РОЗДІЛ ІII
МЕТОДИЧНІ МАТЕРІАЛИ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ


3.1. Питання та література до контрольних робіт


Тема 1
Вступ до курсу. Психологія особистості
  1. Сучасний стан  вітчизняної та  світової теоретичної і практичної педагогіки.
  2. Можливості сучасної практичної психології і перспектива її застосування в різних сферах життя.
  3. Психоаналіз. Історія, сучасний стан і можливості використання.
  4. Гуманістична психологія. Теорія і практика.
  5. Гештальтпсихологія і гештальттерапія.
  6. Трансперсональна психологія та її основні ідеї.
  7. Методи дослідження в педагогіці та психології.
  8. Психологічна теорія діяльності.
  9. Психологія лідерства. Типи і стилі лідерства.
  10. Пам’ять, види пам’яті. Значення пам’яті в навчанні. Вдосконалення пам’яті.
  11. Природа та закономірності творчості. Як стати креативною людиною?
  12. Психологія самотності.
  13. Міжособистістна комунікація. Мова у міжособистісному спілкуванні. Види мов.
  14. Міжособистістна комунікація. Слухати і чути. Навички ефективного слухання.
  15. Антропопсихогенез – виникнення і розвиток психіки людини. Свідомість як вища форма психіки.
  16. Відмінність психіки людини та психіки тварини.
  17. Психічне здоров’я особистості. Психологічне забезпечення психічного і фізичного здоров’я.
  18. Самоменеджмент і його значення для забезпечення психічного здоров’я людини.
  19. Ознаки і стадії перевтоми. Зміст та принципи формування системи психологічного забезпечення психічного здоров’я.
  20. Відмінність стресу і дістресу.
  21. Сутність стресової ситуації.
  22. Фактори, що викликають стрес (стресори).
  23. Емоційна стійкість людини до впливу стрес-факторів.
  24. Профілактика стресів.
  25. Мислення. Способи активації мислення. Позитивне мислення, значення, природа, засоби формування.
  26. Інтелект. Дослідження інтелекту.
  27. Структура свідомості. Порівняння різних підходів до визначення структури свідомості.
  28. Самосвідомість. “Я – концепція”, її формування і корекція.
  29. Емоційні процеси. Регулювання емоцій.
  30. Фізіологічні основи і психологічні теорії емоцій.
  31. Розвиток почуттів та їх значення у житті людини.
  32. Основні психологічні теорії волі. Воля як характеристика свідомості. Функції волі.
  33. Фізіологічні і мотиваційні аспекти вольових дій. Вольові якості людини та їх розвиток.
  34. Здібності як виявлення індивідуального у психіці.
  35. Рівні розвитку здібностей та індивідуальні відмінності людей.
  36. Дослідження здібностей людини та їх розвиток.
  37. Типи темпераменту та їх психологічна характеристика. Темперамент та стиль діяльності.
  38. Роль темпераменту в діяльності та спілкуванні.
  39. Конституційні типології як інформація про людину. Ідеї Є. Кречмера.
  40. Акцентуації характеру і їх прояви в поведінці людей.
  41. Сутність та суспільна зумовленість характеру, можливості його виховання та самовиховання.
  42. Самооцінка, рівень домагань та фрустрація.
  43. Поняття про спрямованість особистості та мотивація діяльності.
  44. Основні закономірності розвитку мотиваційної сфери.
  45. Увага. Основні види та розвиток уваги.
  46. Психофізіологічні особливості людей різного віку.
  47. Свідомість і підсвідомість. Методи дослідження підсвідомого та впливу на нього.
  48. Природа сну. Сновидіння як джерело знань людини про себе.

Список рекомендованої літератури
  1. Андреева О. А. Техника тренировки памяти / О. А. Андреева. – Екате­ринбург : НЕССИ-Пресс, 1992. – 192 с.
  2. Аргайл М. Психология счастья/ М. Аргайл. – М.: Прогресс, 1990. – 336 с.
  3. Асмолов А. Г. Психология личности. Принципы общепсихологи­че­ского анализа: учебник / А. Г. Асмолов. – М. : МГУ, 1990. – 367 с.
  4. Ассанджоли Р. Психосинтез: теория и практика / Р. Ассанджоли. – М.: REFL-book, 1994. – 320 с.
