ГЛОСАРІЙ

Автосервіс (Car-care center)
Вид людської діяльності, направлений на задоволення потреб споживача (автовласника) за допомогою надання індивідуальних послуг. Об’єкти діяльності – людина і її потреби в індивідуальних послугах.

Адміністратор (Administrator)
Відповідає за цілісність, доступність, конфіденційність інформації. Він не відповідає за вміст гіпертекстових документів, але повинен забезпечувати безперебійне, надійне функціонування серверів інтрамережі, ліній зв'язку між ними, стежити за роботою програм, вчасно змінювати конфігурацію інтрамережі, визначати і контролювати права доступу користувачів.

Аналітичні системи OLAP (On-Line Analytical Processing)
Призначені для аналізу великих об'ємів інформації в інтерактивному створенні інтелектуального капіталу (аналітичних даних), що дозволяє керівникові прийняти обґрунтоване рішення.

База інформаційна (Іnformative base)
Включає весь комплекс статистичних показників, які характеризують господарську діяльність організації в цілому і її підрозділів, а також, фактологічний матеріал про всі фактори, які впливають на стан і тенденції розвитку організації.

База технічна (Technical base)
Містить регулювальні дані по автомобілях. У базах є тисячі різних параметрів, нормативів і т. п. Пам'ятати ці цифри навіть по одній марці, що обслуговується неможливо, але неможливо також займатися ремонтом і (або) діагностикою, не маючи їх під рукою.

База Autodata (Autodata base)
Мультиінформаційна та мультимарочна система для автосервісів, яка включає повну інформацію по автомобілю та його агрегатах, інтервали ремонту зі списками робіт, змащувальні матеріали та їх об’єми, схеми електрообладнання, робочі схеми. Представлені такі марки: Alfa romeo, Chrysler, Daihatsu, Honda, Hyundai, Porsche, Range Rover, Audi, Opel/vauxhall, Seat, Subaru, Volvo, Chevrolet.

База ATSG (Automatic Transmision Service Group)
База містить інформацію від фірми Automatic Transmision Service Group з ремонту й обслуговування автоматичних коробок передач, велику кількість ілюстрацій, послідовності розбирання й складання вузлів і агрегатів, дані з ідентифікації автоматичних трансмісій всіх основних виробників і багато різної загальнотехнічної і навчальної інформації.

База BMW TIS (BMW Technical Information System)
Дилерська інформаційна база по автомобілях BMW з 1980 по 2006 рік випуску: опис технології ремонту й технічного обслуговування, діагностика, регулювальні дані, процедури пошуку несправностей, симптоми несправностей і багато чого іншого.

База BOSCH ESI
Каталог запасних деталей Bosch ESItronic представляє великий каталог всієї продукції Роберт Bosch ГмбХ. Містить повну інформацію із пнемо-, електро- й паливних систем європейських, а також частково американських і японських вантажівок.

База ELSA
Інформаційна база і збірник інструкцій з ремонту автомобілів Audi з описом технології ремонту й обслуговування автомобіля, електричними схемами, кузовними роботами, нормами часу на виконувані роботи й т. д.

База Mercedes WIS
Дилерська інформаційна база з ремонту автомобілів марки Mercedes-Benz: посібник з ремонту й технічного обслуговування Mercedes, діагностика, кузовний ремонт, електросхеми Мерседес, розрахунок нормо-годин (ASRA). В електронній бібліотеці з ремонту Mercedes-Benz представлені всі моделі легкових і вантажних авто Mercedes-Benz, включаючи Smart, Maybach, автобуси й спецтехніку Mercedes, всіх років. База з ремонту Mercedes WIS net (EWA) містить докладні інструкції із монтажу, демонтажу, розбирання, складання, регулювання й настроювання різних вузлів і агрегатів, так само представлені повні електричні схеми, кузовні розміри. У програмі Mercedes WIS net (EWA) міститься докладна інформація з ремонту механічних МКПП і автоматичних АКПП трансмісій Mercedes.

База Mitchell on Demand For Transmissions
Інформаційна база з ремонту й обслуговування КПП на машини американського і європейського виробництва випуску 1983-2000 рр. 

