Мета та завдання
мовно-технологічної практики
Завдання вищої школи –
готувати фахівців: кваліфікованих,
грамотних, мовно компетентних у повсякденно-професійній,
офіційно-документальній сфері.
План поліпшення
україномовної компетенції студентів-іноземців має на меті підготовку до вивчення
фахових дисциплін, написання й захист курсових робіт. Така підготовка
орієнтована на поглиблення знань про науковий та офіційно-діловий стилі мови,
досягнення умінь і навичок самостійно формулювати думки українською мовою,
аргументувати наукові положення, створювати чітко структуровані, логічні наукові
тексти, редагувати їх.
Метою курсу є підвищення рівня загальномовної підготовки,
мовної грамотності, комунікативної компетентності студентів-іноземців,
сприйняття й відтворення фахових текстів, засвоєння лексики й термінології
свого фаху, практичне оволодіння
основами офіційно-ділового, наукового стилів української мови, що забезпечить
професійне спілкування на належному мовному рівні.
Завдання
мовно-технологічної практики – спрямування студентів-іноземців на оволодіння мовою
конкретної спеціальності, фаху, сформувати навички оперування фаховою
термінологією, редагування, коригування та перекладу наукових текстів,
удосконалення професійної комунікації, знань та навичок комунікативно
виправданого використання засобів мови з метою удосконалення фахових знань.
Зміст дисципліни
покликаний не лише узагальнити й систематизувати знання з української мови,
набуті студентами у навчальному процесі, а й сформувати мовну особистість,
обізнану з культурою усного й писемного мовлення, яка вміє в повному обсязі
використовувати набуті знання, уміння й навички для оптимальної мовної поведінки
в професійній сфері.
Матеріал навчального
посібника зорієнтований на всі сфери професійного спілкування, визначена
загальна спрямованість курсу та обов’язковий обсяг знань, якими повинні
оволодіти студенти, теоретичний та практичний матеріал з урахуванням майбутнього фаху студента.
У посібнику пропонуються завдання для активізації
опірних знань, опанування нової термінологічної лексики, повторення навчального
матеріалу, а також тестові завдання для самоконтролю та самоперевірки.
Навчальний матеріал кожної теми чітко структурований,
що сприяє осмисленню студентами інформації, організації закріплення і
засвоєння, контролю за ходом і результатами засвоєння, управлінню пізнавальною
і практичною діяльністю.