V АНАЛІЗ ТА КОНТРОЛЬ РЕЗУЛЬТАТІВ МОВНО-ТЕХНОЛОГІЧНОЇ ПРАКТИКИ СТУДЕНТІВ-ІНОЗЕМЦІВ II КУРСУ

 

5.2 Контрольна робота

Завдання 1. Доповніть речення.

1.  Оптоелектронні інформаційно-обчислювальні системи поділяються на такі підгрупи … . 2. Оптоелектронний прилад – це прилад, який використовує для своєї роботи … . 3. Елемент­на база сучасної оптоелектроніки досить різноманітна та включає в себе такі основні групи приладів … . 4. Можливості ДЕВІ (дискретних елементів відображення) великою мірою залежать від … .

1. Сукупність видів управлінської діяльності (не праці), спрямованих на ефективне й результативне використання ресурсів для досягнення визначених спільних цілей, і є … . 2. Менеджери за своїм статусом поділяються на … . 3. Можна виділити такі основні закони менеджменту … . 4. Об’єктом управління для менеджера будь-якого рівня є … . 5. Весь колектив організації поділяють на дві категорії … .   6. Наявність … у системі та їхній розвиток є основою всієї   організації, поза межами яких не можна реалізовувати виробничі функції та функції управління.

1. “Сліпий” десятипальцевий метод друкування отримав свою назву             завдяки… . 2. Клавіатура складається із … . 3. Ряди клавіатури розташовані … . 4.  На клавіатурі  немає спеціальних знаків для друку римських цифр,  

тому для цього використовують … .

1.  Головними фізичними чинниками впливу на організм людини є … .       2. БМЕЗ електротерапії можна поділити на … . 3. Гальванічний (прямий) струм широко застосовується в … . 4. Імпульсний струм високої частоти та високої напруги введений у медичну практику вченим … .

 

Завдання 2. Запишіть антоніми до поданих словосполучень.

Системи введення, зменшення маси кабелів, двовимірне зображення, практична зацікавленість, висока монохроматичність, твердотілі лазери;

колективна праця, конкретні операції, суб’єкт управління, кількісний аналіз, падіння цін, зовнішнє середовище, вітчизняний досвід;

основний недолік, права клавіша, основна позиція, верхній регістр, багатозначні цифри, знак ділення, буквене позначення;

низька напруга, нагрівання тканин, живі організми, підвищення температури, складні реакції, місцевий обмін речовин, центральна нервова система.

 

Завдання 3. До поданих слів доберіть спільнокореневі.

ЗРАЗОК: дослід – досліджувати, дослідження, дослідник

Користь, контакт, умова, професія, керівник, фах, закон, управління, економіка, розвиток, наука, господар, об’єкт, функція.

 

Завдання 4. Утворіть словосполучення.

ЗРАЗОК: зовнішній + середовище → зовнішнє середовище

Оптичний, трудовий, світловий, системний, професійний, міжнародний, ринковий, навколишній, структурний, розділовий, друкарський, римський, нервовий, кінетичний.

Зростання, потік, цифри,  енергія, знаки, аналіз, система, підрозділ, середовище, пристрої, машинка, відносини, діяльність, оточення.

 

Завдання 5. Доберіть синоніми до виділених слів.

1.     Когерен­тні дискретні оптичні пристрої ґрунтуються на використанні ефектів гасіння генерації напівпровідникового лазера світлом другого лазера.

2. Перспективним напрямком є розвиток оптоелектронних засобів.

3. Цілеспрямовані дії, спрямовані  на ефективне використання усього комплексу ресурсів.

4. Діяльність людини є основою її існування.

5. Опанування будь-якої професії є мистецтвом.

6. “Сліпий метод” з’явився наприкінці минулого століття.

7. Можна уникнути багатьох недоліків,  якщо користуватися “сліпим методом” друкування.

8. Гальванічний (прямий) струм широко застосовується в електролікуванні для гальванізації та іоногальванізації.

9. В лікувальній практиці трапляється цілий ряд нозологічних форм, де нейтралізація больового синдрому є важливим компонентом лікування.

 

Завдання 6. Уважно прочитайте текст та складіть питальний план.

Розвиток мовлення майбутніх професіоналів будь-якої галузі починається із збагачення їхнього словникового запасу. Чим більший лексичний запас студента, тим проникливіше він бачить світ, тонше відчуває явища, точніше сприймає прочитане й почуте, а отже, йому легше дається навчання, ширшає його кругозір, і найголовніше – він впевненіше висловлюється. За твердженням дослідників, лексика науки охоплює три шари: загальновживану, загальнонаукову й термінологічну лексику. Важко собі уявити плідний розвиток наук, якщо сутність понять, які ця наука розглядає й викладає, не має наукової термінології. Мова “входить” у професійну діяльність і науку, перш за все, – термінологією.

Термінце слово або усталене словосполучення, що чітко й однозначно позначає наукове чи спеціальне поняття. Термін не називає поняття, як звичайне слово, а навпаки, поняття приписується терміну, додається до нього. Терміни поділяються на загальновживані (ідея, гіпотеза, формула) та вузькоспеціальні, уживані в певній галузі науки (знаменник, дільник, чисельник).

Професіоналізмами (від лат. ргоfessio – заняття, спеціальність) називаються слова, вживання яких обмежене вузькоспецифічними потребами представників певної професії.

До професіоналізмів звичайно належать назви знарядь виробництва, назви трудових процесів, різні професійні означення загальномовних понять і т. д. Якщо терміни – це, як правило, абстрактні поняття, то професіоналізми – конкретні; вони надзвичайно детально диференціюють ті предмети, дії, якості, що безпосередньо пов’язані зі сферою діяльності відповідної професії. Вузькоспеціальні слова ніби деталізують загальнонародний словник. Так, загальні поняття „човен”, „весло”, „сітка” відомі і для людей, не пов’язаних з рибальним промислом. Але для рибалок ці поняття мають далеко важливіше значення.

За визначенням А. Калініна, різниця між терміном і професіоналізмом визначається тим, що термін – це абсолютно офіційне, прийняте й узаконене в даній науці, галузі промисловості, у сільському господарстві, техніці позначення, назва якогось поняття, а професіоналізм – напівофіційне слово, розповсюджене (найчастіше в розмовній мові) серед людей якоїсь професії, спеціальності, але не є, по суті, науковим позначенням поняття.

 

Відповіді до кросворда (С. 72)

1.     Вказівний.

2.     Безіменний.

3.     Мізинець.

4.     Середній.

5.     Нижній.