База Volvo VADIS
База містить каталог запасних частин (Electronic Parts Catalog), базу VIN-кодів, інформацію з діагностики і ремонту автомобілів Volvо, довідкову інформацію.

Вітрини даних (рівень архітектури інформаційних сховищ – level of architecture of informative depositories)
Невеликі сховища із спрощеною архітектурою, призначені для зберігання частини даних інформаційного сховища з метою зняття навантаження з основного інформаційного сховища. В основному вітрини містять відповіді на конкретну низку запитань, наприклад, дані АРМ співробітників організації. Інформація в різних вітринах може дублюватися.

Гібридні системи оперативної аналітичної обробки даних HOLAP (Hybrid OLAP)
В цих системах вихідні дані залишаються в реляційній базі, а агрегатні дані зберігаються в багатовимірній базі даних (MDD).

Графічний акселератор (Graphic accelerator)
Є програмно-апаратним засобом прискорення графічних операцій: перенесення блока даних, зафарбовування об’єкта, підтримки апаратного курсора. Відбувається розвиток техніки мікросхем з метою збільшення продуктивності електронних пристроїв і мінімізації їх геометричних розмірів. Мікросхеми, що виконують функції компонентів звукової плати, об'єднуються на одній мікросхемі розміром із сірникову коробку. І межі цьому немає.

Дворівнева архітектура інформаційного сховища (Two-tier architecture of informative depository)
Забезпечує ретроспективні запити (запити даних за минулі роки), аналіз тенденцій, підтримку ухвалення стратегічних рішень. Вони орієнтовані на оперативні бази організації і зовнішні джерела, доступні по інтернету.

Діагностика технічна (technical diagnostics)
Розглядає будь-який об’єкт як потенційне джерело несправностей (відмов), які повинні бути виявлені і локалізовані.

Засіб групового планування (Group Shedules)
Забезпечує планування зустрічей, зборів, подій для користувачів, груп і ресурсів. Дозволяє змінити розклад персональних календарів інших співробітників. Керівник може проглянути на екрані календарі декількох співробітників, що обслуговуються різними поштовими відділеннями, із збереженням конфіденційності і внести до них зміни.

Запити  інтелектуальні (Іntellectual queries)
Запити, які здійснюють пошук за умовою або алгоритмом обчислення відповіді.

Електронна пошта (e-mail)
Забезпечує обмін повідомленнями між співробітниками незалежно від їх розміщення в одній або різних будівлях.

Інтелектуальні ділові технології (Business Intelligence Services (BIS))
Перетворюють інформацію з внутрішніх і зовнішніх баз в інтелектуальний капітал (аналітичні дані). Головними завданнями систем інтелектуального вибору даних є пошук функціональних і логічних закономірностей в накопичених даних для підказки обґрунтованих управлінських рішень. Вони основані на використанні технологій інформаційного сховища і алгоритмів автоматизації ділових процесів.

Інтерфейси програм (Program interfaces) або клієнтські інтерфейси  
Дозволяють виконувати різні програми, що знаходяться на сервері.

Інформація (Іnformation)
Це цілеспрямоване повідомлення про зміну будь-якого фізичного параметра.

Інформаційна безпека (Informative safety)
Забезпечується технологіями шифрування, аутентифікації електронного підпису, контролю доступу ззовні до корпоративних інформаційних ресурсів.

Інформаційні сховища (Informative depositories)
Отримують оперативну інформацію з внутрішніх джерел даних організації (від функціональних підсистем). Якщо в організації реалізований електронний документообіг, то його дані також розміщені в інформаційному сховищі.

Каталог запасних частин (EPC – Electronic Parts Catalog)
Каталог, в якому міститься інформація про запасні частини, їх застосування, взаємозамінності, ціни, часто зустрічаються і зображення. Каталоги запчастин поділяються на каталоги оригінальних (вироблених або рекомендованих автовиробником) і неоригінальних (вироблених сторонніми виробниками) запчастин.

Керування (Сontrol, administration)
Адміністрування розподілених транспортних систем, дія об’єкта спрямована на зміну та маніпуляцію іншими об’єктами відповідно до розробленої наперед програми.

