8. Обробка та формування графічних файлів

 8.2. Основні режими занесення інформації в відеопам'ять

 

Серед режимів занесення інформації в відеопам'ять найбільш поширеними є режими заміщення, накладання, зворотного читання, стирання (режими ReGis), а також режими, які використовують різні логічні операції.  

Режими занесення інформації в відеопам'ять використовують регістри передньго плану (зберігає код кольору, яким виконується креслення), регістр фону (зберігає код кольору фону), регістр маски (зберігає структуру співставних компонент графічних елементів), а також регістр даних вiдеопам'яті (рис.8.5).  

Регістр маски виконують як зсувний. Одиничний розряд, який отримують після зсуву , визначає видимість поточного піксела на екрані.

 

Рис. 8.5. Структурна схема блоку обробки відеоданих

В режимі заміщення при одиничному значенні розряду регістра маски в комірку відеопам'яті заносять вміст регiстру переднього плану, а при нульовому вміст регістра фона. Такі дії призводять до витирання тих графічних компонент, які адресно співвідносились до проміжків часу, коли на виході регістра маски формувався рівень логічного нуля. Вказані компоненти заміщаються кольором фону.  

В режимі накладання таке заміщення відсутнє, для чого при нульовому значенні старшого розряду регістру маски запис в відеопам'ять забороняють. Таким чином на попереднє зображення буде накладено зображення компонент, видимість яких визначається вмістом регістру маски.  

В режимі стирання при одиничному значенні старшого розряду регістра маски в відеопам'ять заноситься вміст регістра фона .   

В режимі зворотного читання виконується зчитування вмісту комірки відеопам'яті, на місце якого заносять інверсію отриманого коду. Вказаний режим можна застосувати для анімації .   

Для того, щоб заставити об’єкт рухатись по екрану, необхідно за допомогою операції “зворотнє читання” записати його в відеопам’ять двічі. Як тільки об’єкт буде поміщений туди перший раз, то його зображення появиться на екрані. При виконанні операції другий раз об’єкт з екрана буде витерто. Якщо повторно змінювати розміщення об’єкта, то створиться враження , що він рухається по екрану

Контрольні   запитання.

1.  Які регістри використовуються в різних режимах занесення інформації в відеопам'ять?  

2.  Приведіть основні дії при занесенні інформації в відеопам'ять для різних режимів.  

3.  В якому із режимів не використовується регістр маски? 

     Зміст