2.3 Профілактика у процесі експлуатації автомобільних шин
Профілактика у процесі експлуатації автомобільних шин передбачає виконання таких операцій:
1) Перевірка тиску в шинах. Існує багато причин втрати тиску в шинах. По-перше, шина може спускати через золотник або невеликі щілини по бортах, якщо колеса автомобіля швидко втрачають необхідний тиск , варто обов’язково звернутися в шиномонтаж . Низький тиск в шині може стати причиною ряду негативних наслідків: погіршується керованість, збільшується гальмівний шлях і навантаження на колесо в цілому .
2) Періодичний огляд коліс на предмет пошкоджень і зносу. Проводити огляд шин потрібно, звертаючи увагу на такі ознаки:
– знос повинен бути рівномірним. Якщо знос є нерівномірним необхідно виконати регулювання розвалу-сходження.
– щілини, тріщини. У разі виявлення необхідно звернутися в сервіс (при користуванні власним автомобілем) чи повідомити механіка колони (оскільки більшість невеликих тріщин можна заклеїти, поки вони не збільшились у розмірі).
– наявність в протекторі камінчиків, скла і інших дрібних частинок.
3) Перестановка коліс місцями кожні
Перестановка коліс істотно продовжує їх термін служби. Наприклад, на передньопривідних автомобілях 70% навантажень при розгоні і гальмуванні припадає саме на передні колеса, тому їх знос набагато більший, ніж задніх. Найпоширеніший спосіб перестановки – “хрест на хрест”. Він полягає в тому, що переднє ліве колесо ставитися замість правого заднього, а переднє праве ставитися на місце лівого заднього. Таким чином, можна переставляти колеса на будь-якому автомобілі.
4) Використання лише відбалансованих коліс.
Колеса, що не відбалансували, викликають не тільки підвищений знос і вібрації при їзді, але і підвищені навантаження на підвіску і інші вузли. Якщо подібні симптоми виявилися, потрібно негайно провести балансування на сервісі. Балансування полягає в тому, що на колесо вішаються важки і потім воно розкручується на стенді. Цю процедуру необхідно проводити з новими колесами перед установкою і при ремонті.
5) Перевірка стану підвіски і рульового управління
Неполадки з підвіскою і або рульовим управлінням можуть привести не тільки до втрати стійкості і управління, але так само викликають підвищений знос шин. Вчасна перевірка стану підвіски і рульового керування, дозволяє підвищити пробіг автомобільних шин.
Причиною для перевірки стану підвіски і рульового керування може слугувати відведення рульового колеса або його вібрація, сторонні шуми підчас переїзду через нерівності дороги.
6) Запобігання перевищення допустимого навантаження автомобіля
Часто причиною швидкого зносу шин є перевантаження автомобіля. У керівництві з експлуатації завжди вказана найбільша маса, перевищення якої підвищує спрацювання підвіски, шин і решти вузлів автомобіля.
7) Запобігання перегріву шин
Висока температура, як і перевантаження зменшує пробіг автомобільних шин. Залежність зносу шин від температури прямопропорційна: чим вища температура роботи шини, тим меншим є її пробіг. Причинами підвищення температури роботи шини є такі фактори: висока швидкість руху, навантаження, низький тиск, агресивна їзда, різке гальмування – все це призводить до дуже високих температур на поверхні гуми. При їзді влітку до факторі, що підвищують температуру роботи шин відносять також підвищення температури дорожнього покриття.
8) Вчасна заміна шин
Заміну шин необхідно
проводити, коли залишковий малюнок протектора для легкових автомобілів складає
9) Використання сезонних шин
Прагніть вчасно переходити на зимову або літню гуму. У російських дорожніх умовах доцільно в зимовий період використовувати шиповану гуму. Багато виробників рекламують всесезонні шини, але використання таких шин зимою вельми небезпечно.