  5. Болтівець С. I. Практична психологія. Методи вивчення особистості / С. I. Болтівець, Н. А. Бастуй, С. В. Васьківська. – Вип. I. – Суми: Мрія, 1992. – 440 с.
  6. Выготский Л. С. Психология / Л. С. Выготский. –  М. : ЭКСМО-Пресс, 2000. – 1008 с.
  7. Гамезо М.В.Атлас по психологии / М.В.Гамезо, И.А. Домашенко. – М. : Просвещение, 1998. – 272 с.
  8. Герасимова І. Г. Педагогіка та психологія в системі професійної підго­товки фахівців з вищою технічною освітою / І. Г. Герасимова // Вісник ВПІ. – 2003. – № 5. – С.  93 – 96.
  9. Гиппенрейтер Ю. Б. Введение в общую психологию/ Ю. Б. Гиппенрейтер. – М. : ЧеРо, 1996. – 336 с.
  10. Годфруа Ж. Что такое психология: в 2-х т. / Ж. Годфруа. – М. : Мир, 1992. – 376 c.
  11. Голубева Э.А. Способности и индивидуальность / Э.А. Голубева.  – М.: Прометей, 1993. – 304 с.
  12. Дружинин В. Н. Психология общих способностей / В. Н. Дружинин. – СПб. : Изд-во Питер-Ком, 1999. – 368 с.
  13. Дружинин Н. Развитие и диагностика способностей / Отв. ред. Н. Дружинин, В. Шариков. – М. : ПЕРСЭ, 1991. – 480 с.
  14. Дубравська Д. М. Основи психології: навч. посібник / Д. М. Дубрав­ська. – Львів: Світ, 2001. – 296 с.
  15. Ждан А. И. История психологии: от античности до наших дней / А. И. Ждан. – М. : МГУ, 1990. – 367 с.
  16. Забродський М. М. Педагогічна психологія: курс лекцій / М. М. Забродський. – К. : МАУП, 2000. – 189 с.
  17. Занюк С. С. Психологія мотивації та емоцій: навч. посібник /С. С. Занюк. – Луцьк: Вид. Волинського держ. університету, 1997. – 180 с.
  18. Иванников В. А. Психологические механизмы волевой регуля­ции / В. А. Иванников. – М. : МГУ, 1991. – 140 с.
  19. Иванов Е. Ф. Психология мышления и памяти: учеб. пособие / Е. Ф. Иванов. – X. : ХГУ, 1990. – 387 с.
  20. Изард К. Психология эмоций / К. Изард. – СПб. : Питер, 2000. – 464 с.
  21. Ильин П. М. Психология воли / П. М. Ильин. – СПб. : Кондор, 2000. – 78 с.
  22. Ішмуратов А. Т. Конфлікт і згода / А. Т. Ішмуратов. – К. : Наукова ду­мка, 1996. – 190 с.
  23. Карелина А. А. Психологические тесты: в 2-х т. / Под. ред. А. А. Каре­линой. – М. : ВЛАДОС, 2003. – 248 с.
  24. Кириленко Т. С. Психологія: емоційна сфера особистості: навч. посіб­ник / Т. С. Кириленко. – К. : Либідь, 2007. – 256 с.
  25. Киричук О. В. Основи психології: Підручник / За заг. ред. О. В. Кири­чука, В. А. Роменця. – К. : Либідь, 2002. – 632 с.
  26. Клейберг Ю. А. Психология девиантного поведения / Ю. А. Клей­берг. – М. : Профиздат, 2001. – 454 с.
  27. Клименко В. В. Психологія творчості: навч. посібник / В. В. Климе­нко. – К. : Центр навч. літератури, 2006. – 480 с.
  28. Корнелиус Х. Выиграть может каждый / Х. Корнелиус, Ш. Фэйр. – М. : Стрингер, 1992. – 116 с.
  29. Лапп Д. Улучшаем память в любом возрасте / Д. Лапп; пер. с франц. – М.: Мир, 1993. – 240 с.
  30. Леонгард К. Акцентуированые личности / К. Леонгард. – К. : Эксмо-Пресс, 2001.– 544 с.
  31. Леонтьев Д. А. Очерк психологии личности / Д. А. Леонтьев. – М. : Смысл , 1997. – 64 с.
