|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
УРОК 14 (чотирнадцять) Чотирнадцятий урок
Таблиця № 1 Здоров’я. Health
Таблиця № 2 Корисні фрази
Самостійна робота 1. Пишіть правильно. Жіночий рід (вона) Зразок. Це мама. Я бачу (кого? – whom?) маму. Це сестра. Я слухаю (кого? – whom?)... Це тітка. Я дивлюся на (кого? – whom?)... Це дошка. Я дивлюся на (що? – what?)... Це ягода. Я їм (що? – what?)... Це вода. Я п’ю (що? – what?)... Це картопля. Я їм (що? – what?)... Чоловічий рід (він) – істота Зразок. Це викладач. Я слухаю (кого? - whom?) викладача. Це студент. Я слухаю (кого? – whom?)... Це друг. Я запитую (кого? – whom?)... Це брат. Я думаю про (кого? – whom?)... Це журналіст. Я знаю (кого? – whom?).... Це тато. Я люблю (кого? – whom?)... Це дядько. Я пишу про (кого? – whom?)... Чоловічий рід (він) – неістота Зразок. Це стілець. Я бачу (що? – what?) стілець.
Це стіл. Я дивлюся на (що? – what?)... Це олівець. Я беру (take) (що? – what?)... Це магнітофон. Я слухаю (що? – what?)... Це телевізор. Я дивлюся (що? – what?)... Це сік. Я п'ю (що? – what?)... Це сир. Я їм (що? – what?)... Це диктант. Я пишу (що? – what?)... Середній рід (воно) – неістота Зразок. Це сонце. Я бачу (що? – what?) сонце. Це таксі. Я бачу (що? – what?)... Це кіно. Я дивлюся (що? – what?)... Це море. Я слухаю (що? – what?)... Це фото. Я дивлюся на (що? – what?)... Множина (вони) – істота Зразок. Це студенти. Я слухаю (кого? – whom?) студентів Це брати. Я бачу (кого? – whom?)... Це викладачі. Я розумію (кого? – whom?)... Це батьки. Я люблю (кого? – whom?)... Це птахи (birds). Я бачу (кого? - whom?)... Але! Це сестри. Я бачу (кого? – whom?) сестер. Це люди. Я бачу (кого? – whom?) людей. Це діти. Я слухаю (кого? – whom?) дітей. Це тварини. Я бачу (кого? – whom?) тварин. Множина (вони) – неістота Зразок. Це книги. Я читаю (що? – what?) книги. Це двері. Я закриваю (що? – what?)... Це гроші. Я маю (що? – what?)... Це числа. Я додаю (що? – what?)... Це продукти. Я купую (що? – what?)... Це квіти. Я нюхаю (що? – what?)... Це дерева. Я малюю (що? – what?)... Це зошити. Він рахує (що? – what?)... 3. Дайте відповіді на запитання. 1. Де ти навчаєшся? 2. Яка сьогодні погода? 3. Що ти робиш у суботу та неділю? 4. Що ти вчора робив? 5. Коли починається перший урок? 6. Коли закінчується сьомий урок? 7. Який зараз рік? 8. Хто сьогодні відсутній? 9. Де ти любиш відпочивати? 10. Який твій улюблений предмет? 11. Яку погоду ти любиш? 12. Що ти робиш увечері в гуртожитку? 13. Чому ти приїхав в Україну? 14. Де працює твій тато? 15. Де працює твоя мама? 16. Ти любиш їсти морозиво? 17. Яке морозиво ти любиш їсти? 18. Які мови ти знаєш? 19. Що ти робиш на перерві? 20. Як ти слухаєш викладача на уроці? 4. Опишіть картину. 5. Прочитайте діалоги. 1. У лікарні. У лікарні. – Добрий день, лікарю! – Добрий день, Мішель! Сідай, будь ласка. Що у тебе болить? – У мене болить голова і горло. Я думаю, що у мене підвищена температура. – Зараз перевіримо. Ось термометр. Покажи, будь ласка, своє горло. І яка у тебе температура? – 38.5 градусів. – Так, ти дійсно хвора. У тебе простуда. Ось рецепт. Купи ці ліки в аптеці і пий три рази на день. Ти також повинна лежати в ліжку і пити гарячий чай, їсти лимони і мед. – Дуже дякую. До побачення. 2. В аптеці – Добрий ранок! – Добрий ранок! – У мене рана на руці. Дайте мені, будь ласка, вату, пластир та бинт. Також зеленку і перекис водню. Ще треба мазь. Але я не знаю, яку мазь. Прошу, допоможіть. – Звичайно. Ось дуже хороша мазь “Рятівник”. Вона швидко допоможе і рука не буде боліти. – Дуже дякую. Бувайте. – До побачення! 2. Прочитайте текст. Поставте до нього 12 запитань. Знайомтеся – це Едуард. Він вчиться в технічному університеті. Він приїхав з Камеруну у жовтні минулого року. Зараз він живе у місті Вінниці у гуртожитку № 3. Він не любить запізнюватися на уроки, тому завжди встає рано. Едуард добре вчиться і майже ніколи не помиляється. Іспити та заліки складає дуже добре. У нього багато друзів. Вони теж вчаться на підготовчому відділенні. Едуард любить читати книги, тому що вони допомагають йому вирішувати різні проблеми, виконувати завдання. Едуард вчиться дуже старанно, тому що в наступному році хоче стати першокурсником. 6. Відповідайте на запитання. 1. Яке місто Київ? Київ – це столиця України, це центр науки, культури і мистецтва. Київ – політичний, культурний і промисловий центр країни. 2. Що можна побачити в Києві? Тут можна побачити старі і сучасні будинки, прекрасні собори, центральний поштамт, великі магазини, книгарні, молодіжні кафе та затишні ресторани. 3. Чому Київ називають центром науки, культури і мистецтва? Київ називають центром науки, культури і мистецтва, тому що тут працює Національна Академія наук, наукові інститути; є багато шкіл, коледжів, ліцеїв; у Києві можна відвідати чудові театри, кінотеатри, великі концертні зали, художні виставки, цікаві музеї. 4. Які майбутні спеціалісти вчаться у ВНТУ? В університеті вчаться майбутні інженери: програмісти, енергетики, економісти, будівельники, та інші спеціалісти. 5. У яких гуртожитках живуть студенти? Студенти живуть у багатоповерхових гуртожитках. 6. Де студенти можуть грати у футбол, теніс, баскетбол? Студенти можуть грати у футбол, теніс, баскетбол на стадіоні. 7. Де проходять заняття? Заняття проходять у великих лекційних залах, аудиторіях, лабораторіях, комп’ютерних класах. 8. Що студенти роблять на стадіоні? Вони бігають, стрибають, грають у футбол, баскетбол та інші спортивні ігри, а також змагаються. 9. Куди ви підете, якщо погано почуваєтеся? Я піду в лікарню (поліклініку). 10. Що треба зробити, якщо у вас висока температура? Якщо у мене висока температура, то я можу зателефонувати і лікар прийде до мене в гуртожиток. 11. Що треба робити, якщо лікар прийде до вас або ви прийдете до лікаря? Коли лікар прийде до мене, або я прийду до нього, треба пояснити йому, як я почуваюся і що у мене болить. 12. До якого лікаря ви підете, якщо у вас болять зуби або очі? Коли у мене болять зуби, я повинен йти до стоматолога. Коли у мене болять очі або мені потрібні окуляри, я іду до лікаря-окуліста.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||