Тестові завдання
12.1. Який вид зв’язку між ціною і попитом: а) прямий; б) зворотний; в) зв’язку не існує.
12.2. Який попит щодо даних товарів володіє максимальною еластичністю за ціною: а) поштові марки; б) хліб; в) персональні комп'ютери; г) жувальна гумка.
12.3. Відпускна ціна виробника на підакцизний товар розраховується за формулою: а) (С + П + А) ´ 1,2; б) (С + П) ´ 1,2 + А; в) (С + П + А + ПДВ) ´ 1,2.
12.4. Збутова націнка на підакцизний товар має таку структуру: а) С + П; б) С + П + А; в) С + П + ПДВ; г) С + П + А + ПДВ.
12.5. Види реклам, які зорієнтовані на попит: а) корпоративна реклама; б) інформаційна реклама; в) реклама переконання; г) нагадувальна або підтримуюча реклама; д) галузева реклама. 12.6. За допомогою яких засобів стимулюють споживачів: а) проведення сумісної реклами; б) залікові талони; в) заліки за закупку; г) премії; д) товари, що продаються за пільговими цінами; е) розповсюдження зразків; є) розповсюдження купонів.
12.7. За допомогою яких засобів стимулюють сферу торгівлі: а) товари видаються безкоштовно; б) заліки дилерам за введення товару в номенклатуру. Практичні завдання та задачі. Задача 12.1 Розрахувати відпускну ціну на товар А та суму акцизного збору, якщо відомо, що виробнича собівартість становить 231 грн., комерційні витрати - 69 грн., рентабельність виготовлення продукції - 1,5%, ставка акцизного збору - 25%, ПДВ - 20%. Задача 12.2 Відпускна ціна підприємства 500 грн. Ставка ПДВ 20%, надбавка посередника 15%, торгівельна націнка 25%. На скільки буде дешевше товар, якщо його отримувати безпосередньо від виробника? Задача 12.3 Розрахувати відпускну ціну на дитячий шоколад, якщо його виробнича собівартість становить 0,85 грн., позавиробничі витрати - 3% виробничої собівартості, рентабельність - 25, акцизний збір - 40 і ПДВ - 20%. Задача 12.4 Фірма “Оріон-М” планує виробництво канцелярського приладдя, при цьому: - умовно-змінні витрати УЗВ = 2 грн.; - умовно-постійні витрати УПВ = 1600 грн.; - інвестований капітал К = 3400 грн.; Прогнозний продаж: - песимістичний О1 = 160 шт.; - найбільш вірогідний О2 = 360 шт.; - Оптимістичний О3 = 1000 шт.; Визначити за песимістичним, найбільш вірогідним та оптимістичним прогнозами, у гривнях. Задача 12.5 Компанія “AG” продає комплекти столового срібла. Річний попит – Пр=1200 комплектів, ціна одного комплекту Цк=10 гр. од. Витрати на замовлення – Вз=40 гр. од., витрати на зберігання одного комплекту – Взб=1 гр. од. Визначити оптимальний обсяг замовлення, штук комплектів, точку відновлення замовлення, штук комплектів та загальні витрати. Задача 12.6 Визначити точку беззбитковості фірми, якщо відомо, що постійні витрати складають 15000 грн., змінні витрати – 45 грн. на одиницю продукції, а ціна, за якою фірма її продає вища на 25% від змінних витрат. (Визначити в гривнях та штуках). Задача 12.7 Визначити поріг беззбитковості фірми, котра продала 23000 шт. своєї продукції за ціною 11 грн. Якщо фірма продасть своєї продукції на 110000 грн. то її витрати будуть дорівнювати доходам. Задача №12.8 Визначити, скільки товарів продано за різним рівнем цін. Вихідні дані розподілу ринку товарів за рівнем цін для різних географічних сегментів приведені в таблиці
Задача №12.9 Попит на телевізори становив 250 шт. за ціною 2400 грн. Після зниженні ціни до 2000 грн. було продано 340 шт. Визначити коефіцієнт точкової еластичності. Задача №12.10 Собівартість виробу — 252 грн., рентабельність — 25%, розмір акцизного збору — 385 грн., ПДВ — 20%, націнка посередника— 15% ціни виробника, а торговельна надбавка —30% ціни посередника. Визначити роздрібну ціну. Задача №12.11 Підприємство уклало договір на виробництво 1,5 тис. виробів на суму 75 тис. грн. Сума постійних витрат на виконання замовлення дорівнює 27 тис. грн., а змінні витрати на одиницю продукції — 20 грн. Визначити точку беззбитковості аналітичним та графічним методами. Задача №12.12
Ціна базового двигуна — 240 грн., а його потужність 40 кВт. Виробник планує підвищити якість продукції на 25%. Визначити Задача №12.13 Визначити оптимальну ціну товару певної торгової марки, якщо прямі витрати на одинцю продукції складають 77 грн., а коефіцієнт націнки становить 1,8. Задача №12.14 Визначити коефіцієнт цінової еластичності, якщо за певний період попит на товари зріс на 27%, а рівень цін – відповідно на 24%. Задача №12.15 Визначити величину обсягу чистих продаж для кожного виділеного сегменту, а також район в якому фірмі вигідніше реалізовувати всю партію нового товару.
Задача №12.16 Визначити ціну одиниці продукції, якщо змінні витрати складають 50 грн./шт., а постійні витрати – 23000 грн. Орієнтований обсяг продажу 200 шт. Задача №12.17 Якою має бути ціна одиниці продукції, якщо постійні витрати на виготовлення певного обсягу продукції складають 40000 грн., за умови, що фірма продасть своєї продукції на 10000 грн., її витрати будуть дорівнювати прибуткам. Змінні витрати складають 120 грн./шт. Задача №12.18 Визначте коефіцієнт прямої та перехресної еластичності попиту на товари Х за ціною. Функція попиту на товари Х складає QДх = 10 + Рх – 2Ру (Рх – ціна товару Х; Ру – ціна товару У); ціна товару Х за базовий період склала 5 грн., а за звітний – 6 грн.; ціна товару У за базовий період склала 2 грн., а за звітний – 5 грн. Задача №12.19 Визначте на скільки відсотків зміниться обсяг попиту на товар. Еластичність попиту за ціною дорівнює –1,2, еластичність попиту за доходом дорівнює +0,5, зміна ціни на товар дорівнює –10%, зміна доходів населення дорівнює –6%. Задача №12.20 Визначте попит на товар Х у звітному періоді. Коефіцієнт перехресної еластичності попиту дорівнює 2. Ціна на товар У в базовому періоді складала 10 грн., а у звітному – 15грн. Попит на товар Х у базовому періоді складав 500 од. товару. |