  32. Ликсон Ч. Конфликт: семь шагов к миру / Ч. Ликсон. – М. : СПб. : Пи­тер, 1997. – 149 с.
  33. Лозниця В. С. Психологія і педагогіка: основні положення: навч. посіб­ник / В. С. Лозниця. – К. : ЕксОб, 1999. – 303 с.
  34. Максименко С. Д. Загальна психологія: навч. посібник / С. Д. Максименко. – К. : Центр навч. літератури, 2004. – 272 с.
  35. Марцинковская Т. Д. История психологии: учебн. пособие / Т. Д. Марцинковская. – М.: Изд. центр “Академия”, 2001. – 291с.
  36. Маслоу А. Психология бытия / А. Маслоу. – М.: Ваклер, 1997. – 300 с.
  37. Мацко Л. А. Методичні вказівки до виконання лабораторних робіт з дисципліни “Основи психології та педагогіки” / Л. А. Мацко, М. Д. Прищак, Т. В. Первушина. – Вінниця: ВНТУ, 2006. – 67 с.
  38. Мерлин В. С. Структура личности: характер, способности, само­созна­ние: учебное пособие / В. С. Мерлин.– Пермь, 1990. – 107 с.
  39. М’ясоїд П. А. Загальна психологія: навчальний посібник / П. А. М’ясоїд. – К. : Вища школа, 2001. – 487 с.
  40. Немов Р. С. Психология / Р. С. Немов.  – М. : Просвещение, 1995. – 500 с.
  41. Немов Р. С. Психология. Психодиагностика / Р. С. Немов. – Кн. 3. – М. : ВЛАДОС, 1998. – 632 с.
  42. Немов Р. С. Психология: Словарь-справочник: В 2-х ч. Ч.1 / Р. С. Не­мов. – М. : Владос-ПРЕСС, 2003. – 304 с.
  43. Немов Р. С. Психология: в 3-х т. / Р. С. Немов. – М. : Просвещение, 1995. – 631 с.
  44. Панок В. Основи практичної психології: підручник / В. Панок, Т. Тита­ренко, Н. Чепелєва та ін. – К. : Либідь, 2003. – 536 с.
  45. Пашукова Т. І. Практикум із загальної психології / За ред. Т. І. Пашукової. – К. : Т-во “Знання”, КОО, 2000. – 204 с.
  46. Первин Л. Психология личности: Теории и исследова­ния / Л. Первин, О. Джон. – М. : Аспект Пресс, 2000. – 607 с.
  47. Пиз А. Язык телодвижений: Как читать мысли других по их жестам / А. Пиз. – СПб. : Изд. дом Рутенберг, 2000. – 272 с.
  48. Психология: Словарь / Под общ. ред. А. В. Петровского. – М. : Полити­здат, 1990. – 494 с.
  49. Рибалка В. В. Психологія розвитку творчої особистості / В. В. Рибалка. – К. : ІЗМН, 1996. – 236 с.
  50. Роджерс К. Клиентоцентрированная терапия / К. Роджерс. – М. : Вак­лер, 1997. – 436 с.
  51. Романов В. Я. Психология внимания / В. Я. Романов, В. А. Роменець, Ю. Б. Дормашев. – М. : Тривола, 1995. – 347 с.
  52. Роменець В. А. Історія психології ХІХ-початку XX століття: навч. посі­бник / В. А. Роменець. – К. : Вища школа, 1995. – 614 с.
  53. Роменець В. А. Психологія творчості: навч. посібник / В. А. Роменець. – К. : Либідь, 2001. – 288 с.
  54. Рубинштейн С. Л. Основы общей психологии / С. Л. Рубинштейн. –  СПб. : Питер, 2000. – 712 с.
  55. Русинка І. І. Психологія: навч. посібник / І. І. Русинка. – К. : Знання, 2007. – 367 с.
  56. Сабуров А. С.  Психология: курс лекций / А. С. Сабуров. – К. : Лекс, 1996. – 205 c.
  57. Селье Г. Стресс без дистресса / Г. Селье. – М. : Прогресс, 1982. – 127 с.
  58. Семенова А. В. Основи психології і педагогіки: навч. посібник / А. В. Семенова, Р. С. Гурін, Т. Ю. Осипова. – К. : Знання, 2006. – 319 с.
  59. Семиченко В. А. Психические состояния / В. А. Семиченко. – К. : МАГІСТР, 1998. – 151 с.
