§ 13.2. Основні складові інноваційної політики підприємства
Інноваційна політика має бути спрямована на створення умов для: - формування підходів до визначення позиції підприємця на ринку і напрямів його діяльності відповідно до ринкових тенденцій; - прогнозування з метою обґрунтування та організаційного супроводу розробленої на перспективу концепції розвитку підприємства; - проведення робіт щодо вдосконалення існуючої технології та організації виробництва продукції, створення технологічної бази, яка уможливлюватиме в майбутньому гнучкішу, швидшу та ефективнішу реакцію на новації, вимоги і потреби ринку; - підвищення ролі людського фактора, стимулювання мотивації до інноваційної діяльності, що забезпечить розвиток персоналу, підвищення його професіоналізму. Складові інноваційної політики: Маркетингова політика. - визначення процедур і періодичності маркетингових досліджень; - розроблення товарної, цінової, збутової, комунікаційної, сервісної політики і створення механізмів їх реалізації; - аналіз ефективності здійснюваної політики. Політика в галузі НДР. - визначення наукового потенціалу підприємства; - розроблення наукової технічної політики з врахуванням результатів маркетингових досліджень; Політика структурних змін. - розробити рекомендації щодо формування інноваційної політики; - передбачити механізм реалізації таких перетворень; - сформувати політику розвитку персоналу; Технічна політика. - вивчення можливостей виробництва і вимог до нього та за необхідності усунення виявлених невідповідностей; - розроблення напрямів технічного переозброєння (оновлення) основних засобів підприємства; - аналіз та оцінювання ефективності здійснюваної технічної політики. Інвестиційна політика. - управління грошовими потоками на підприємстві з метою накопичення коштів, необхідних для реалізації інноваційних проектів.
|