗ-7522 |
Причепи і напівпричепи |
корисне навантаження, т |
|
Причепи одновісні малої і середньої вантажопідйомності |
до 5,0 |
СМ-В325 |
Продовження Причепи двовісні середньої і великої вантажопідйомності |
до 8,0 |
ГКБ-8350 |
Причепи одновісні великої вантажопідйомності |
до 12,0 |
КАЗ-9368 |
Напівпричепи двовісні особливо великої вантажопідйомності |
14,0 |
Мод. 9370 |
Напівпричепи багатовісні особливо великої вантажопідйомності |
понад 20,0 |
МАЗ-9398 |
Причепи і напівпричепи важковози |
понад 22,0 |
ЧМЗАШ |
Відповідно до "Положення про технічне обслуговування і ремонт ДТЗ АТ" в процесі експлуатації до рухомого складу застосовуються наступні види технічних впливів:
підготовка до продажу;
технічне обслуговування в період обкатки;
щоденне технічне обслуговування (ЩО);
перше технічне обслуговування (ТО-1);
друге технічне обслуговування (ТО-2);
сезонне технічне обслуговування (СО);
поточний ремонт (ПР);
капітальний ремонт агрегатів і вузлів (КР);
технічне обслуговування підчас консервації ДТЗ;
технічне обслуговування та ремонт ДТЗ на лінії.
Щоденне технічне обслуговування (ЩО) підрозділяється на ЩОд, виконуване щодоби і ЩОт, виконуване перед ТО-1, ТО-2 і ПР, пов'язаним із заміною агрегатів.
Сезонне технічне обслуговування (СО) рухомого складу, пов'язане з його підготовкою до експлуатації в зимовий і літній період і проводиться 2 рази на рік, поєднується з проведенням чергового технічного обслуговування – ТО-2 і ТО-1 і як окрема технічна дія при розрахунку не приймається.
Капітальний ремонт агрегатів і вузлів вантажних і легкових автомобілів, а також капітальний ремонт автобусів на базі готових агрегатів в автотранспортних підприємствах, що розглядаються в даних нормах, не проводиться, його виконання слід передбачати по кооперації зі спеціалізованими авторемонтними підприємствами.
Нормативи періодичності ТО рухомого складу для I-ї категорії умов експлуатації слід приймати не менше за величини, приведені в табл. 1.2. Ресурс пробігу рухомого складу – не менше за величини, приведені в табл. 1.3.
Таблиця 1.2 – Нормативи періодичності ТО рухомого складу
Тип рухомого склад |
Нормативи періодичності технічного обслуговування не менше, км |
||
ЩО |
ТО-1 |
ТО-2 |
|
Автомобілі легкові |
Один раз на робочу добу, незалежно від числа робочих змін |
5000 |
20000 |
Автобуси |
5000 |
20000 |
|
Автомобілі вантажні, автобуси на базі вантажних автомобілів або з використанням їх основних агрегатів |
4000 |
16000 |
|
Автомобілі-самоскиди кар'єрні |
2000 |
10000 |
|
Причепи і напівпричепи |
4000 |
16000 |
|
Причепи і напівпричепи важковози |
3000 |
12000 |
Таблиця 1.3 – Ресурс рухомого складу (пробіг до КР)
Тип рухомого складу |
Ресурс (пробіг до |
1 |
2 |
Автомобілі легкові |
|
особливо малого класу |
125 |
малого класу |
150 |
середнього класу |
400 |
Автобуси |
|
особливо малого класу |
350Х |
малого класу |
400Х |
Середнього класу |
500Х |
великого класу. |
500Х |
особливо великого класу |
400Х |
Автомобілі вантажні загального призначення |