  60. Скотт Дж. Г. Конфликты: пути их преодоления / Дж. Г. Скотт. – К. : Внешторгиздат, 1991. – 191 с.
  61. Скрипченко О. В.  Загальна психологія: підручник / О. В. Скрипченко, Л. В. Долинська, З. В. Огороднійчук. – К. : Либідь, 2005. – 464 с.
  62. Скрипченко О. Загальна психологія: навч. посібник / О. Скрипченко, Л. Долинська, З. Огороднійчук  та ін. – К. : “А.П.Н.”, 1999. – 463 с.
  63. Смит И. Современные системы психологи / И. Смит. – СПб. : Прайм-ЕВРОЗНАК, 2003. – 384 с.
  64. Степанов О. М. Основи психології і педагогіки: навч. посібник / О. М. Степанов, М. М. Фіцула – К. : Академвидав, 2005. – 520 с.
  65. Столяренко Л. Д. Основы психологи / Л. Д. Столяренко. – Ростов-на-Дону: Феникс, 1997. – 721 с.
  66. Столяренко А. М. Психология и педагогика: учеб. пособие / А. М. Столяренко. – М. : ЮНИТИ-ДАНА, 2004. – 423 с.
  67. Трофімов Ю. Л. Психологія: підручник / За ред. Ю. Л. Трофімова. – К. : Либідь, 2001. – 390 с.
  68. Тульчинский Г.Л. Разум, воля, успех / Г.Л. Тульчинский.– СПб. : Изд-во ЛГУ, 1990. – 215 с.
  69. Фрейд З. Толкование сновидений / З. Фрейд. – К. : Здоров’я, 1991. – 384 с.
  70. Фромм Э.  Душа человека / Э.  Фромм. – М. : Республика, 1992. – 402 с.
  71. Холодная М. А. Психология интеллекта: парадоксы исследова­ния / М. А. Холодная. – М. : Томск, Барс, 1997. – 392 c.
  72. Цигульська Т.Ф. Загальна та прикладна психологія: навч. посібник / Т. Ф. Цибульська. – К. : Наукова думка, 2000. – 192 с.
  73. Цимбалюк І. М. Психологія / І. М. Цимбалюк. – К. : Професіонал, 2004. – 214 с.
  74. Цимбалюк І. М. Загальна психологія. Модульно-рейтинговий курс для студентів вищих навчальних закладів / І. М. Цимбалюк, О. Ю. Яницька. – К. : Професіонал, 2004. – 304 c.
  75. Шихи Г. Возрастные кризисы. Ступени личностного роста / Г. Шихи. – СПб. : “Ювента”, 1999. – 434 с.
  76. Шульц Д. История современной психологии / Д. Шульц, С.Э. Шульц. – СПб. : Евразия, 1998. – 528 с.
  77. Юнг К. Г Психологические типы / К. Г. Юнг. – М. : ООО “Попурри”, 1998. – 656 с.

Тема 2
Соціальна психологія
  1. Вчення про соціальну групу в психології.
  2. Типи соціальних груп та методи їх дослідження в психології.
  3. Методи створення і підтримки позитивного психологічного клімату в соціальній групі.
  4. Конфлікт: причини виникнення, способи подолання та розв'язання.
  5. Психологічні аспекти залежної поведінки та її подолання (наркоманія, алкоголізм, паління, емоційна залежність).
  6. Ритуальна поведінка у міжособистісній взаємодії. Дослідження ритуалів.
  7. Феномен особистого впливу у міжособистістній взаємодії. Відмінність впливу і маніпуляції.
  8. Стратегії і тактики впливу та маніпулювання у міжособистісній взаємодії.
  9. Почуття та емоції у спілкуванні – позитивне та негативне.
  10. Невербальне спілкування та його особливості.
  11. Сприймання і розуміння у структурі міжособистісного спілкування.
  12. Бар’єри спілкування.
  13. Ефективне спілкуванні та його передумови.
  14. Стать та її диференціація. Біологічне і соціальне в статевій диференціації.
  15. Психологія сім’ї. Статеві ролі в сім’ї.
  16. Психологічні проблеми перших років подружнього життя.
  17. Основні типи сімейних проблем та їх вирішення. Їх особливості у відносинах “він – вона”, “батьки – діти”.