Клієнтські програми (Сlients programs)
Програми, що містять OLAP-засоби, дозволяють обчислювати агрегатні дані. Агрегатні дані розміщуються в кеш усередині адресного простору такого
OLAP-засобу. Кеш – швидкодіючий буфер великої ємності, що працює за спеціальним алгоритмом.

Комутаційна мережа (Interconnect network)
Утворюється безліччю серверів і HOST-ЕОМ, сполучених каналами зв'язку, які називають магістральними, Як магістральні канали виступають телефонні, оптоволоконні кабелі, супутниковий зв'язок, безпровідний радіозв'язок і ін.

Корпоративна інформаційна система (КІС) (Corporate informative system)
Автоматизована система управління великими, територіально розосередженими підприємствами, що мають декілька рівнів управління, побудована за допомогою інтегрованих інформаційних технологій і систем. Призначення КІС - забезпечити вирішення внутрішніх завдань управління.

Лінгвістичні процесори (Linguistic processors)
Призначені для перекладу текстів природною мовою в машинний вигляд і назад.

Локальна мережа (Local area network (LAN))
Об'єднує комп'ютери в межах одного підприємства. Існує велика кількість різновидів локальних мереж. Найбільш перспективними є мережі інтранет, об’єднуючі локальні мережі, корпорації за допомогою протоколів TCP/IP і HTTP, що реалізовують конвергенцію (злиття, об'єднання) мережевої і гіпертекстової технології.

Мережа інтернет (Internet)
Виникла на базі ArpaNet і в наш час «обкутала» землю «Всесвітньою павутиною», ставши мережею мереж. Це некомерційна мережа. Вона не має власника, не існує централізованої організації, яка регулювала б інтереси співтовариства користувачів. Число користувачів зростає з кожним днем і багато комерційних і суспільних мереж підключаються до інтернет, надаючи все нові можливості користувачам.

Мережевий сервер (Network server)
Підтримує виконання функцій мережевої операційної системи: управління обчислювальною мережею, планування завдань, розподіл ресурсів, доступ до мережевої файлової системи, захист інформації.

Мультимедіа (Multimedia)
Інтерактивна технологія, що забезпечує роботу з нерухомими зображеннями, відеозображенням, анімацією, текстом і звуковим рядом. Мультимедійні дані називають об'єктами реального часу.

Мультимедіа-акселератор (Multimedia-accelerator)
Програмно-апаратні засоби, які об’єднують базові можливості графічних акселераторів з однією або декількома мультимедійними функціями, що потребують підключення до комп’ютера додаткових пристроїв.
Навігатор (browser – браузер)
Підтримує інтерфейс інтрамережі з користувачем. Він отримує від різних серверів гіпертекстові документи і видає їх на екран або друк. Навігатор може запускати програми перегляду певних гіпертекстових документів.

Настільна видавнича система - Publisher
Виконує багато технологій Word (формування вмісту документа). Результатом її роботи є документ у вигляді високоякісного поліграфічного видання: барвисті буклети, каталоги, запрошення, меню для прийомів, вітальні адреси і так далі.

Норми часу (Repair times)
Основні норми часу на ремонтні та регулювальні операції. Цей розділ може бути «вбудований» в базу (Autodata), поставлятися як додатковий модуль або у вигляді окремої бази.

Неофіційна інформація (Unofficial information)
З'являється для забезпечення довірчого відношення між співробітниками підприємства. У неофіційних документах службовці можуть розповісти про себе, свої ідеї, коментарі до офіційних документів і так далі Неофіційні гіпертекстові документи дозволяють працівникам більше дізнатися один про одного, об'єднуватися по інтересах для спільної розробки нових проектів. Доступ до такої інформації найважче контролювати.

Операційна система (ОС) (Operating system)
Програма, яка автоматично завантажується при включенні комп’ютера і надає користувачеві технології, за допомогою яких можна запустити програму, створити, змінити, скопіювати чи видалити файл, спілкуватися з комп’ютером, обробляти дані в різних режимах і так далі.

