|
РОЗДІЛ ІII
МЕТОДИЧНІ МАТЕРІАЛИ
ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ
3.2. Питання до заліку
- Значення педагогічних і психологічних знань в майбутній професійній діяльності, предмет психології. Різниця наукового та побутового підходів.
- Структура психологічної науки. Коротка характеристика основних галузей психологічної науки.
- Предмет педагогіки. Побутова та наукова педагогіка.
- Основні методи педагогіки і психології. Охарактеризуйте коротко основні методи педагогічного чи психологічного дослідження.
- Людина, індивід, індивідуальність, особистість – необхідність розрізнення понять і відмінність їх змісту.
- Свідоме і неусвідомлене в людині. Вияви неусвідомленого.
- Поняття діяльності в педагогіці та психології.
- Загальна характеристика та взаємозв’язок пізнавальних і емоційно-вольових процесів.
- Значення і вияви пізнавальних та емоційно-вольових процесів в педагогічних і психологічних відносинах.
- Відчуття, види відчуттів.
- Пам’ять, види пам’яті. Значення пам’яті в навчанні.
- Увага, види уваги, властивості уваги. Значення уваги для навчання і виховання. Методи вдосконалення уваги.
- Мислення, види мислення. Засоби дослідження і вдосконалення мислення. Значення мислення в педагогіці та психології.
- Психічні стани, їх вияви в поведінці, навчанні, вихованні.
- Стрес як негативний психологічний стан. Засоби подолання стресу.
- Психологічні властивості як підґрунтя формування особистості.
- Задатки і здібності, їх дослідження та розвиток задатків і здібностей як передумова формування особистості.
- Визначення темпераменту, види темпераменту. Особливості нейрофізіологічних процесів, що обумовлюють кожний з чотирьох типів темпераменту.
- Характеристика кожного з типів темпераменту: особливості нейрофізіологічних процесів, що їх визначають; вияви темпераментів в майбутній професійній діяльності, навчанні, вихованні, в сім'ї, дружньому спілкуванні.
- Характер, класифікація рис характеру. Формування характеру; самовиховання характеру.
- Воля, функції волі. Значення волі в педагогіці та психології. Виховання та самовиховання волі.
- Емоції і почуття в психологічній та педагогічній сферах. Формування навичок регулювання та саморегулювання емоційних процесів.
- Спостереження як метод педагогіки та психології, види спостереження, можливості застосування і обмеженості цього методу наукового дослідження.
- Педагогічний і психологічний експерименти; можливості та обмеження цього методу дослідження.
- Опитування в педагогіці та психології, можливості й умови його застосування. Види опитування.
- Психологічні тести, їх види. Тести як науковий метод дослідження особистості на відміну від непрофесійного тестування.
- Структура педагогічної науки.
- Уява, фантазія, їх значення у формуванні творчої особистості.
- Мова, її значення в педагогічному і психологічному спілкуванні. Види, властивості, функції мови. Невербальні складові спілкування.
- Структура особистості. Підходи до виділення складових структури особистості.
- Психологічне визначення соціальної групи. Соціальні групи в педагогіці та соціальній психології. Відмінність групи від соціальної спільності.
- Класифікація груп. Критерії класифікації та види груп.
- Механізми та особливості взаємосприйняття і взаємодії в соціальних групах в педагогіці та психології.
- Педагогіка та психологія спілкування; функції, види спілкування.
- Проблема лідерства та керівництва в педагогіці та психології.
- Види, стилі лідерства. Дослідження лідерства як практична педагогічна та психологічна проблема.
- Конфлікти. Види, причини, засоби аналізу і регулювання.
- Успадковане та соціально-обумовлене в формуванні особистості.
- Самоосвіта та самовиховання. Значення та методи самоосвіти і самовиховання.
- Освіта: сутність, функції.
- Психологічні та педагогічні аспекти виховання. Види виховання.
- Мета, функції, зміст виховання.
- Основні методи виховання: переконання, приклад, вправи, змагання, заохочення, спонукання.
- Педагогічна діяльність: суб’єкти та об’єкти педагогічного процесу, функції, компоненти педагогічної діяльності.
- Соціалізація особистості: фактори, канали, механізми, засоби.
- Навчання: принципи, методи, форми, засоби.
- Значення, уміння, навички особистості як результат навчання.
- Дидактика, основні принципи дидактики.
- Методи навчання: усне викладання матеріалу, обговорення, показ (демонстрація), вправи (ігри), самостійна робота.
- Функції, види, методи перевірки знань, навичок та вмінь.
|