  18. Особливості психологічного типу чоловіка і жінки та їх вплив на гармонію сімейного життя.
  19. Психосоціальний розвиток дорослих. Значення виховання та самовиховання для сформованих особистостей.
  20. Кризи життя, їх періодизація, сутність, способи подолання.
  21. Виявлення девіантної поведінки і способи її корекції.
  22. Суїциди як крайня форма девіантної поведінки. Психологічні аспекти попередження суїцидальної поведінки.
  23. Значення і можливості застосування психології та педагогіки у вашій професії.
  24. Психологія кохання.
  25. Психологія дружби.
  26. Психологія щастя. Як навчитися почувати себе щасливим?
  27. Психологія успіху.
  28. Психологічні тренінги. Історія, сутність, застосування.
  29. Психологія реклами.
  30. Вплив засобів масової інформації на психіку сучасної людини. 25-й кадр.
  31. Психологія ґендеру.
  32. Людський мозок і штучний інтелект.
  33. Політична психологія. Психологічні техніки, що використовуються у виборчих кампаніях.
  34. Спілкування з комп’ютером і кіберзалежність.
  35. Візуальна психодіагностика. Як читати людину за її зовнішнім виглядом.
  36. Сучасна психотерапія. Напрямки і можливості. В чому і як може допомогти людині психолог і психотерапевт.
  37. Психологія гри. Формування залежності від азартних ігор і можливості психотерапії ігрової залежності.

Список рекомендованої літератури
  1. Андриенко  Е. В. Социальная психология: учеб. пособие /  Е. В. Андриенко. – М. : Академия, 2001. – 264 с.
  2. Берн Э. Игры, в которые играют люди. Люди, которые играют в игры / Э. Берн. –  СПб. : Лениздат, 1992. – 400 c.
  3. Берн Э. Трансактный анализ и психотерапия / Э. Берн. – М. : Брат­ство, 1992. – 224 c.
  4. Головаха Е. И. Психология человеческого взаи­мопонимания / Е. И. Головаха, Н. В. Панинос. – К. : Политиздат, 1989. – 189 c.
  5. Гришина Н. В. Психология конфликта / Н. В. Гришина. – СПб. : Пи­тер, 2006. – 464 c.
  6. Герасіна Л. М.  Конфліктологія: підручник / Л. М. Герасіна, М. І. Па­нов, Н. П. Осіпова та ін. – Харків: Право, 2002. – 256 c.
  7. Дейл Карнегі Як завойовувати друзів та впливати на людей / Дейл Кар­негі. – Харків: Промінь, 2001. – 560 c.
  8. Джелалі В. О. Психологія вирішення конфліктів: навч. посібник / В. О. Джелалі. – Харків-Київ: Р.И.Ф., 2006. – 320 с.
  9. Дуткевич Т. В. Конфліктологія з основами психології управління: навч. посібник / Т. В. Буткевич. – К. : Центр навч. літератури, 2005. – 456 c.
  10. Зазыкин В. Г. Психология в рекламе / В. Г. Зазыкин. – М. : ДатаСт­ром, 1992. – 64 c.
  11. Зарецкая Е. Н. Деловое общение / Е. Н. Зарецкая. – М. : Дело, 2002. – 696 c.
  12. Зимбардо Ф. Социальное влияние / Ф. Зимбардо, М. Ляйпе. – СПб. : Питер, 2000. – 448 c.
  13. Ішмуратов А. Т. Конфлікт і згода /  А. Т. Ішмуратов. – К. : Наукова думка, 1996. – 190 c.
  14. Иванов В. И. Политическая психология / В. И. Иванов. – М. :  1990. – 218 c.
  15. Киричук О. В. Основи психології: підручник / О. В. Киричук, В. А. Роменець. – К. : Либідь, 2002. – 632 c.
  16. Кричевский Р. Л. Психология малой группы: теоретический и приклад­ной аспекты / Р. Л. Кричевский, Е. М. Дубовская. – М. : Изд-во МГУ, 1991. – 207 c.
  17. Кроник А. В главных ролях: Вы, Мы, Он, Ты, Я. Пси­хология значимых отношений / А. Кроник, К. Кроник. – М. : Мысль, 1989. – 86 c.
  18. Крысько В. Г. Социальная психология: словарь-справочник / В. Г. Крысько. – Минск: Харвест, 2001. – 688 c.
