2.2 Причини відмов шин

Причини відмов шин поділяються на виробничі і експлуатаційні.

2.2.1 Виробничі причини

Відповідно до стандартів шини можуть зніматися з експлуатації з таких причин:

1) за ГОСТ 4754 (шини для легкових автомобілів):

покришки розшарування в каркасі, брекері і борту; відшаровування протектора і боковини; гребінь по протектору з|із| випресовкою корду; запресовування| твердих включень|приєднань| на внутрішній і зовнішній поверхнях покришки (безкамерної| шини); механічні пошкодження|ушкодження| (проколи наскрізні, порізи до корду); відставання ниток корду по першому шару каркаса; складки по основі і носку борту від запресовування| бортової стрічки, оголення кромок бортової стрічки, відрив і відшарування герметизуючого гумового шару на внутрішній поверхні каркаса і на бортах;

камери розбіжності стику; механічні пошкодження; пористість стінок і сторонні включення.

2) за ГОСТ 5513 (шини вантажних автомобілів постійного тиску):

покришки розшарування в каркасі, брекері і борту; відшаровування протектора, боковини і герметизуючого шару; гребінь по протектору з|із| випресованням тканини (для покришок з|із| текстильним брекером); запресовування| твердих включень|приєднань| на внутрішній поверхні каркаса з|із| пошкодженням|ушкодженням| першого шару, механічні пошкодження|ушкодження| (проколи наскрізні, порізи до корду); просвічування ниток металокорда в каркасі і підканавочному| шарі; тріщини на покривних гумах; відставання ниток корду по першому шару каркаса; відрив і відшаровування герметизуючого шару по внутрішній поверхні каркаса і на бортах; наплив по носку і п’яті борту з|із| просвічуванням і виходом металокорда;

камери розбіжності стику; пористість стінок; механічні пошкодження; сторонні включення;

ободні| стрічки механічні пошкодження|ушкодження|.

3) за ГОСТ 13298 (шини вантажних автомобілів з регульованим тиском):

покришки розшарування в каркасі, брекері і борту; відшаровування протектора і боковини; гребінь по протектору з|із| випресовуванням тканини; запресовування| твердих включень|приєднань| на внутрішній поверхні каркаса з|із| пошкодженням|ушкодженням| першого шару;

камери зовнішня пористість стінок і сторонні включення;

4) за ОСТ 38-47-170-95 (покришки, відновлені накладенням нового протектора):

покришки відшаровування накладеного протектора (місцеве або по всьому колу); відшаровування накладеної покривної гуми по боковині (при відновленні за типом «В»); відшаровування або розрив накладеного пластиру; відшаровування заповнюючої гуми в зоні ремонту пошкоджень|ушкоджень| брекера, в т.ч. по кромках брекера; відшаровування заповнюючої гуми в зоні ремонту місцевих пошкоджень|ушкоджень| або пластиру з|із| можливим подальшим|наступним| руйнуванням відремонтованої ділянки; відрив шашок малюнка протектора із-за недостатньої товщини підканавочного| шару; розбіжності|розходження| стику накладеного протектора; відшаровування підсилюючих|посилювати| стрічок обгумованого корду; відшаровування або розшарування підсилюючого|посилювати| гумовокордного поясу.

5) за ОСТ 200-002-95 (покришки, що пройшли ремонт місцевих пошкоджень):

покришки відшаровування або розрив накладеного пластиру; відшаровування гуми (наповнювальної) тієї, що заповнює порожнину, що утворилася при вирізці пошкодженої ділянки покришки в зоні ремонту місцевих пошкоджень; відшаровування наповнювальної гуми в зоні ремонту місцевих пошкоджень з подальшим розшаруванням каркаса або пластиру.

 2.2.2 Експлуатаційні причини

1) Передчасний нерівномірний знос протектора через неправильне регулювання сходження і розвалу передніх коліс, різке гальмування або чіпання з місця, зношеність і ослаблення кріплення колісних підшипників, втулок рульової тяги, завищене радіальне і бічне биття коліс, знос малюнка протектора вище гранично допустимого через невчасне зняття шин з експлуатації.

2) Руйнування або злам каркаса через їзду при зниженому тиску в шинах.

3) Інтенсивний знос середньої частини бігової доріжки через їзду при підвищеному тиску в шинах, розрив каркаса через перевантаження автомобіля або коліс за рахунок неправильного розміщення вантажу в кузові автомобіля, а також унаслідок удару об дорожні перешкоди при їзді з великою швидкістю.

4) Механічні пошкодження:

шини пробої або порізи протектора або боковини з|із| розривами каркаса; пошкодження|ушкодження| борту з|із| порушенням правил монтажу і демонтажу шин; втрата герметичності безкамерних| шин через  механічні пошкодження|ушкоджень|;

камери пробій, прокол або поріз, розривши або пошкодження камери при неправильному монтажі шини, пошкодження вентиля, відрив вентиля при недбалому монтажі шини або при їзді на шині із зниженим тиском.