Офіційна (робоча) інформація (Official information)
До неївідносяться накази, розклад роботи, керівні
документи, інструкції, щорічні звіти про роботу підприємства і так далі. Офіційні документи готуються службами підприємств і підписуються керівництвом. Вони необхідні всім співробітникам і доступ до них забезпечується тим, хто працює на підприємстві.

Персональний календар (Personal Calendar)
Є засобом індивідуального планування. Дозволяє відстежувати особисті і планові зустрічі, збори, інші виробничі заходи.

Підготовка презентацій – PowerPoint
Надає засоби для підготовки презентацій лекцій і виступів, ілюстративного матеріалу, для візуального відображення основних тез текстових доповідей. Подібні програми з’явилися недавно. Вони основані на синтезі текстових і графічних редакторів з гіпертекстовою і мультимедійною технологіями. За допомогою PowerPoint можна підготувати слайди для виступу, графічні заставки для відеофільмів і так далі.

Послідовна маршрутизація (Serial Routing)
Дає можливість послати завдання або повідомлення конкретній групі співробітників для почергового прочитання і виконання. Перший співробітник, отримавши повідомлення, виконує його, повертає відмітку  про виконання. Вслід за цим повідомлення автоматично маршрутизується наступному за списком співробітникові.
Поштова система і персональний диспетчер – Outlook Express
Забезпечує технології обміну даними між віддаленими користувачами. Він включає адресну книгу, щоденник поточних записів, тижневик для планування діяльності, електронну пошту і інші технології. З його допомогою можна здійснити конвергенцію (злиття, об’єднання) текстового процесора, електронної пошти, технологій індивідуального і групового планування завдань. При роботі в одній локальній мережі з його допомогою можна проглянути розклад заходів співробітників і вибрати найбільш слушний для всіх час проведення спільних заходів. При цьому в кожному індивідуальному плані тут же з’явиться повідомлення про заплановану подію.

Пошукові машини (Searching machines) або роботи індексів
Це сервер з величезною базою даних URL-адрес, який автоматично звертається до сторінок WWW за всіма цими адресами, вивчає вміст цих сторінок, формує і переписує ключові слова із сторінок в свої каталоги (індексує сторінки). Більш того, цей сервер звертається до всіх посилань, що зустрічаються на сторінках, і, переходячи до нових сторінок, переписує ключові слова в каталог.

Програми технічного обслуговування (Programs of technical service)
Надають сервіс для експлуатації комп’ютера, виявлення помилок при збоях, відновлення зіпсованих програм і даних.

Програмне забезпечення спеціалізованого обладнання (Specialized equipment software)
Програмне забезпечення сканерів, мотор-тестерів, ПЗ для роботи з газоаналізаторами і димомірами, ПЗ для чіп-тюнінгу, ПЗ для вимірювальних систем кузовного ремонту і т. п.

Програмне забезпечення для керування і обліку (Software is for a management and account)
До цього класу належить бухгалтерське ПЗ, ПЗ автоматизації бізнес-процесів, ПЗ ведення складського обліку, ПЗ обліку робочого часу, ПЗ підготовки та обліку замовлення-нарядів та ін.

Протокол передачі файлів (File Transfer Protocol  (FTP))
Забезпечує обмін файлами між комп'ютерами. Система файлових архівів FTP глобального і регіонального охоплення містить величезну кількість інформації, накопиченої в FTP-архівах за десятиліття експлуатації комп'ютерних систем, яка як і раніше важлива для фахівців.

Регіональні мережі (Metropolitan area network (MAN))
Можуть об'єднувати локальні мережі за географічними (місто, область, регіон) або тематичними ознаками.

Редактор ділової графіки і зображень – PhotoDraw
Дозволяє створювати і редагувати зображення: фото, презентації, дизайн
Web-вузла, друкарських виробів і так далі Для обробки графічних образів створені графічні процесори.

Реінжиніринг (Reengineering)
Комплексна процедура, яка передбачає розробку нових процесів у фірмі або підприємстві шляхом радикального пере Проектування проектування процесів, зазвичай на основі інтенсивного використання у нових процесах електронних систем, зміни умов ведення бізнесу, що у свою чергу дає можливість отримання додаткових конкурентних переваг.

