|
||
|
6.4 Випробування на короткочасне перевантаження й методи визначення максимального обертового моменту асинхронних двигунів
Випробування на короткочасне перевантаження за струмом й моментом проводяться при номінальних значеннях напруги, частоти живильної мережі й температури обмоток двигуна, близькій до робочої, тому їх бажано проводити зразу після випробування двигунів на нагрівання. До й після випробувань здійснюють перевірку стану ізоляції та кріплення обмоток двигуна.
При випробуваннях на короткочасне
перевантаження за струмом спочатку здійснюють пуск двигуна й після
чого плавно збільшують його навантаження (момент на валу),
використовуючи один з засобів безпосереднього навантаження, поки
струм статора не досягне значення
Аналогічно проводять випробування на
короткочасне перевантаження за обертовим моментом.
Навантаження поступово збільшують до
Максимальний обертовий момент рекомендується визначати одним з чотирьох способів [16]: - побудовою кривої моменту за даними дослідів, які отримують при пуску двигуна; - безпосереднім вимірюванням моменту при навантаженні двигуна; - вирахування моменту з використанням тарованої навантажувальної машини; - за круговою діаграмою.
Звичайно одночасно з визначенням максимального
обертового моменту визначають частоту обертання або критичне
ковзання двигуна При використанні першого способу визначення обертового моменту будується крива динамічного моменту при пуску двигуна. Оскільки визначається статичний максимальний момент, процес пуску необхідно сповільнити. Якщо встановлення махової маси не дає потрібного ефекту (звичайно, для двигунів потужністю понад 100 кВт), то сповільнення здійснюється зменшенням живильної напруги. Перерахунок максимального моменту до номінальної напруги в цьому випадку проводять за формулою:
де
При другому способі як навантажувальний
пристрій використовують балансирні машини та моментометри, при
виборі яких необхідно, щоб область критичного ковзання механічної
характеристики завжди була для них статично стійкою. Якщо не
вдається визначити
При використанні третього способу максимальний
момент не може бути виміряний безпосередньо, а визначається
розрахунковим шляхом. Попередньо знімають дві характеристики
тарованої машини постійного струму: характеристику холостого ходу в
режимі генератора
Під час визначення обертового моменту
регулювання потужності тарованої машини постійного струму, яка
працює в режимі генератора, здійснюється зміною напруги мережі
постійного струму. В процесі досліду вимірюють струм якоря
Різниця між корисною потужністю двигуна, який
випробовується,
З іншої сторони, знаючи механічну потужність і частоту обертання, можна визначити обертовий момент:
де
За допомогою тарованої машини знімають механічну характеристику асинхронного двигуна й за нею визначають максимальний обертовий момент.
|
|