|
особливо малої вантажопідйомності |
150 |
малої вантажопідйомності |
175 |
середньої вантажопідйомності |
300 |
великої вантажопідйомності |
|
понад 5,0 до 6,0 т |
450 |
понад 6,0 до 8,0 т |
300 |
особливо великої вантажопідйомності |
|
понад 8,0 до 10,0 т |
300 |
|
|
Продовження таблиці 1.3
1 |
2 |
понад 10,0 до 16,0 т |
300 |
Автомобілі самоскиди кар'єрні |
200 |
Причепи і напівпричепи |
|
Причепи одновісні малої і середньої вантажопідйомності |
120 |
Причепи двовісні середньої і великої вантажопідйомності |
250 |
Напівпричепи одновісні і двовісні великої вантажопідйомності |
300 |
Напівпричепи багатовісні особливо великої вантажопідйомності |
320 |
Причепи і напівпричепи-важковози |
250 |
Трудомісткості ТО і ПР рухомого складу слід приймати не більш величин, приведених в табл. 1.4
Таблиця 1.4 – Трудомісткості ТО і ПР рухомого складу
Тип ДТЗ |
Нормативи трудомісткості |
|||
Разова, люд.-год. |
Питома, люд.-год. на 1000 км пробігу |
|||
ЩОд |
ТО-1 |
ТО-2 |
ПР |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
Автомобілі легкові |
||||
особливо малого класу |
0,15 |
1,9 |
7,5 |
1,5 |
малого класу |
0,2 |
2,6 |
10,5 |
1,8 |
середнього класу |
0 25 |
3,4 |
13,5 |
2,1 |
Автобуси |
||||
особливо малого класу |
0,25 |
4,5 |
18,0 |
2,8 |
малого класу |
0,3 |
6,0 |
24,0 |
3,0 |
середнього класу |
0,4 |
7,5 |
30,0 |
3,3 |
великого класу |
0,5 |
9,0 |
36,0 |
4,2 |
особливо великого класу |
0,8 |
18,0 |
72,0 |
6,2 |
Автомобілі вантажні загального призначення |
||||
особливо малої вантажопідйомності |
0,2 |
1,8 |
7,2 |
1,55 |
малої вантажопідйомності |
0,3 |
3,0 |
12,0 |
2,0 |
середньої вантажопідйомності |
0,3 |
3,6 |
14,4 |
3,0 |
великої вантажопідйомності |
|
|
|
|
понад 5,0 до 6,0 т |
0,3 |
3,6 |
14,4 |
3,4 |
|
|
|
|
|
Продовження таблиці 1.4
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
понад 6,0 до 8,0 т |
0,35 |
5,7 |
21,6 |
5,0 |
особливо великої вантажопідйомності |
|
|
|
|
понад 8,0 до 10,0 т |
0,4 |
7,5 |
24,0 |
5,5 |
понад 10,0 до 16,0 т |
0,5 |
7,8 |
31,2 |
6,1 |
Автомобілі-самоскиди кар'єрні |
||||
30,0 т |
0,8 |
20,5 |
80,0 |
16,0 |
42,0 т |
1,0 |
22,5 |
90,0 |
24,0 |
Автомобілі газобалонні |
||||
Газова система живлення автомобілів, що працюють на скрапленому нафтовому газі |
0,08 |
0,3 |
1,0 |
0,45 |
Газова система живлення автомобілів, що працюють на стисненому природному газі |
0,1 |
0,9 |
2,4 |
0,85 |
Причепи, напівпричепи |
||||
Причепи одновісні малої і середньої вантажопідйомності |
0,05 |
0,90 |
3,6 |
0,35 |
Причепи двовісні середньої і великої вантажопідйомності |
0,1 |
2,1 |
8,4 |
1,15 |
Причепи одновісні великої вантажопідйомності |
0,15 |
2,1 |
8,4 |
1,15 |
Причепи двовісні особливо великій вантажопідйомності |
0,15 |
2,2 |
8,8 |
1,25 |
Причепи багатовісні особливо великої вантажопідйомності |
0,15 |
3,0 |
12,0 |
1,7 |
Причепи і напівпричепи-важковози |
0,2 |
4,4 |
17,6 |
2,4 |
Примітки:
1. трудомісткості ЩОт слід приймати рівними 50% від трудомісткості ЩОд.