Ремонт (Repair)
Комплекс операцій з відновлення справного стану колісного транспортного засобу (його складових частин, систем).

Робоча інформація (Working information)
Призначена певній групі користувачів, доступ до неї обмежений і захищений паролем. Прикладом служать проміжні результати дослідження, теми телеконференцій для обміну ідеями, матеріали обговорення проекту, що розробляється, і так далі.

Сервер (Server)
Cпеціалізований комп'ютер, що виконує функції по обслуговуванню клієнта. Сервер розподіляє ресурси системи: принтери, бази даних, програми, зовнішню пам'ять і так далі. Існують мережеві, файлові, термінальні, сервери баз даних, поштові і ін.

Сервісні інтервали та опис сервісних операцій (Maintenance і Service schedules)
Опис сервісних операцій, перелік робіт, а також графік проходження планового техобслуговування та заміни витратних матеріалів розроблені на основі документів заводів-виготівників і наведені в таких документах: „Керівництво з експлуатації”, „Керівництво з гарантії та сервісного обслуговування”, „Сервісна книжка”. Сервісний інтервал та періодичність заміни певних деталей залежить від кліматичних та екологічних умов, якості пального та особливостей експлуатації автомобіля.

Системи підтримки ухвалення рішень DSS (Decision Support System)
На базі аналітичних даних підказують або допомагають вибрати керівному персоналу обґрунтоване рішення, що приносить успіх підприємству.

Системи програмування (Systems of programming)Використовуються для програмування і складаються з мови програмування і програми перекладу (транслятор, компілятор, інтерпретатор) з цієї мови в машинні коди. Найбільш перспективним є об’єктно-орієнтоване програмування. Об’єктно-орієнтоване програмування останнім часом стало візуальним (VO –Visual Objects).  

Системи сканування і оптичного розпізнавання текстів (Systems of scan-out and optical recognition of texts) (OCR)
Забезпечують масове введення паперових документів і розміщення їх в електронному архіві. Документи поступають в електронний архів із систем OCR, з носіїв, по мережі.

Система технічного обслуговування і ремонту (System of technical service and repair)
Сукупність взаємопов’язаних засобів, документації технічного обслуговування і ремонту, а також виконавців, необхідних для підтримки і відновлення якості виробів, що входять в цю систему. Метою даної системи технічного обслуговування є забезпечення відповідності стану автотранспортних засобів населення встановленим вимогам і підвищення ефективності їх використання власниками.
Система управління базами даних – Access
Реалізовує технології структуризації інформації за допомогою гіпертекстової технології. Вона працює з таблицями так, як і Excel, але при цьому дані можуть бути пов'язані між собою перехресними гіпер-текстовими посиланнями, що дозволяє виконувати різні запити. Access відноситься до класу «настільних» систем управління базами даних (СУБД) і може використовуватися для створення локальних баз даних, каталогів з різних тематик.

Система електронна (Еlectronic system)
Сукупність електронних пристроїв, пов’язаних загальною функцією в робочому процесі агрегату чи машини.

Система електронного документообігу (Electronic document system)
Забезпечує управління документами і діловими операціями. Тим самим реалізовується розділення робіт між співробітниками, виконавська система на рівні кожного співробітника.

Системи HSM (Hierarchical Storage Management) і DM (Data Migration)
HSM реалізовує технології ієрархічного сховища, Data Migration – міграції даних. HSM-система створює наче «продовження» дискового простору файлового сервера на вторинних пристроях (бібліотеках-автоматах).

Системи оперативної аналітичної обробки реляційних баз даних ROLAP (Relational OLAP)
В цих системах вихідні дані залишаються в реляційній базі, агрегатні дані розміщуються в кеш тієї ж бази.

Системи оперативної аналітичної обробки багатовимірних баз даних MOLAP (Multidimensional OLAP)
В цих системах вихідні і агрегатні дані зберігаються в багатовимірній базі даних.

Системи Group Ware і Workflow
Направлені на автоматизацію і підтримку колективної роботи на підприємстві.

