ПЕРЕДМОВА

 

Мета та завдання мовно-технологічної практики

 

Завдання вищої школи – готувати фахівців: кваліфікованих, грамотних, мовно компетентних у повсякденно-професійній, офіційно-документальній сфері.

План поліпшення україномовної компетенції студентів-іноземців має на меті підготовку до вивчення фахових дисциплін, написання й захист курсових робіт. Така підготовка орієнтована на поглиблення знань про науковий та офіційно-діловий стилі мови, досягнення умінь і навичок самостійно формулювати думки українською мовою, аргументувати наукові положення, створювати чітко структуровані, логічні наукові тексти, редагувати їх.

Метою курсу є підвищення рівня загальномовної підготовки, мовної грамотності, комунікативної компетентності студентів-іноземців, сприйняття й відтворення фахових текстів, засвоєння лексики й термінології свого фаху,  практичне оволодіння основами офіційно-ділового, наукового стилів української мови, що забезпечить професійне спілкування на належному мовному рівні.

Завдання мовно-технологічної практики – спрямування студентів-іноземців на оволодіння мовою конкретної спеціальності, фаху, сформувати навички оперування фаховою термінологією, редагування, коригування та перекладу наукових текстів, удосконалення професійної комунікації, знань та навичок комунікативно виправданого використання засобів мови з метою удосконалення фахових знань.

Зміст дисципліни покликаний не лише узагальнити й систематизувати знання з української мови, набуті студентами у навчальному процесі, а й сформувати мовну особистість, обізнану з культурою усного й писемного мовлення, яка вміє в повному обсязі використовувати набуті знання, уміння й навички для оптимальної мовної поведінки в професійній сфері.

Матеріал навчального посібника зорієнтований на всі сфери професійного спілкування, визначена загальна спрямованість курсу та обов’язковий обсяг знань, якими повинні оволодіти студенти, теоретичний та практичний матеріал з  урахуванням майбутнього фаху студента.

У посібнику пропонуються завдання для активізації опірних знань, опанування нової термінологічної лексики, повторення навчального матеріалу, а також тестові завдання для самоконтролю та самоперевірки.

Навчальний матеріал кожної теми чітко структурований, що сприяє осмисленню студентами інформації, організації закріплення і засвоєння, контролю за ходом і результатами засвоєння, управлінню пізнавальною і практичною діяльністю.