2. Трудомісткості ЩОд передбачають виконання прибирально-мийних робіт з використанням комплексної механізації. При кількості технологічно сумісних автомобілів в підприємстві менше 50 допускається проведення мийних робіт ручним методом, при цьому нормативи трудомісткості, приведені в таблиці, слід приймати з коефіцієнтом 1,3…1,5.
3. Нормативи для кар'єрних автомобілів-самоскидів залежно від категорій умов експлуатації, модифікації і умов роботи корегуванню не підлягають.
4. Результуючі коефіцієнти коректування періодичності ТО і ресурсу не повинні бути менше 0,5.
Зазначені нормативи встановлено для першої категорії умов експлуатації, базових моделей автомобілів, помірного кліматичного району; автотранспортних підприємств, на яких здійснюються ТО й ремонт 200-300 од. рухомого складу, що складають три технологічно сумісні групи, закритого способу зберігання, оснащення АТП засобами механізації відповідає табелю технологічного обладнання. Якщо автомобілі працюють в умовах, що відрізняються від зазначених, нормативи коригують, враховуючи конкретні умови експлуатації та особливості АТП, яке проектують. Для цього користуються коефіцієнтами, які враховують наступні фактори:
К1 – категорії умов експлуатації рухомого складу;
К2 – модифікації рухомого складу і організації його роботи;
К3 – природно-кліматичні умови експлуатації рухомого складу;
К4 – кількість одиниць технологічно сумісного рухомого складу;
К5 – способу зберігання рухомого складу;
З метою проектування коректування нормативів залежно від пробігу рухомого складу з початку експлуатації не проводиться.
Результуючий коефіцієнт коректування нормативів визначається як добуток окремих коефіцієнтів для наступних показників.
Визначаємо загальний пробіг до капітального ремонту:
, (1.1)
де Lкн – норма пробігу автомобіля до капітального ремонту.
Визначаємо періодичність ТО-1 і ТО-2:
, (1.2)
де LТОн - нормативний пробіг до ТО-1 або ТО-2.
Визначаємо трудомісткість ЩО, ТО-1, ТО-2:
, (1.3)
де tн - норматив трудомісткості для визначеного виду ТО, люд.-год.
Визначимо трудомісткість ПР:
, (1.4)
де tПРн – норматив трудомісткості ПР, люд-год/1000 км.
Числові значення коефіцієнтів К1 корегування нормативів залежно від категорії умов експлуатації рухомого складу (Додаток А), яка визначається з урахуванням умов руху, типів дорожнього покриття та рельєфу місцевості, приведені в табл. 1.5.
Таблиця 1.5 – Коефіцієнти корегування нормативів залежно від категорії умов експлуатації (К1)
Категорія умов експлуатації |
Коефіцієнти корегування, К1 |
||
періодичності ТО |
питомої трудомісткості ПР |
ресурсу |
|
І |
1,0 |
1,0 |
1,0 |
II |
0,9 |
1,1 |
0,9 |
III |
0,8 |
1,2 |
0,8 |
IV |
0,7 |
1,4 |
0,7 |
V |
0,6 |
1,5 |
0,6 |
Примітка: відкориговані значення ресурсу і періодичності ТО слід округляти до цілих десятків кілометрів з урахуванням кратності між собою і кратності середньодобовому пробігу.
Числові значення коефіцієнтів К2 корегування нормативів залежно від модифікації рухомого складу і організації його роботи приведені в табл. 1.6.
