![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ЛАБОРАТОРНА РОБОТА №6 УПРАВЛІННЯ ЗАПАСАМИ З ОБМЕЖЕННЯМ НА ВАНТАЖОПІДЙОМНІСТЬ ТРАНСПОРТНИХ ЗАСОБІВ Мета роботи Набуття навичок використання моделі Уілсона і її адаптації до ситуації з
обмеженою вантажопідйомністю транспортних засобів. Порядок виконання роботи 1. Відповідно
до номера свого варіанта виберіть умову задачі. 2. Використовуючи
загальні рекомендації з розв’язування задачі, визначте найбільш вигідний режим
доставлення замовлень. 3. Оформіть звіт з лабораторної роботи, що повинен містити: – титульний аркуш; – вихідні дані варіанта; – результати організації
різних варіантів доставки замовлень: розмір замовлення, кількість
використовуваних транспортних засобів, витрати з вказанням всіх одиниць
вимірювання; – рекомендації з оптимальної
організації управління запасами. 6.1 Теоретична частина
Математичні
моделі управління запасами (УЗ) дозволяють знайти оптимальний рівень запасів певного
товару, мінімізуючий сумарні витрати на закупку, оформлення і доставку
замовлення, збереження товару, а також збитки від його дефіциту. Модель Уілсона є найпростішою моделлю
УЗ і описує ситуацію закупівлі продукції в зовнішнього постачальника, що
характеризується такими допущеннями:
– інтенсивність
споживання є апріорно відомою і постійною величиною; – замовлення
доставляється зі складу, на якому зберігається раніше зроблений товар; – час постачання
замовлення є відомою і сталою величиною; – кожне замовлення
поставляється у вигляд однієї партії; – витрати на здійснення
замовлення не залежать від розміру замовлення; – витрати на збереження
запасу пропорційні його розміру; – відсутність запасу
(дефіцит) є неприпустимим. Вхідні параметри моделі Уілсона 1. 2. s – витрати на збереження запасу, [грош.од./од.тов.×од.часу]; 3. K – витрати на здійснення замовлення, що включають оформлення і
доставлення замовлення, [грош.од.]; 4. Вихідні параметри моделі Уілсона 1. Q – розмір замовлення, [од.тов.]; 2. L – загальні витрати на управління запасами за одиницю часу,
[грн./од.часу]; 3. 4. Цикли зміни
рівня запасу в моделі Уілсона графічно подані на рис. 6.1. Максимальна
кількість продукції, що знаходиться в запасі, збігається з розміром замовлення
Q. Рисунок
6.1 – Графік циклів зміни запасів за моделлю Уілсона Формули
моделі Уілсона
де
Графік
витрат на УЗ у моделі Уілсона поданий на рис. 6.2. Основна складність при розв’язуванні задач з УЗ складається в правильному
визначенні вхідних параметрів задачі, оскільки не завжди в умові їхні числові
величини задаються в явному вигляді. При використанні формул моделі УЗ необхідно уважно стежити за тим, щоб
усі використовувані у формулі числові величини були погоджені за одиницями
вимірювання. Так, наприклад, обидва параметри s
і Рисунок
6.2 – Графік витрат на УЗ за моделлю Уілсона Основна складність при розв’язуванні задач з УЗ складається в правильному
визначенні вхідних параметрів задачі, оскільки не завжди в умові їхні числові
величини задаються в явному вигляді. При використанні формул моделі УЗ необхідно уважно стежити за тим, щоб
усі використовувані у формулі числові величини були погоджені за одиницями
вимірювання. Так, наприклад, обидва параметри s і 6.2 Постановка задачі
При будівництві ділянки
залізниці довжиною D, м
використовують сталеві рейки у вигляді брусків, довжиною d, м кожний. Вага одного метра рейки дорівнює
p, кг. Витрати на збереження
рейок на складі дороги складають у добу s
гривень за тонну. Витрати на оформлення одного замовлення рівні Доставка вантажів на
склад дороги може здійснюватися залізничним вагоном, що вміщає в себе до m1, т вантажу, або
вантажними машинами, кожна з яких розрахована max на m2, т вантажів. Витрати на використання одного рейса
вагона складають Необхідно визначити: а) розмір замовлення