Система GroupWare
Забезпечує роботу невеликих колективів за допомогою електронної пошти, бази гіпертекстових документів і системи групової роботи (колективного органайзера).

Система Workflow
Автоматизує управління корпорацією, підтримуючи розділення робіт по ділових операціях (бізнес-процесах) і маршрутизацію робіт, і гіпертекстових документів в мережі виконавців. Відмітимо, що системи Workflow, використовуються в системах електронного документообігу, забезпечують маршрутизацію документів. Тут же аналогічні алгоритми використовуються для відстежування руху і контролю виконання робіт співробітниками. Для зв'язку корпоративної інформаційної системи з мережею інтернет використовуються інструменти Staffware Workflow on World Wide Web і Action Workflow Metro і ін. Вони забезпечують автоматизацію ділових процесів, колективну роботу співробітників з гіпертекстовими документами і доступ в інтернет.

Системи ведення електронних архівів EDMS (Electronic Document Management System)
Це бази даних гіпертекстових документів. Документи можуть бути текстовими, графічними, відео, звуковими і іншими файлами, підготовленими в різних застосуваннях. На відміну від простої бази даних електронний архів дозволяє зберігати один і той же документ в декількох поданнях. Наприклад, як текст і зображення. Крім того, на кожен документ може бути заведена облікова картка, що містить назву документа, ім'я автора, ключові поля і так далі. Електронні архіви зберігають в електронному вигляді адміністративну, фінансову, технічну і іншу документацію.

Станція технічного обслуговування (СТО) (Technical service station)
Багатофункціональні підприємства, які можна класифікувати за призначенням (ступені спеціалізації), місцерозташуванням, виробничою потужністю (числом виробничих постів і ділянок) і конкурентоспроможністю. Залежно від розташування СТО підрозділяють на міські, в основному обслуговуючі парк легкових автомобілів конкретного населеного пункту або території, і дорожні, такі, що надають технічну допомогу автомобілям, що знаходяться в дорозі.

Таблиці діагностичні (Fault tables)
Таблиці з аналізом діагностичних кодів несправностей (DTC – Diagnostic Trouble Code)

Табличний процесор – Excel
Це технології для виконання економічних розрахунків над даними, записаними в табличному вигляді. Він дозволяє складати звіти різних форм, наочно подає табличні дані у вигляді графіків, діаграм. За допомогою його можна здійснювати інтеграцію елементів текстового і графічного редакторів, гіпертекстову технологію. Прикладами використання Excel є завдання обліку, планування, статистики, обчислення аналітичних даних.

Текстовий процесор – Word
Найбільш широко використовується, оскільки писати і оформляти тексти необхідно багатьом користувачам. Раніше подібні програми називалися текстовими редакторами, але сьогодні цей термін не відображає можливості, що надаються ними.

Технічне обслуговування (ТО) (Technical service)
Комплекс операцій або операція з підтримки справного стану колісного транспортного засобу (складових частин, систем колісного транспортного засобу) відповідно до інструкцій його виготовлювача.

Технічні сервісні бюлетені TSB (Technical Service Bulletins)
Інструкції та рекомендації від автовиробників щодо усунення конкретних типових несправностей і з інших питань. Ці керівництва містяться практично у всіх дилерських (Ford TIS, Opel TIS, BMW TIS), а також у деяких мультимарочних базах (наприклад, в Mitchell on Demand і Alldata).

Технологічний контроль (Technological control)
Полягає в організації багаторівневої системи захисту програм і даних від вірусів, неправильних дій користувачів, несанкціонованого доступу.

Технології інформаційно-комп’ютерні (Іnformative computer technology)
Область високих технологій, які відповідають за збереження, передачу, обробку, захист і відтворення інформації за допомогою комп’ютерної техніки.

Технології видобутку даних (Data Mining)
Розроблені для пошуку і виявлення в даних прихованих зв'язків і взаємозалежностей з метою надання їх керівникові в процесі ухвалення рішень. Для цього використовуються статистичні методи кореляції, оптимізації та інші, що дозволяють знаходити ці залежності і синтезувати дедуктивну (узагальнену) інформацію.

