11.3.1 Облік наданих знижок
Знижки, що виникають при реалізації продукції, товарів, робіт, послуг можуть
бути таких видів:
знижки, надані до реалізації – на момент відвантаження продукції
відома сума компенсації, що буде отримана;
знижки, надані після
реалізації – на момент відвантаження продукції точна сума компенсації, що
буде отримана, не може бути визначена, оскільки існують умови, якими має право
скористатись покупець, та, в результаті чого, сума компенсації, яку він повинен
сплатити, буде меншою.
Приклад 11.1 Магазин реалізує автомобілі “Таврія” за ціною 12 000 грн. у
роздріб (у тому числі ПДВ). Собівартість автомобіля – 8 000 грн. При придбанні
покупцем партії з п’яти автомобілів, йому надається знижка у розмірі 10% від
продажної вартості товарів. Розрахунки проводяться у безготівковій формі.
Таблиця 11.3 Відображення в обліку торговельних знижок, наданих до реалізації
Дохід у цьому випадку визначається одразу за вирахуванням знижки:
(12 000 х 5) – 60 000 х 0,1 = 54 000
Приклад 11.2 Магазин реалізує автомобілі “Таврія” за ціною 12
000 грн. (у тому числі ПДВ). Собівартість одного автомобіля – 8 000 грн. Згідно
з договором, при придбані покупцем партії автомобілів, що перевищує п’ять
одиниць, надається знижка на таких умовах – 10 % від продажної вартості за
умови оплати грошовими коштами протягом 5 днів від дати виставлення рахунку.
Покупець придбав 10 автомобілів на вищевказаних умовах. Товар покупцю
передано в повному обсязі. Розрахунки за автомобілі відбулись таким чином:
– за два автомобілі були отримані грошові кошти на 3 день з дати
відвантаження, тобто у період дії знижки;
– за інші автомобілі було оплачено після закінчення періоду дії знижки.
Таблиця 11.4 Відображення в обліку знижок, наданих після реалізації
Продовження таблиці 11.4
|