|
РОЗДІЛ ІI
ПРАКТИЧНІ ЗАНЯТТЯ
2.3. Визначення самооцінки особистості
Мета роботи: навчитися визначати самооцінку власної особи. Використані матеріали: методика визначення рівня самооцінки
Хід роботи:
- Ознайомитися з теоретичним матеріалом.
- Виконати дослідження.
Проведення дослідження
Тест “Самооцінка особистості”
1. Якості особистості поділити, виходячи з оцінки людини, на ті, що ви вважає притаманними власному ідеалу (перелік “Мій ідеал”), та ті, які у вашому ідеалі відсутні (перелік “Не ідеал”).
Перелік якостей особистості
1. Акуратність
2. Безтурботність
3. Боягузливість
4. Вередливість
5. Вишуканість
6. Гордість
7. Грубість
8. Жалісливість
9. Жвавість
10. Життєрадісність |
11. Заздрість
12. Захопленість
13. Злопам’ятство
14. Легковір’я
15. Мрійливість
16. Наполегливість
17. Ніжність
18. Невимушеність
19. Нервовість
20. Нерішучість |
21. Нестриманість
22. Образливість
23. Обережність
24. Педантичність
25. Повільність
26. Поміркованість
27. Поступливість
28. Рішучість
29. Розв’язність
30. Самозабуття |
31. Сором’язливість
32. Стриманість
33. Терпимість
34. Турботливість
35. Упертість
36. Холодність
37. Чарівність
38. Чуйність
39. Щирість
40. Ентузіазм |
2. В переліку “Мій ідеал” відмітити якості, які, як вважає людина, у неї є реально за принципом “так-ні”, незалежно від рівня розвиненості якості. В переліку “Не ідеал” відмітити будь-якою позначкою якості, яких у людини немає, теж за принципом “так-ні”.
3. Підрахувати загальну кількість відмічених якостей як у першому, так і в другому переліку (Р).
4. Визначити коефіцієнт самооцінки, поділивши одержану суму (Р) на загальну кількість якостей (40) (дивись перелік якостей особистості):
Кс= Р / 40,
де Кс – коефіцієнт самооцінки.
5. Результати порівняти з оціночною шкалою.
Оціночна шкала
Якщо Ви одержите коефіцієнт від 0,4 до 0,6 – значить, самооцінка адекватна, Ви самокритичні і не переоцінюєте себе.
Якщо одержите коефіцієнт від 0 до 0,4, це свідчить про недооцінку своєї особистості, про підвищену критичність.
Якщо коефіцієнт від 0,6 до 1, це говорить про переоцінку своєї особистості, некритичне ставлення до себе.
Контрольні питання
- Виходячи з одержаного результату, охарактеризуйте основні вияви даного рівня самооцінки в поведінці людини в цілому.
- Як виявляється результат самооцінки в навчанні?
- Як він може виявитися в професійній діяльності?
- Як виявляється визначений рівень самооцінки в спілкуванні (сім’я, дружня компанія, студентська група)?
- Як пов’язані рівень самооцінки і прагнення до лідерства у спілкуванні?
- Виходячи з Вашого коефіцієнта самооцінки, спрогнозуйте, як будуть складатися Ваші стосунки з людьми, які мають інші показники самооцінки.
- Яким, виходячи з рівня самооцінки, має бути майбутній партнер для ситуації тривалого спілкування (друг, чоловік, дружина)?
- Навести приклади (з життя, з художньої літератури) людей, що мають кожний з трьох рівнів самооцінки.
|