Таблиця 1.6 – Коефіцієнти корегування нормативів залежно від модифікації рухомого складу (К2)
Модифікація рухомого складу і організація його роботи |
Коефіцієнт коректування, К2 |
||
трудомісткості ЩО, ТО-1, |
тривалості простою в ТО і ПР |
ресурсу |
|
Автомобілі, автобуси базової комплектації |
1 |
1 |
1 |
Автомобілі і автобуси підвищеної прохідності |
1,25 |
1,1 |
1,0 |
Автомобілі-фургони (пікапи) |
1,2 |
1,1 |
1,0 |
Автомобілі-рефрижератори |
1,3 |
1,2 |
1,0 |
Автомобілі-цистерни |
1,2 |
1,1 |
1,0 |
Автомобілі-паливозаправники |
1,4 |
1,2 |
1,0 |
Автомобілі-самоскиди |
1,15 |
1,1 |
0,85 |
Сідельні тягачі |
1,1 |
1,0 |
0,95 |
Автомобілі спеціальні |
1,4 |
1,2 |
0,9 |
Автомобілі санітарні |
1,1 |
1,0 |
1,0 |
Автомобілі, що працюють з причепами |
1,15 |
1,1 |
0,9 |
Причепи і напівпричепи спеціальні |
1,6 |
- |
1,0 |
Трудомісткості ЩО не підлягають корегуванню коефіцієнтом К4.
Чисельно значення коефіцієнтів К3 корегування нормативів залежно від кліматичних умові експлуатації рухомого складу приведені в табл. 1.7.
Таблиця 1.7 – Коефіцієнти корегування нормативів залежно від кліматичних умові експлуатації (К3)
Кліматичний район по ГОСТ 16350-80 |
Коефіцієнт коректування, К3 |
||
періодичності ТО |
трудомісткості ПР |
ресурсу |
|
Помірний |
1,0 |
1,0 |
1,0 |
Помірно-теплий, помірно-теплий вологий, теплий вологий |
1,0 |
0,9 |
1,1 |
Жаркий сухий, дуже жаркий сухий |
0,9 |
1,1 |
0,9 |
Помірно холодний |
0,9 |
1,1 |
0,9 |
Холодний |
0,9 |
1,2 |
0,8 |
Дуже холодний |
0,8 |
1,3 |
0,7 |
Примітка: Корегування періодичності, трудомісткості ПР і ресурсу рухомого складу в районах з високою агресивністю навколишнього середовища з метою проектування не проводиться.
Числові значення коефіцієнтів К4 корегування нормативів трудомісткості ТО і ПР залежно від кількості одиниць технологічно сумісного рухомого складу приведені в табл. 1.8.
Таблиця 1.8 – Коефіцієнти корегування нормативів трудомісткості ТО і ПР залежно від кількості одиниць технологічно сумісного рухомого складу (К4)
Кількість одиниць технологічно сумісного рухомого складу |
Коефіцієнти корегування трудомісткості ТО і ПР |
Кількість одиниць технологічно сумісного рухомого складу |
Коефіцієнти корегування трудомісткості ТО і ПР |
до 25 включно |
1,55 |
понад 200 до 300 |
1,0 |
понад 25 до 50 |
1,35 |
" 300 " 400 |
0,9 |
" 50 " 100 |
1,19 |
" 400 " 500 |
0,89 |
" 100 " 150 |
1,1 |
" 500 " 600 |
0,86 |
" 150 " 200 |
1,05 |
" 600 " 700 |
0,84 |
" 700 " 800 |
0,81 |
" 1600 " 2000 |
0,68 |
" 800 " 1000 |
0,77 |
" 2000 " 3000 |
0,65 |
" 1000 " 1300 |
0,73 |
" 3000 " 5000 |
0,63 |
" 1300 " 1600 |
0,70 |
понад 5000 |
0,60 |
Примітка: Перелік груп технологічно сумісного рухомого складу для ТО і ПР наведено в додатку Б.
Залежно від способів зберігання рухомого складу трудомісткості ПР слід коректувати за допомогою коефіцієнта К5:
– при відкритому зберіганні – 1,0;
– при закритому зберіганні – 0,9.
Для зручності складання графіка ТО та ПР, а також подальших розрахунків пробіг між окремими видами ТО, КР та середнім добовим пробігом необхідно скоригувати.
Згідно нормативам періодичності ТО мають бути кратні між собою, а ресурсний пробіг кратний періодичності ТО. При кориктуванні ця кратність може бути порушена. Тому в наступних розрахунках пробігів між окремими видами ТО і ресурсним пробігом необхідно скоригувати між собою і зі середньодобовим пробігом. Допустиме відхилення від нормативної періодичності ТО складає ± 10% [11].
