1. Загальні положення
1.1. Дане Положення створено на підставі законів України “Про освіту”, “Про вищу освіту”, Положення про організацію навчального процесу у вищих навчальних закладах (наказ МОН України № 161 від 2 червня 1993 р.), Тимчасового положення про організацію навчального процесу в кредитно-модульній системі підготовки фахівців (наказ МОН України № 48 від 23.01.2004 р.), Плану дій щодо забезпечення якості вищої освіти України та її інтеграції в європейське і світове освітнє співтовариство на період до 2010 року (наказ МОН України № 612 від 13.07.2007 р.) та статуту ВНТУ, Положення про організацію самостійної роботи студентів у Вінницькому національному технічному університеті (протокол № 4 від 16 грудня 2010 року Методичної ради ВНТУ).
1.2. Самостійна робота студента (СРС) – це форма організації навчального процесу, при якій заплановані завдання виконуються студентом без посередньої участі викладача. СРС є основним засобом засвоєння навчального матеріалу під час позааудиторної навчальної роботи. СРС спрямована на закріплення теоретичних знань, отриманих студентами за час навчання, їх поглиблення, а також набуття та вдосконалення практичних навичок і вмінь відповідно до обраного напряму підготовки.
1.3. Навчальний час, відведений на самостійну роботу студента, регламентується робочим навчальним планом і повинен складати не менше, ніж 1/3 і не більше, ніж 2/3 загального обсягу навчального часу, відведеного на вивчення окремої навчальної дисципліни.
1.4. Кафедра:
визначає
- основні напрями, зміст, форми та методи підготовки студентів до самостійної роботи, формує мотивацію до одержання знань та навичок;
- конкретний зміст, обсяг матеріалу для самостійного вивчення з кожної дисципліни у відповідності з навчальним планом;
- спосіб викладення навчального матеріалу в методичній літературі (навчальних посібниках, методичних вказівках тощо) в доступній для ефективного засвоєння формі;
- бюджет часу студента, необхідний для засвоєння певного обсягу матеріалу з кожної конкретної дисципліни;
- основні напрями наукової роботи студентів;
забезпечує та здійснює
- контроль за організацією та якістю виконання СРС;
- аналіз ефективності СРС, внесення коректив з метою активізації та вдосконалення СРС;
- моніторинг розвитку навичок СРС у студентства
1.5. Викладачі кафедри:
знайомлять студентів
- з формами та методами організації навчального процесу в університеті, основами наукової організації праці, методикою самостійної роботи, критеріями оцінювання якості самостійної роботи;
- метою, засобами, трудомісткістю, строками виконання, формами контролю СРС;
формують
- навички роботи з підручниками, класичними першоджерелами та сучасною науковою літературою;
- навички пошуку оптимальних варіантів відповідей, рішень;
- навички науково-дослідної роботи;
проводять, здійснюють
- групові та індивідуальні консультації;
- систематичний контроль за виконанням студентами завдань, рекомендованих до самостійного опрацювання;
- аналіз та оцінку роботи студента.