  19. Кубрак О. В. Етика ділового та повсякденного пілкування: навч. посі­бник / О. В. Кубрак. – Суми: ВТД “Університетська книга”, 2001. – 288 с.
  20. Лабиринты одиночества: пер. с англ. / Под. ред. Н. Е. Покровського. –  М. : Прогресс, 1989. – 624 с.
  21. Левчук Л. Т. Психоаналіз: історія, теорія, мистецька практика / Л. Т. Левчук. – К. : Либідь, 2002. – 255 c.
  22. Ложкин Г. В. Практическая психология конфликта: учеб. пособие / Г. В. Ложкин, Н. И. Повякель. – К. : МАУП, 2000. – 256 c.
  23. Майерс Д. Социальная психология / Д. Майерс.– СПб. : Питер, 1997. – 686 c.
  24. Мацко Л. А. Методичні вказівки до виконання лабораторних робіт з дисципліни “Основи психології та педагогіки” / Л. А. Мацко, М. Д. Прищак, Т. В. Первушина. – Вінниця: ВНТУ, 2006. – 56 с.
  25. Мокшанцев Р. И. Психология рекламы: учеб. пособие / Р. И. Мокшанцев. – М. : ИНФРА, 2001. – 228 c.
  26. Мокашенцев Р. И. Социальная  психология:  учеб.  пособие  /  Р. И. Мокашенцев, А. В. Мокашенцева. – М. : “ИНФРА-М”, 2001. – 408 с.
  27. Морозов А. В. Деловая психология / А. В. Морозов. – СПб. : Союз, 2000. – 576 с.
  28. Москаленко В. В. Соціальна психологія: підручник / В. В. Москаленко. – К. : Центр навч. літератури, 2005. – 624 c.
  29. Обозов Н. Н. Психология межличностных отношений / Н. Н. Обозов. – К. : Наукова думка, 1990. – 191 c.
  30. Ольшанский Д. В. Психология мас / Д. В. Ольшанский. – СПб. : Питер, 2002. – 363 c.
  31. Орбан-Лембрик Л. Е. Соціальна психологія: підручник: у 2-х кн. Кн.1: Соціальна психологія особистості і спілкування / Л. Е. Орбан-Лембрик. – К. : Либідь, 2004. – 574 c.
  32. Орбан-Лембрик Л. Е Соціальна психологія: Підручник: у 2-х кн. Кн.2: Соціальна психологія груп. Прикладна соціальна психологія / Л. Е. Орбан-Лембрик. – К. : Либідь, 2006. – 560 c.
  33. Осипова А. А. Манипуляции в общении и их нейтрализация: умей ска­зать “нет!” /  А. А. Осипова. – Ростов н/Д: Феникс, 2006. – 220 c.
  34. Палеха Ю. І. Етика ділових відносин: навч. посібник / Ю. І. Палеха. – К. : Кондор, 2008.– 356 с.
  35. Панкратов Ф. Г. Рекламная деятельность / Ф. Г. Панкратов. – М. : Мар­кетинг, 2001. – 364 c.
  36. Пиз А. Язык телодвижений: Как читать мысли других по их жестам / А. Пиз. – СПб. : Изд. дом “Рутенберг”, 2000. – 272 c.
  37. Прикладная конфликтология: хрестоматия / Сост. К. В. Сельченок. – Минск: Харвест, 1999. – 624 c.
  38. Реан A. A. Социальная педагогическая психология / A. A. Реан, Я. Л. Коломинский. – СПб. : Питер, 1999. – 400 c.
  39. Рундестам К. Групповая психотерапия / К. Рундестам.– СПб. : Питер, 1998. – 384 с.
  40. Русинка І. І. Психологія: навч. посібник / І. І. Русинка. – К. : Знання, 2007. – 367 c.
  41. Семиченко В. Н. Психология общения / В. Н. Семиченко. – К. : Ма­гистр S, 1997. – 150 c.
  42. Трофімов Ю. Л. Психологія: підручник / Ю. Л. Трофімов. – К. : Либідь, 2001. – 560 c.
  43. Трухін І. О. Соціальна психологія спілкування: навч. посібник / І. О. Трухін. – К. : Центр навч. літератури, 2005. – 335 c.