Визначимо кратність ТО-1:
, (1.5)
де - середньодобовий пробіг, км.
Уточнимо пробіг до ТО-1:
, (1.6)
Визначимо кратність ТО-2:
, (1.7)
Уточнимо пробіг до ТО-2:
, (1.8)
Визначимо кратність КР:
, (1.9)
Уточнимо пробіг до КР:
, (1.10)
Порядок виконання
1. На основі завдання, виданого викладачем, або за даними конкретного підприємства (Додаток В) визначити нормативи проектування ВТБ АТП для еталонних умов експлуатації.
2. Визначити фактичні умови експлуатації та у відповідності до них виконати корегування нормативів.
3. Виконати коригування пробігів до ТО-1, ТО-2, КР за кратністю
Приклад розрахунку.
Враховуючи дані, наведені в завданні, визначаємо перелік необхідних нормативів і проводимо їх коригування за допомогою коефіцієнтів коригування. Тип рухомого складу наведений в таблиці 1.9.
Таблиця 1.9 – Тип рухомого складу
Автомобілі |
Кількість автомобілів |
Сер.доб. пробіг,км. |
Вантажопідйомність,т |
ГАЗ-33081 |
85 |
185 |
2.5 |
УРАЛ-64-64+СЗАП-93282/021 |
75 |
200 |
16+23 |
Розглянемо умови в яких працює підприємство:
- кількість робочих днів на рік: 305 днів;
- тип дорожнього покриття: Д3 – бітумо-мінеральні суміші;
- тип рельєфу місцевості: Р2 – рівнинний;
- кліматичний район: помірно-холодний;
- умови руху – за межею приміської зони;
- категорія умов експлуатації – ІІ, відповідно до рекомендацій [2, с.16].
Відповідно до типу рельєфу місцевості (Р2), типу дорожнього покриття (Д3), і до умов руху за межами міста, категорія умов експлуатації буде ІІ.
Періодичність ТО-1, ТО-2, КР зведено в таблиці 1.10.
Таблиця 1.10 – Нормативна періодичність ТО-1, ТО-2, КР
№ п/п |
Періодичність |
Нормативні |
ГАЗ-33081 |
УРАЛ-64-64+СЗАП-93282/021 |
1 |
Капітальний ремонт |
, тис. км |
175 |
300 |
2 |
Технічне обслуговування (ТО-1) |
, км |
4000 |
4000 |
3 |
Технічне обслуговування (ТО-2) |
, км |
16000 |
16000 |
Коефіцієнти К1, К2, К3, К4, К5 що характеризують коректування нормативів в залежності від умов експлуатації, коректування залежності пробігу від впливу оточуючого середовища і коректування трудомісткості відповідно занесемо до таблиці 1.11 попередньо визначивши їх з довідкових таблиць.
Визначаємо загальний пробіг до капітального ремонту за формулою (1.1):
а) для автомобілів ГАЗ-33081:
(км).
б) для автомобілів УРАЛ-64-64+СЗАП-93282/021:
(км).
в) для причепа-важковоза СЗАП-93282/021:
(км).