Технологія клієнт-сервер (Technology is a client-server)
Забезпечує високошвидкісний обмін даними в рамках робочих груп корпоративної мережі для електронної пошти, електронного документообігу, автоматизації ділових процесів. Для ефективної роботи клієнт і сервер мають бути розташовані в одній логічній підмережі.

Технологія створення і підтримки web-вузлів – FrontPag
Web-вузол набір спеціально оформлених web-сторінок, пов’язаних між собою перехресними гіпертекстовими посиланнями. FrontPage дозволяє набути навичок в освоєнні перших кроків web-дизайну і створити web-вузол в локальній мережі і Інтернет.

Технологія OLE (Object Linking and Embedding – прив’язка і вбудовування об'єктів)
Дозволяє пов’язувати об'єкти, створені різними програмами в єдиний документ. При цьому об’єктом може бути сама програма, текст, документ, рисунок, таблиця і так далі.

Технологія URL (Uniform Resource Locator – уніфікований покажчик на ресурс)
URL – частина шлюзового інтерфейсу інтранета CGI (Common Gateway Interface). CGI – інтерфейс дозволяє інтегрувати в інтрамережу будь-яку програму. Наприклад, аби пов'язати інтрамережу з базою даних, web-сервер за допомогою CGI запускає програму, яка перетворить формат бази у формат мови гіпертекстової розмітки HTML.

Трирівнева архітектура інформаційного сховища (Three-level architecture of informative depository)
Забезпечує наявність інформаційного сховища і вітрин даних, за рахунок використання вітрин даних, прискорюється обслуговування і збільшується число користувачів в порівнянні з дворівневою архітектурою.

Тюнінг (Tuning)
Проведення технічних дій над автотранспортним засобом, в результаті яких не відбувається змін експлуатаційних характеристик і характеристик надійності автомобіля, або ця процедура підпадає під поняття «дообладнання (переобладнання) автомобіля».

Універсальна поштова скринька для вхідних повідомлень (Universal in Box)
Збирає, фільтрує, сортує, нагромаджує в ієрархічних теках всі повідомлення електронної пошти, що поступають, включаючи мультимедійні.

Управлінські системи (Management Information System (MIS))
Розробляються на базі обробки деталізованих даних підприємства.

Управління завданнями (Task Managment)
Дозволяє видати або відкоригувати виробниче завдання співробітникам, що обслуговуються одним або різними поштовими відділеннями. При цьому до персональних календарів будуть внесені дати і пріоритети виконання.

Фрейм (Frame)
Структура подання знань, що складається із слотів. Слотскладається з елементів, заповнення яких певними значеннями перетворює фрейм на опис конкретної ситуації. Слот визначає імена атрибутів ситуації, їх значення і посилання на інші слоти.

OLAP-сервер
Окрема програма (процес), яка здійснює збереження і зміну агрегатних даних OLAP-системи, підтримку сховища, що їх містить.

VIN-код
Ідентифікаційний номер, комбінація цифрових і буквених позначень, що присвоюються в цілях ідентифікації, є обов’язковим елементом маркування кожного транспортного засобу.

Web-майстер (Web-дизайнер)
Створює каталоги, визначає стиль оформлення – гіпертекстових документів, встановлює навігатор інтерфейсу додатків. Володіє мовою HTML, може бути одночасно і адміністратором.

Web-технологія (WWW-технологія Word Wide Web)
Полягає в тому, що користувач за допомогою гіпертекстового редактора створює гіпертекстовий документ. Він розміщується на web-сервері. Адміністратор робить посилання в каталозі web-сервера на web-сторінку аби браузер зміг її знайти. Після чого будь-який інший користувач за допомогою пошукової системи може дістати доступ до даної web-сторінки (сайту).

Wiring diagrams або Current flow diagramsЕлектросхеми автомобілів
Електросхеми автомобілів. Wiring diagrams або Current flow diagrams - електросхеми. Зустрічаються й інші «формати» документації – OFM (Official Factory Manuals), SSP (Service Self Study Programm) та ін.