РОЗДІЛ ІII
МЕТОДИЧНІ МАТЕРІАЛИ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ


3.3. Тестові завдання для самоконтролю


  1. У перекладі з грецької термін “психологія” означає:

а) вчення про душу;

б) вчення про психіку;

в) вчення про свідомість;

г) вчення про поведінку;

д) вчення про несвідоме.

  1. Метод психологічного дослідження, при якому дослідник не втручається в перебіг процесу, що він його вивчає, а лише фіксує закономірності і робить певні висновки – це метод:

а) обробки;

б) інтерпретації та висновку;

в) спостереження;

г) психологічного впливу.

  1. До індивідів в психології відносять:

а) немовля;

б) собаку;

в) мавпу;

г) березу;

д) дельфіна.

  1. До пізнавальних психічних процесів НЕ належить:

а) пам’ять;

б) почуття;

в) відчуття;

г) сприйняття;

д) мислення.

  1. Простий психічний процес, що полягає у відображенні окремих властивостей  предметів і явищ матеріального світу, а також внутрішніх станів організму при безпосередній дії матеріальних подразників на відповідні рецептори – це:

а) сприйняття;

б) відчуття;

в) пам'ять;

г) увага.

  1. Які темпераменти відносять до екстравертивних:

а) меланхолік;

б) холерик;

в) флегматик;

г) сангвінік.

  1. Які типи лідерів відносять до лідерів за стилем керівництва:

а) “програміст”;

б) “ситуативний”;

в) “авторитарний”;

г) “виконавець”;

д) “демократичний.

  1. Соціальна психологія вивчає:

а) вікові відмінності людей;

б) особистість і соціальні групи;

в) особливості поведінки чоловіків і жінок;

г) причини стресів.

  1. До основних інститутів соціалізації НЕ відносять:

а) сім’ю;

б) репетиторство;

в) школу;

г) трудовий колектив.

  1. Ескалація є одним з етапів:

а) соціальної взаємодії;

б) конфлікту;

в) взаємовпливу;

г) маніпуляції.

  1.  Дидактика – це:

а) галузь науки, що вивчає проблеми навчання та освіти;

б) система пізнавальних дій, які направлені на розв’язання навчально-виховних задач;

в) один з компонентів процесу навчання;

г) відносно самостійна наука, яка вивчає загальні закономірності процесу виховання;

д) галузь педагогіки, що вивчає загальні закономірності процесу навчання.

  1. Основні компоненти освіти:|утворення|

а) уміння, задатки, схильності;

б) знання, здібності, мислення;

в) знання, уміння, навички;

г) навички, уміння, свідомість;

д) мислення, психіка, пам’ять.


Варіант 2
  1. Яка галузь психології вивчає психічні явища, що виникають в процесі взаємодії людей в різних організованих та неорганізованих соціальних групах?

а) порівняльна;

б) педагогічна;

в) соціальна;

г) вікова.

  1. Отримання суб’єктом даних про власні психічні процеси і стани у момент їх протікання або вслід за ними – це:

а) спостереження;

б) експеримент;

в) тестування;

г) самоспостереження.

  1. Відображення у свідомості людини окремих сторін предметів, явищ, що виникають при безпосередній дії фізичних подразників на рецепторні поверхні органів чуттів, – це:

а) відчуття;

б) увага;

в) мислення;

г) пам’ять;

д) сприймання.

  1. Темперамент особистості – це результат...

а) виховання;

б) впливу зовнішнього середовища;

в) навчання;

г) самовиховання;

д) типу нервової системи.

  1. Творча діяльність, заснована на створенні нових образів, називається:

а) сприйняттям;

б) мисленням;

в) уявою;

г) увагою.

  1. Якої властивості уваги не існує?

а)  стійкість;

б)  переключення;

в)  об'єм;

г)  розподіл;

д)  довільність.

  1. Наявність певних групових цінностей і норм, а також санкцій – це ознака:

а) демократичного стилю лідерства;

б) виховання;

в) психологічного тесту;

г) соціальної групи;

д) авторитарного стилю керівництва.

  1. Соціалізація особи НЕ включає:

а) освіту;

б) придбання професії;

в) уміння повноцінно відпочивати;

г) вироблення творчих навиків.

  1. Головний засіб міжособового спілкування – це:

а) жестикуляція;

б) виразний погляд;

в) мова;

г) комунікабельність.

  1. За своїми наслідками конфлікти бувають:

а) деструктивні;

б) конструктивні;

в) нейтральні;

г) конструктивні, деструктивні;

д) конструктивні, деструктивні, нейтральні.

  1. У перекладі з грецького педагогіка означає:

а) повторення;

б) відтворення;

в) управління;

г) закріплення;

д) дітоводіння.

  1. Покарання – це:

а) спосіб дії на вихованця з метою припинити його негативні дії;

б) метод виховання, що виявляється у формі вимоги;

в) прохання, стимулювання;

г) управління діяльністю учня за допомогою різноманітних вправ, що повторюються.


Варіант 3
  1. Особлива властивість особливим способом організованої матерії, суть якої полягає у відображенні реальної дійсності, називається:

а) психікою;

б) свідомістю;

в) мозковою діяльністю;

г) мисленням.

  1. Розділ психології, який займається розробкою нових методів дослідження для більш глибокого вивчення реальності – це:

а)  експериментальна психологія;

б)  соціальна психологія;

в)  генетична психологія;

г)  диференціальна психологія;

д)  порівняльна психологія.

  1. До основних видів мислення відносять:

а) аналіз, синтез, порівняння, абстрагування, узагальнення, конкретизацію, класифікацію і категоризацію;

б) наочно-дієве, наочно-образне, словесно-логічне, абстрактно-логічне;

в) поняття, думки, висновки;

г) індукцію і дедукцію.

  1. Якщо темперамент характеризується високою швидкістю нервових процесів, спрямованих назовні, і високою стабільністю емоцій, то це:

а) інтроверт;

б) флегматик;

в) сангвінік;

г) меланхолік.

  1. Вид пам’яті, при якому перш за все зберігаються і відтворюються пережиті людиною почуття, відомий як пам'ять:

а) наочно-образна;

б) феноменальна;

в) емоційна;

г) словесно-логічна.

  1. Якого виду уяви немає:

а)  мимовільної;

б)  довільної;

в)  фантазії;

г)  спрямованої;

д) творчої?

  1. Безконфліктний розвиток соціальної групи, трудового колективу, особи (позначте хибну відповідь):

а) можливий;

б) неможливий;

в) сприяє найбільш швидкому зростанню її успіхів;

г) відповідає інтересам суспільства.

  1. Процес, в якому людська істота з певними біологічними задатками набуває властивостей, необхідних для життєдіяльності в суспільстві, – це:

а)  демократизація;

б)  актуалізація;

в) самореалізація;

г)  ідеалізація;

д)  соціалізація.

  1. НЕ є стилями керівництва:

а) авторитарний;

б) демократичний;

в) дипломатичний;

г) харизматичний;

д) ліберальний.

  1. Сім’я, шкільний клас, студентська група, трудовий колектив – це перелік:

а) малих соціальних груп;

б) вторинних соціальних груп;

в) умовних соціальних груп.

  1. Об’єктом педагогіки є:

а) психологічні особливості особи;

б) методи педагогічного дослідження;

в) педагогічний процес;

г) вчення про принципи побудови теорії.

  1. Метод навчання, коли учитель, спираючись на знання і досвід учнів, за допомогою питань підводить їх до засвоєння нових знань, називається:

а) розповіддю;

б) поясненням;

в) лекцією;

г) бесідою.