15. НА ЕКСКУРСІЇ

 

Завдання 1. Прочитайте слова та словосполучення. З’ясуйте їх значення і запишіть.

 

Експонат. Експозиція. Екскурсант. Екскурсовод. Екскурсійне бюро. Туристична агенція. Туристський автобус. Туристська база (група, путівка). Відкриття виставки. Історичні цінності.

Завдання 2. Складіть та запишіть словосполучення. З’ясуйте їх значення.

 

Бути / побувати де                          (Крим, Полтава, екскурсія, село).

Відвідувати / відвідати що             (музей, виставка, галерея).

Відпочивати / відпочити де            (гори, море, курорт, берег річки).

Запитувати / запитати про що       (експонати, історія міста, ця картина).

Іти / піти куди                                  (лекція, парк, озеро, музей, стадіон).

Їхати / поїхати куди                        (Одеса, Львів, столиця, Умань, гори).

Купувати / купити що                    (карта, путівник, їжа, морозиво).

Милуватися чим                                       (картина, краєвид, експонат, місто).

Обіцяти / пообіцяти що                  (цікава екскурсія, веселий відпочинок).

Оглядати / оглянути що                 (музей, виставка, центральна вулиця).

Розмовляти / порозмовляти з ким                    (екскурсовод, земляк, студентка).

Фотографуватися / сфотографуватися з ким   (друзі, дівчина, брат).

Цікавитися / поцікавитися чим       (експонати, історія, книга, футбол).

 

Завдання 3. Утворіть словосполучення за зразком.


Завдання 4. Прочитайте діалоги.

1.

       Добрий день, Андресе!

       Здрастуй, Луїсе. Як справи?

       Дякую, добре. А у тебе? Де ти відпочивав на канікулах?

       Я їздив на екскурсію. Добре відпочив.

       На екскурсію? Куди?

       До Києва. Це було чудово.

       А де саме ти був?

       Екскурсій було багато. Я відвідав Національну оперу, Софійський собор, Києво-Печерську лавру.

       А що тобі найбільше сподобалось у Києві?

       Мабуть, Хрещатик та береги Дніпра.

       Луїсе, а на екскурсії ви їздили чи ходили?

       Як коли. У нас був екскурсійний автобус. Іноді ми їздили трамваєм та тролейбусом. А по Хрещатику ходили пішки.

       Знаєш, я теж хотів би поїхати до Києва.

       Бажаю успіхів.

ІІ.

       Привіт, Максиме!

       Здрастуй, Сінді! Як справи?

       Дякую, добре. Ось збираюся на екскурсію в Карпати.

       В Карпати? Це у Західній Україні?

       Так. Там дуже красиві гори, ліси, річки. Ми побуваємо також у Львові, Чернівцях, Мукачевому, Івано – Франківську.

       А там можна добре відпочити?

       Звичайно! Мої друзі кажуть, що там чудові готелі та туристські бази.

       А скільки коштує путівка?

       Дорого.

ІІІ.

       Здрастуй, Хосе!

       Добрий день, Доро! Ти куди йдеш?

       На вокзал. Сьогодні їду на екскурсію.

       На екскурсію? А куди?

       До Криму. Хочу побачити Чорне море. До того ж, там можна добре відпочити.

       Так, там дуже гарно. Я була минулого літа в Одесі.

       Одеса, хоч і на Чорному морі, але це не Крим. У Криму ми побуваємо в Севастополі, Сімферополі, Ялті, Алушті. Нам обіцяють екскурсію в Кримські гори. Додому повернемося літаком. Як бачиш, плани у нас великі.

       Так, цікава програма. Ну що ж, бажаю тобі добре відпочити.

       Дякую. Була рада тебе зустріти.

       Я теж дуже радий. Сподіваюсь на нову зустріч. До побачення.

Щасливо!

Завдання 5. А. Поясніть, якими видами транспорту ви скористаєтеся по дорозі до:

 

1) Києва;           2) Житомира;               3) Індії;      4) Еквадору.

        

           Б. Розкажіть про ваш шлях до України (Вінниці)

Завдання 6. Прочитайте речення. Дієслова, що стоять у дужках, поставте у потрібній формі.

 

1.     Завтра ми (поїхали) до Києва на екскурсію.

2.     Я (йти) до музею.

3.     На канікули я (поїхати) додому.

4.     Куди ви (поїхати) відпочивати влітку?

5.     Влітку ми (поїхати) відпочивати на море.

6.     Куди (піти) Мухамед?

7.     Мухамед (піти) до театру.

8.     З ким (піти) Ольга на виставку?

9.     Ольга (піти) з Оксаною.

10.   Коли Олег (поїхати) до Одеси?

11.    Він (полетіти) до Сімферополя наступного тижня.

 

Завдання 7. Пригадайте екскурсії, на яких ви побували під час навчання на підготовчому відділенні. Доповніть речення та підготуйте розповідь.

Під час навчання на підготовчому відділені ми ходили ..., їздили ... . У Вінниці ми відвідали ..., оглянули ... . Мені дуже сподобалася екскурсія ... . Я б хотів оглянути ... .

        

Завдання 8. Розкажіть про свою найцікавішу екскурсію.

 

Завдання 9. Складіть та запишіть речення.

 

1.     Заснований, року, музей, 1919, краєзнавчий, Вінницький.

2.     Експонатами, картини, та, України, першими, Західної Європи, музею, були, художників.

3.     Розповідають, природу, експонати, історію, економіку, Вінниччини, музею, про, культуру.

4.     Площа, кілометрів, Вінницької; 26,5 тисячі; області, квадратних.

5.     Залі, ви, зразки, у, бачите, цьому, посуду, наприкінці, який, ІV – ІІІ тис. до н. е., виготовляли.

6.     Земля, на, мінеральні, вінницька, багата, матеріали, води, будівельні.

7.     Території, понад, на, Вінниччини, річок, 200.

        

Завдання 10. Ви екскурсант. Підготуйте запитання до екскурсовода краєзнавчого музею за матеріалами попереднього завдання.

Завдання 11. Ви запросили в гості українських друзів. Проведіть для них екскурсію по своєму рідному місту.

 

Завдання 13. Розгляньте фото та скажіть що це? Де знаходиться цей будинок? Що цікавого можна побачити в ньому?

 

 

 

Завдання 12. Розгадайте кросворд.

 

По горизонталі:

3. Країна, в якій ви навчаєтесь. 6. Жито – це хліб. А ще це частина назви українського міста. 7. Синонім слова “мандрівка”. 9. Мапа. 10. Український півострів на Чорному морі, де всі люблять відпочивати.

 

По вертикалі:

1. Українське місто, до якого язик доведе. 2. Те, що сниться мандрівникам (туристам). 4. Гори в Україні. 5. Улюблений транспорт туристів. 8. Велике українське місто – порт на березі Чорного моря.