  44. Фромм Э. Анатомия человеческой деструктивности / Э. Фромм. – М. : Республика, 1994. – 447 c.
  45. Цигульська Т. Ф. Загальна та прикладна психологія: навч. посібник / Т. Ф. Цигульська. – К. : Наукова думка, 2000. – 192 c.
  46. Цимбалюк І. М. Психологія спілкування: навч. посібник / І. М. Цимбалюк. – К. : ВД Професіонал, 2004. – 304 c.
  47. Цюрупа М. В. Основи конфліктології та теорії переговорів: навч. посіб­ник / М. В. Цюрупа. – К. : Кондор, 2004. – 182 c.
  48. Чмут Т. К. Етика ділового спілкування / Т. К. Чмут, Г. Л. Чайка. – К. : Вікар, 2002. – 223 с.
  49. Шостром Э. Анти-Карнеги / Э. Шостром. – Минск: Попурри, 1996. – 398 c.

Тема 3
Основи педагогіки
  1. Освіта і виховання в історії України.
  2. Система освіти в сучасній Україні і напрямки її вдосконалення. Державна національна програма “Освіта” (Україна XXI століття).
  3. Сучасна українська педагогіка як продовження і розвиток ідей видат-них вітчизняних педагогів минулого (Г. Сковорода, М. Пирогов, О. Духнович, К. Ушинський, М. Пирогов, М. Корф, М. Драгоманов, С. Русова, С. Черкасенко, І. Огієнко, Г. Ващенко, А. Макаренко, В. Су-хомлинський). (За вашим вибором).
  4. Розвиток української та світової педагогіки XX століття. (Дж. Дьюї, М. Монтессорі, А. Адлер, Я. Корчак, С. Френе, Р. Штайнер, В. Сухо-млинський, Ш. Амонашвілі, Є. Ільїн, С. Лисенкова, В. Шаталов). (За вашим вибором).
  5. Традиційні та нові технології навчання.
  6. Активні методи навчання. (Охарактеризувати один з нижченаведених методів: “конкретних ситуацій”, тренування чуттєвості, метод інциденту, “мозкова атака”, ділові ігри, метод “занурення”, програмоване навчання, проблемне навчання). (За вашим вибором).
  7. Сутність, умови, прийоми самоосвіти та самовиховання як педагогічна та психологічна проблеми.
  8. Сутність вимог до освіти в Україні в контексті приєднання до Болонського процесу.
  9. Психологія і педагогіка в епоху Античності.
  10. Психологія і педагогіка Середньовіччя та Відродження.
  11. Проблема формування особистості в працях Я. А. Коменського, Дж. Локка, Ж.-Ж. Руссо.
  12. Ідея гуманізму у педагогічних поглядах Й. Г. Песталоцці, Й. Ф. Герба­рта, В. А. Фребеля, Р. Оуена, А. В. Дістервега.
  13. Шляхи та методи оптимізації процесу навчання.
  14. Педагогічна етика.
  15. Виховання: сутність, зміст, організація. Виховання та перевиховання.
  16. Принципи та засоби виховання трудового колективу.
  17. Розвиток мотивації самовдосконалення людини у процесі життєдіяльності.
  18. Психологічні особливості навчання. Стратегії формування нових вмінь та навичок.
  19. Сутність педагогічної діяльності.
  20. Особливості педагогічного спілкування.
  21. Навчання, принципи, методи, форми, засоби.
  22. Дидактика. Основні засади дидактики.
  23. Охарактеризуйте один з напрямків виховання.
  24. Соціалізація особистості: фактори, механізми, канали, засоби.
  25. Психолого-педагогічні засади діяльності основних інститутів виховання.

Список рекомендованої літератури
  1. Безпалько О. В. Соціальна педагогіка: в схемах і таблицях: навч. посіб­ник / О. В. Безпалько. – К. : Центр навч. літератури, 2003. – 137 с.
  2. Бондар В. І. Дидактика: підручник / В. І. Бондар. – К. : Либідь, 2005. – 264 с.
  3. Вітвицька С. С. Основи педагогіки вищої школи: метод. посібник / С. С. Вітвицька. – К. : Центр навч. літератури, 2003.– 316 с.
  4. Власова О. І. Педагогічна психологія: навч. посібник / О. І. Власова. – К.: Либідь, 2005. – 400 с.
