2.2 Причини відмов шин
Причини відмов шин поділяються на виробничі і експлуатаційні.
2.2.1 Виробничі причини
Відповідно до стандартів шини можуть зніматися з експлуатації з таких причин:
1) за ГОСТ 4754 (шини для легкових автомобілів):
– покришки – розшарування в каркасі, брекері і борту; відшаровування протектора і боковини; гребінь по протектору з випресовкою корду; запресовування твердих включень на внутрішній і зовнішній поверхнях покришки (безкамерної шини); механічні пошкодження (проколи наскрізні, порізи до корду); відставання ниток корду по першому шару каркаса; складки по основі і носку борту від запресовування бортової стрічки, оголення кромок бортової стрічки, відрив і відшарування герметизуючого гумового шару на внутрішній поверхні каркаса і на бортах;
– камери – розбіжності стику; механічні пошкодження; пористість стінок і сторонні включення.
2) за ГОСТ 5513 (шини вантажних автомобілів постійного тиску):
– покришки – розшарування в каркасі, брекері і борту; відшаровування протектора, боковини і герметизуючого шару; гребінь по протектору з випресованням тканини (для покришок з текстильним брекером); запресовування твердих включень на внутрішній поверхні каркаса з пошкодженням першого шару, механічні пошкодження (проколи наскрізні, порізи до корду); просвічування ниток металокорда в каркасі і підканавочному шарі; тріщини на покривних гумах; відставання ниток корду по першому шару каркаса; відрив і відшаровування герметизуючого шару по внутрішній поверхні каркаса і на бортах; наплив по носку і п’яті борту з просвічуванням і виходом металокорда;
– камери – розбіжності стику; пористість стінок; механічні пошкодження; сторонні включення;
– ободні стрічки – механічні пошкодження .
3) за ГОСТ 13298 (шини вантажних автомобілів з регульованим тиском):
– покришки – розшарування в каркасі, брекері і борту; відшаровування протектора і боковини; гребінь по протектору з випресовуванням тканини; запресовування твердих включень на внутрішній поверхні каркаса з пошкодженням першого шару;
– камери – зовнішня пористість стінок і сторонні включення;
4) за ОСТ 38-47-170-95 (покришки, відновлені накладенням нового протектора):
– покришки – відшаровування накладеного протектора (місцеве або по всьому колу); відшаровування накладеної покривної гуми по боковині (при відновленні за типом «В»); відшаровування або розрив накладеного пластиру; відшаровування заповнюючої гуми в зоні ремонту пошкоджень брекера, в т.ч. по кромках брекера; відшаровування заповнюючої гуми в зоні ремонту місцевих пошкоджень або пластиру з можливим подальшим руйнуванням відремонтованої ділянки; відрив шашок малюнка протектора із-за недостатньої товщини підканавочного шару; розбіжності стику накладеного протектора; відшаровування підсилюючих стрічок обгумованого корду; відшаровування або розшарування підсилюючого гумовокордного поясу.
5) за ОСТ 200-002-95 (покришки, що пройшли ремонт місцевих пошкоджень):
– покришки – відшаровування або розрив накладеного пластиру; відшаровування гуми (наповнювальної) тієї, що заповнює порожнину, що утворилася при вирізці пошкодженої ділянки покришки в зоні ремонту місцевих пошкоджень; відшаровування наповнювальної гуми в зоні ремонту місцевих пошкоджень з подальшим розшаруванням каркаса або пластиру.
2.2.2 Експлуатаційні причини
1) Передчасний нерівномірний знос протектора через неправильне регулювання сходження і розвалу передніх коліс, різке гальмування або чіпання з місця, зношеність і ослаблення кріплення колісних підшипників, втулок рульової тяги, завищене радіальне і бічне биття коліс, знос малюнка протектора вище гранично допустимого через невчасне зняття шин з експлуатації.
2) Руйнування або злам каркаса через їзду при зниженому тиску в шинах.
3) Інтенсивний знос середньої частини бігової доріжки через їзду при підвищеному тиску в шинах, розрив каркаса через перевантаження автомобіля або коліс за рахунок неправильного розміщення вантажу в кузові автомобіля, а також унаслідок удару об дорожні перешкоди при їзді з великою швидкістю.
4) Механічні пошкодження:
– шини – пробої або порізи протектора або боковини з|ушкоджень|; розривами каркаса; пошкодження борту з порушенням правил монтажу і демонтажу шин; втрата герметичності безкамерних шин через механічні пошкодження
– камери – пробій, прокол або поріз, розривши або пошкодження камери при неправильному монтажі шини, пошкодження вентиля, відрив вентиля при недбалому монтажі шини або при їзді на шині із зниженим тиском.