Таблиця 1.11 – Коефіцієнт корегування нормативів
Автомобіль |
Нормований параметр |
К1 |
К2 |
К3 |
К4 |
К5 |
|
ГАЗ-33081 |
Lкр |
175000 |
0,9 |
1 |
0,9 |
- |
- |
Lто-1 |
4000 |
0,9 |
- |
0,9 |
- |
- |
|
Lто-2 |
16000 |
0,9 |
- |
0,9 |
- |
- |
|
tто-1 |
3 |
- |
1,25 |
- |
1,19 |
- |
|
tто-2 |
12 |
- |
1,25 |
- |
1,19 |
- |
|
tщо.д |
0,3 |
- |
1,25 |
- |
- |
- |
|
tщо.т |
0,15 |
- |
1,25 |
- |
- |
- |
|
t пр |
2 |
1,1 |
1,25 |
1,1 |
1,19 |
1 |
|
УРАЛ-64-64 |
Lкр |
300000 |
0,9 |
0,95 |
0,9 |
- |
- |
Lто-1 |
4000 |
0,9 |
- |
0,9 |
- |
- |
|
Lто-2 |
16000 |
0,9 |
- |
0,9 |
- |
- |
|
tто-1 |
7,8 |
- |
1,1 |
- |
1,19 |
- |
|
tто-2 |
31,2 |
- |
1,1 |
- |
1,19 |
- |
|
tщо.д |
0,5 |
- |
1,1 |
- |
- |
- |
|
tщо.т |
0,25 |
- |
1,1 |
- |
- |
- |
|
t пр |
6,1 |
1,1 |
1,1 |
1,1 |
1,19 |
1 |
|
СЗАП-93282/021 |
Lкр |
250000 |
0,9 |
1 |
0,9 |
- |
- |
Lто-1 |
3000 |
0,9 |
- |
0,9 |
- |
- |
|
Lто-2 |
12000 |
0,9 |
- |
0,9 |
- |
- |
|
tто-1 |
4,4 |
- |
1,6 |
- |
1,19 |
- |
|
tто-2 |
17,6 |
- |
1,6 |
- |
1,19 |
- |
|
tщо.д |
0,2 |
- |
1,6 |
- |
- |
- |
|
tщо.т |
0,1 |
- |
1,6 |
- |
- |
- |
|
t пр |
2,4 |
1,1 |
1,6 |
1,1 |
1,19 |
1 |
Визначаємо періодичність ТО-1 і ТО-2 за формулою (1.2):
а) для автомобілів ГАЗ-33081:
(км);
(км).
б) для автомобілів УРАЛ-64-64:
(км);
(км).
в) для причепа-важковоза СЗАП-93282/021:
(км);
(км).
Дані показники будуть однаковими для заданих марок автомобілів, так як коефіцієнти і нормовані значення пробігів – однакові.
Визначаємо трудомісткість ЩО, ТО-1, ТО-2 за формулою (1.3).
Щоденне технічне обслуговування (ЩО) поділяється на ЩОд, виконуване щодоби і ЩОт, виконуване перед ТО-1, ТО-2 і ПР, пов’язаним із заміною агрегатів.
а) для автомобілів ГАЗ- 33081:
(люд.-год.);
(люд.-год.);
(люд.-год.);
(люд.-год.).
б) для автомобілів УРАЛ-64-64:
(люд.-год.);
(люд.-год.);
(люд.-год.);
(люд.-год.).
в) для причепа-важковоза СЗАП-93282/021:
(люд.-год.);
(люд.-год.);
(люд.-год.);
(люд.-год.).
Визначимо трудомісткість ПР за формулою (1.4):
а) для автомобілів ГАЗ- 33081:
(люд.-год./1000км).
б) для автомобілів УРАЛ-64-64:
(люд.-год./1000км).
в) для причепа-важковоза СЗАП-93282/021:
(люд.-год./1000км).
Результати розрахунків зведемо до таблиці 1.11.
