7.3 Допоміжні засоби для проведення ремонтних робіт

До допоміжних засобів належать засоби різного призначення, що полегшують багато які види робіт з догляду за машинами як у період їхньої експлуатації, так і під час ремонту.

Для оброблення іржавих поверхонь покриттів, а також для короткочасного захисту непофарбованих металевих поверхонь застосову­ється автопрепарати типу «Ферон», які в своєму складі мають лак, присадки, цинковий крон, толуол та ін. Поверхню очищають від бруду, а також старого покриття, що відлущилося. За допомогою металевої щітки видаляють пухку й шарову іржу, поверхню знежи­рюють розчинником. Добре перемішавши, препарат наносять на поверхню, розгладжуючи його щіткою: під захисні покриття — один шар, для тимчасового захисту — два шари з міжшаровим сушінням протягом однієї години.

Захисні покриття наносять через 1 год  після висихання ґрунту. Тривалість його висихання — 1...2 год при температурі 20 °С. За не­обхідності ґрунт розводять розчинником 651, РС-2. Витрата препа­рату на шар становить 110... 130 г/м2.

Для перетворення продуктів корозії на інертний шар на днищі, крилах та інших частинах кузова перед нанесенням захисних пок­риттів часто використовують автопрепарати типу автоперетворювача іржі. Поверхню очищають від бруду, а потім механічним спосо­бом видаляють пухку й шарову іржу. Поверхню знежирюють уайт-спіритом або бензином. Через 20..,30 хв перетворювач наносять жорсткою щіткою, тобто розгладжуючи його. Через 24 год поверх­ню зволожують водою, а через 3...5 діб наносять антикорозійне пок­риття. Витрата препарату становить 100...130 г/м2.

Для видалення лакофарбового покриття з металевих поверхонь безпосередньо перед новим фарбуванням застосовують автопрепа­рати типу автозмивача старої фарби. Добре розмішуваний змивач наносять за допомогою щітки рівномірним шаром на поверхню, площею не більше як 0,5 м2. Після розпушення старе покриття ви­даляють шпателем. Потім очищену поверхню добре протирають ганчіркою, змоченою в бензині. Витрата становить 0,4...0,5 кг/м2.

Для полегшення відкручування іржавих різьбових з'єднань, за­побігання корозії, полегшення пуску в холодну та вологу погоду двигунів (витісняючи вологу, усувається втрата струму в системі за­палювання), захисту деталей електрообладнання від окиснення, ма­щення тертьових поверхонь, очищення гумових і пластмасових де­талей використовують засоби в аерозольній упаковці типу «Унисма-1». Балон струшують, засіб розпиляють на поверхню при темпера­турі балона не нижче 15 °С.

Для захисту хромованих деталей машин від впливу атмосферних факторів і агресивних солей взимку застосовують автолаки типу «Хромофикс», до складу яких входять смоли, циклогексанон, толу­ол тощо. Хромові деталі знежирюють бензином, а потім наносять препарат рівними мазками, тонким рівномірним шаром, не допус­каючи потрапляння лаку на пофарбовані поверхні та пластмасові деталі. Захисне покриття стійке до дії води через 24 год після його нанесення.

Для захисту від корозії декоративних і непофарбованих металевих поверхонь у період консервації автомобіля, захисту від окиснення  (oxygenation) клем акумуляторних батарей, мащення та запобігання від замерзання замків (до температури —40 °С) застосовують технічний волок­нистий вазелін (ВВТ-1) в аерозольній упаковці. Перед використан­ням балон струшують, розпилюють мастило тонким рівномірним шаром на чисту суху поверхню. Витрата мастила — 200 г/м2. Роз­консервація проводиться за допомогою уайт-спіриту або бензину.

Для очищення й подовження терміну служби полімерних поверхонь обшивки салону, панелей приладів, гумових килимків підлоги, ущільнювачів тощо, а також запобігання примерзання гумових ущільнювачів до металу кузова застосовуються автопрепарати в ае­розольній упаковці («Альва»). Перед використанням балон струшу­ють, а потім розпилюють на оброблювальну поверхню та протира­ють тканиною.

Видалити оливну пляму з матеріалів обшивки салону автомобіля можна за допомогою пастоподібних (наприклад, «Хвилинка») або рідких (наприклад, «Антип'ятин») плямовивідників, заздалегідь упевнившись у стійкості обшивального матеріалу до плямовивідника на непомітному шві обшивки.

Видалити пляму від іржі з матеріалу обшивки салону автомобіля можна за допомогою рідкого препарату «Плямовивідник іржі».

Очистити ворсовий килимок можна за допомогою рідкого засобу для очистки килимів (наприклад, «Золушка-М»).

Підклеїти обшивку салону можна за допомогою клеїв «Марс», «Момент-1», видалити залишки розлитого електроліту з кислотного акумулятора можна, якщо протерти його клоччям, змоченим аміач­ною водою.

Для надання блиску, відновлення кольору шин, ущільнювачів та інших гумових деталей і подовження терміну їхньої служби вико­ристовують засоби типу автофарби для гумових деталей, до складу якої входять поліетилсилоксанова рідина, церезин, каніфоль, сажа тощо. Засіб наносять рівномірним шаром за допомогою щітки або тампона на добре вимиту та висушену поверхню. Після 24...30 год її натирають до блиску ганчіркою з вовни. Таке оброблення рекомен­дується проводити два-три рази на рік. Витрата засобу — 200 г на автомобіль.

Для видалення різних забруднень рук без використання води під час ремонту машин застосовують автопрепарати типу автозасобу для сухого очищення рук. До складу цих засобів входять норкове масло, метилцелюлоза, карбоксиметилцелюлоза, триполіфосфат натрію, гексахлорофен тощо.  Ці засоби можуть також використовуватись для захисту шкіри рук від просочення в пори різних забруднень. Невелику кількість засобу (5...7 г) наносять на забруднені руки, добре розтирають,   витирають  папером   або  ганчіркою. Для захисту ж  шкіри рук до початку проведення робіт засіб наносять тонким шаром і дають просохнути.    

Для очищення дуже забруднених рук  застосовують також пасту «Господарча -2» або засіб «Раллі».