рейки б) яким видом транспорту вигідніше доставляти замовлення; в) з якою періодичністю г) при якому рівні запасу д) витрати на УЗ протягом усього періоду будівництва. Побудуйте графік циклів
зміни запасів за весь період будівництва
(рис. 6.1). При проведенні
розрахунків необхідно вказувати одиниці вимірювання параметрів задачі. 6.3 Інструкція до виконання лабораторної роботи
1. Основна ідея розв’язування полягає в розгляді декількох варіантів
доставки і вибору мінімального за витратами на управління запасами 2. Початок розв’язування випливає з визначення
основних параметрів 3. При розрахунку кількості рейок 4. Витрати на здійснення замовлень, включають
витрати на оформлення замовлення і на доставлення. 5. Інтенсивність щоденного споживання рейок 6. Кількість рейок, що укладаються ( 7. Розрахунок обсягу замовлення рейок 8. Якщо в транспортний засіб (вагон або машину)
не вміщається обсяг замовлення а) доставляти максимальну кількість рейок Q, що
вміщується в транспортний засіб, при цьому треба врахувати витрати на управління
запасами L(Q) для обраного Q; б) використовувати
для доставлення не одне, а декілька транспортних засобів, але при цьому
зміняться витрати на доставлення К (у випадку двох транспортних засобів – збільшаться в 2 рази. При цьому зміниться 9. З усіх розглянутих варіантів замовлення Q, що
відповідають вантажопідйомності транспорту, вибирається 10. При побудові графіка циклів зміни запасів особливу увагу варто
приділити розміру останнього замовлення рейок, що може відрізнятися від попереднього
замовлення Екранна форма для розрахунку параметрів моделі Уілсона
повинна складатися з двох частин: блоку вихідних даних і розрахункових формул
(див. рис. 6.3). Розмір реально поданого замовлення Q може не збігатися з Формули,
що вводяться в блок розрахункових параметрів, подані на рис. 6.4. Для
розгляду різних варіантів управління запасами зручно використовувати декілька
аркушів, що містять ту саму екранну форму, але різні значення вихідних даних. Рисунок 6.3 – Екранна форма
розрахунку параметрів моделі Уілсона Рисунок 6.4 – Формули блоку
розрахункових параметрів моделі Уілсона 6.4 Варіанти
Таблиця 6.1 –
Варіанти завдань
6.5 Запитання на захист роботи
1.
Сутність моделі
Уілсона. 2.
Запишіть формулу
Уілсона. 3.
Обгрунтуйте
найбільш вигідний режим доставлення замовлень. 4.
Які існують допущення
моделі Уілсона? 5.
Суть кожного етапу
розв’язування
задачі. 6.
Які результати
організації різних варіантів доставки замовлень? В чому полягає їх суть? 7. Поняття складу,
його основне призначення. 8. Класифікація
складів. 9.
Перерахуєте типи
складів за ознакою конструкції. 10. Перерахуєте типи
складів за ступенем механізації складських операцій. 11. Перерахуєте типи
складів за можливостями доставлення і вивозу вантажу. 12. Перерахуєте типи
складів за місцем в процесі руху МП. 13. Перерахуєте типи
складів на ділянці руху продукції виробничо-технічного призначення. 14.
Перерахуєте типи
складів на ділянці руху товарів народного споживання. 15. Які операції
проводяться на складах готових виробів
підприємств-виробників? 16. Які операції
проводяться на складах сировини і початкових матеріалів підприємств-споживачів? 17. Які операції
проводяться на торгових оптових базах? 18. Перерахуєте
основні функції складу. 19. У чому полягає
перетворення матеріальних потоків на
складах? 20. Унітизація, її переваги
та недоліки. 21. За якими
параметрами відбувається приймання вантажів? 22. Що відбувається
в процесі приймання? 23. Способи відбирання
товарів з місць зберігання. 24. Статичні склади. 25. Динамічні
склади. 26. З яких частин
складається логістичний процес на складі? 27. Які операції
направлені на координацію служби закупівлі? |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Назад Зміст Далі |