  5. Вознюк Н. М. Етико-педагогічні основи формування особистості: навч. посібник / Н. М. Вознюк. – К. : Центр навч. літератури, 2005. – 196 с.
  6. Волкова Н. П. Педагогіка: навч. посібник / Н. П. Волкова. – К. : Акаде­мія, 2003. – 576 с.
  7. Галузяк В. М. Педагогіка: навч. посібник / В. М. Галузяк, М. І. Сметан­ський, В. І. Шахов. – Вінниця: РВВ ВАТ “Віноблдрукарня”, 2001. – 200 с.
  8. Гура О. І. Вступ до спеціальності “Педагогіка вищої школи”: навч. посібник / О. І. Гура. – К. : Центр навч. літератури, 2005. – 224 с.
  9. Карпенчук С. Г. Теорія і методика виховання: навч. посібник / С. Г. Карпенчук. – К. : Вища школа, 2005. – 180 с.
  10. Кузьмінський А. І. Педагогіка: підручник / А. І. Кузьмінський, В. А. Омельяненко. – К. : Знання-прес, 2003. – 418 с.
  11. Кутішенко В. П. Вікова та педагогічна психологія (курс лекцій): навч. посібник / В. П. Кутішенко. – К. : Центр навч. літератури, 2005. – 128 c.
  12. Лозниця В. С. Психологія і педагогіка: основні положення: навч. посіб­ник / В. С. Лозниця. – К. : ЕксОб, 1999. – 303 с.
  13. Мойсеюк Н. Є. Педагогіка: навч. посібник / Н. Є. Мойсею. – К. : Граніна, 2001. – 608 с.
  14. Ольшанский Д. В. Психология мас / Д. В. Ольшанский. – СПб. : Питер, 2002. – 363 c.
  15. Кондрашова Л. В. Педагогіка в запитаннях і відповідях: навч. посіб­ник / Л. В. Кондрашова, О. А. Пермяков та ін. – К. : Знання, 2006. – 252 с.
  16. Педагогіка: хрестоматія / Уклад.: А. І. Кузьмінський, В. Л. Омеляне­нко. – К. : Знання-Прес, 2006. – 700 с.
  17. Педагогічний словник / За ред. М. Д. Ярмаченка. – К. : Педагогічна думка, 2001. – 516 с.
  18. Семенова А. В. Основи психології і педагогіки: навч. посібник / А. В. Семенова, Р. С. Гурін,  Т. Ю. Осипова. – К. : Знання, 2006. – 319 с.
  19. Степанов О. М. Основи психології і педагогіки: навч. посібник / О. М. Степанов, М. М. Фіцула. – К. : Академвидав, 2005. – 520 с.
  20. Столяренко А. М. Психология и педагогика: учеб. пособие / А. М. Столяренко. – М. : ЮНИТИ-ДАНА, 2004. – 423 с.
  21. Український педагогічний словник / С. Гончаренко. – К. : Либідь, 1997. – 376 c.
  22. Фіцула М. М. Педагогіка: навч. посібник / М. М. Фіцула. – Терно­піль: Навчальна книга, 1997. – 192 с.

Інтернет-ресурси з психології та педагогіки:
www.psi.webzone.ru – психологічний словник
www.ppsy.ru – сайт  Інституту психології та педагогіки (м. Москва)
www.elib.org.ua – цифрова бібліотека України
www.psylib.kiev.ua – психологічна бібліотека Київського фонду сприяння розвитку психологічної культури
www.ncuxo.org.ua – електронна енциклопедія психології
www.osvita.org.ua – освітній сайт
www.portalus.ru – всеросійська віртуальна енциклопедія
www.psy.rin.ru – психологія на сайті російської інформаційної мережі
www.humanities.edu.ru – російська освіта: система федеральних освітніх порталів
www.allbest.ru/union – союз освітніх сайтів
http://chitalka.info – студентська електронна бібліотека
http://ru.wikipedia.org – Вікіпедія: вільна електронна енциклопедія (російська)
http://uk.wikipedia.org – Вікіпедія: вільна електронна енциклопедія (українська)
www.ukrbook.net – сайт Книжкової палати України
www.lib.com.ua - електронна бібліотека
www.otrok.ru – електронна педагогічна енциклопедія
www.nbuv.gov.ua – Національна бібліотека України ім. Вернадського