Таблиця 1.11 – Кориговані нормативи проектування АТП
Автомобіль |
Нормований параметр |
Коригований параметр |
|
ГАЗ-33081 |
Lкр - пробіг до капітального ремонту, км |
175000 |
141750 |
Lто-1 - періодичність ТО-1, км |
4000 |
3240 |
|
Lто-2 - періодичність ТО-2, км |
16000 |
12960 |
|
tто-1 - трудомісткість ТО-1, люд.-год. |
3 |
4,46 |
|
tто-2 - трудомісткість ТО-2, люд.-год. |
12 |
17,85 |
|
tщо.д - трудомісткість ЩОд, люд.-год. |
0,3 |
0,34 |
|
tщо.т - трудомісткість ЩОт, люд.-год. |
0,15 |
0,19 |
|
t пр - трудомісткість ПР, люд.-год./1000км |
2 |
3,6 |
|
УРАЛ-64-64 |
Lкр - пробіг до капітального ремонту, км |
300000 |
230850 |
Lто-1 - періодичність ТО-1, км |
4000 |
3240 |
|
Lто-2 - періодичність ТО-2, км |
16000 |
12960 |
|
tто-1 - трудомісткість ТО-1, люд.-год. |
7,8 |
10,21 |
|
tто-2 - трудомісткість ТО-2, люд.-год. |
31,2 |
40,84 |
|
tщо.д - трудомісткість ЩОд, люд.-год. |
0,5 |
0,55 |
|
tщо.т - трудомісткість ЩОт, люд.-год. |
0,25 |
0,275 |
|
t пр - трудомісткість ПР, люд.-год./1000км |
6,1 |
9,66 |
|
СЗАП-93282/021 |
Lкр - пробіг до капітального ремонту, км |
250000 |
202500 |
Lто-1 - періодичність ТО-1, км |
3000 |
2430 |
|
Lто-2 - періодичність ТО-2, км |
12000 |
9720 |
|
tто-1 - трудомісткість ТО-1, люд.-год. |
4,4 |
8,38 |
|
tто-2 - трудомісткість ТО-2, люд.-год. |
17,6 |
33,51 |
|
tщо.д - трудомісткість ЩОд, люд.-год. |
0,2 |
0,32 |
|
tщо.т - трудомісткість ЩОт, люд.-год. |
0,1 |
0,16 |
|
t пр - трудомісткість ПР, люд.-год./1000км |
2,4 |
5,53 |
Визначимо кратність ТО-1 за формулою (1.5):
а) для автомобілів ГАЗ-33081:
б) для автомобілів УРАЛ-64-64:
в) для причепа-важковоза СЗАП-93282/021:
Уточнимо пробіг до ТО-1 за формулою (1.6):
а) для автомобілів ГАЗ-33081:
б) для автомобілів УРАЛ-64-64:
в) для причепа-важковоза СЗАП-93282/021:
Визначимо кратність ТО-2 за формулою (1.7):
а) для автомобілів ГАЗ-33081:
б) для автомобілів УРАЛ-64-64:
в) для причепа-важковоза СЗАП-93282/021:
Уточнимо пробіг до ТО-2 за формулою (1.8):
а) для автомобілів ГАЗ-33081:
б) для автомобілів УРАЛ-64-64:
в) для причепа-важковоза СЗАП-93282/021:
Визначимо кратність КР за формулою (1.9):
а) для автомобілів ГАЗ-33081:
б) для автомобілів УРАЛ-64-64:
в) для причепа-важковоза СЗАП-93282/021:
Уточнимо пробіг до КР за формулою (1.10):
а) для автомобілів ГАЗ-33081:
б) для автомобілів УРАЛ-64-64:
в) для причепа-важковоза СЗАП-93282/021:
В таблиці 1.12 наведені обраховані кориговані значення Lкр, LТО-1, LТО-2 обох груп автомобілів.
Таблиця 1.12 Кориговані значення для автомобілів
Автомобілі |
Значення |
|
ГАЗ-33081 |
Lкр - пробіг до капітального ремонту, км |
146520 |
Lто-1 - періодичність ТО-1, км |
3330 |
|
Lто-2 - періодичність ТО-2, км |
13320 |
|
УРАЛ-64-64 |
Lкр - пробіг до капітального ремонту, км |
230400 |
Lто-1 - періодичність ТО-1, км |
3200 |
|
Lто-2 - періодичність ТО-2, км |
12800 |
|
СЗАП-93282/021 |
Lкр - пробіг до капітального ремонту, км |
211200 |
Lто-1 - періодичність ТО-1, км |
2400 |
|
Lто-2 - періодичність ТО-2, км |
9600 |
Контрольні запитання
1. Які є види технічних впливів з ТО та ремонту рухомого складу?2. Які є нормативи проектування автотранспортних підприємств?
3. Які умови експлуатації називають еталонними?
4. Як корегуються нормативи проектування автотранспортних підприємств?