Практичні завдання та задачі

 

Задача № 15.1

Який з варіантів просування товару має обрати підприємство?

варіанту

Витрати, тис. грн.

Ймовірність позитивної реакції,

%

Чисельність цільової аудиторії, осіб

Варіант 1

24

5

200000

Варіант 2

25

5,5

200000

Ціна одиниці товару – 170 грн.

Задача № 15.2

У ході панельного дослідження за методикою підприємства "Мрія" отримано наступні результати:

- у реалізації відеомагнітофонів у м. Києві задіяно 1083 магазини;

- з них 423 магазини беруть участь у панельних опитуваннях;

- запас відеомагнітофонів різних марок на складах цих 423 магазинів становив: на 1 січня 2010 р. – 14398 од., на 1 березня 2010 р. – 7435 од.;

- у січні 2010 р. ними було закуплено 49 800 відеомагнітофонів різних марок, у лютому – 36 490 од.

Визначити індекс панелі й місткість ринку відеомагнітофонів в м. Києві в 2010 р.

Задача № 15.3

Визначення місткості ринку методом сумування первинного, повторного й додаткового продажу.

Відомо, що 30 % покупців заміняють побутовий прилад тривалого використання через 2 роки, 50 % – через 3 роки й решта покупців – через 4 роки. Додаткові покупки на даному ринку не практикуються. Починаючи з 2005 р. первинний попит складався наступним чином, шт.: 2005 р. – 12000, 2006 р. – 25 000, 2007 р. – 50 000, 2008 р. – 80 000, 2009 р. – 140 000. Розрахувати місткість ринку в 2009 р.

Задача № 15.4

Підприємство "Ольга", виробник солоних ласощів (чіпси, солоне і сирне печиво та ін.), продало в 2009 p. продукції на 700 тис. грн, на ринку солоних ласощів за той самий період конкуренти продали товарів на суму 5000 тис. грн (обсяг продажу найпотужнішого з конкурентів 1050 тис грн).

Представники служби маркетингу підприємства "Ольга" після ринкових досліджень виявили, що при використанні активної маркетингової програми місткість ринку в 2010 р. можна збільшити до 8500 тис. грн.

Яку частку ринку солоних ласощів захопило підприємство "Ольга" в 2009 р.?

Знайдіть відносну частку ринку підприємства стосовно основного конкурента в 2009 р.

Наскільки вже використано маркетинговий потенціал продажу солоних ласощів?

Задача № 15.5

Львівська кондитерська фабрика "Світоч" планує вийти з новою маркою карамелі на певний географічний регіон.

Визначте місткість ринку для товару в цьому географічному регіоні, якщо відомі такі дані:

- Чисельність населення даного регіону п = 28 700 осіб.

- Середньомісячний дохід на душу населення Д = 1200 грн/особу.

- Питома вага коштів, що їх витрачають з отриманого доходу на продукти харчування, К1 = 32 %.

- Питома вага коштів, що їх витрачають на кондитерські вироби, К2 = 5 %, із суми, яку описує коефіцієнт К1.

- Питома вага коштів, що їх витрачають на цукерки, К3 = 47 %, із суми, яка визначається коефіцієнтом К2.

- Питома вага коштів, що їх витрачають на карамельні цукерки, К4 = 25 %, із суми, яку визначає коефіцієнт К3.

Задача № 15.6

Підприємство має річний чистий прибуток 1,2 млн. грн., кількість випущених акцій - 10 млн. шт. Велика компанія має річний чистий прибуток 60 млн. грн., а кількість випущених нею акцій – 50 млн. шт. Вартість активів малої фірми – 8 млн. грн. Велика компанія і мала фірма конкурують на ринку, впроваджуючи аналогічний інноваційний продукт.

Визначити, чи доцільно великій компанії поглинути малу фірму, якщо середньозважена депозитна ставка комерційних банків складає 10%.

Задача № 15.7

Високотехнологічна фармацевтична компанія Genetech розробила препарат, призначений для лікування тромбів, під назвою ТРА, який знімає серцеві напади. Застосування ТРА зберігає людям життя, скорочує перебування в лікарні й поліпшує роботу серцево-судинної системи. Початкова ціна препарату становила 2 200 дол. за упаковку. Поясніть, який метод ціноутворення використовувала компанія? Чи еластичний попит на ці ліки?

Задача № 15.8

Підприємство "Електрон" випускає мікрокалькулятори. Асортимент їх обмежений. Ціни достатньо високі, що дозволяє заводу покрити всі витрати й отримати бажаний прибуток. Проте останнім часом обсяги продажу й прибутки почали знижуватися. З огляду на це підприємство провело дослідження ринку з метою з’ясування причин такої ситуації. Виявилося, що споживачі відмовляються придбавати вироби за високими цінами, вони хотіли б також бачити різноманітнішим асортимент мікрокалькуляторів, розрахованих на різні групи споживачів. Яку концепцію маркетингу можна запропонувати для цього підприємства?

Задача № 15.9

Підприємство посідає провідне положення на ринку щодо випуску й реалізації побутового посуду, виготовленого з нових сплавів. Дані товари є новинкою. Конкурентів практично немає. Вироби користуються високим попитом споживачів. Яку концепцію маркетингу можна запропонувати для цього підприємства?

Задача № 15.10

Видавництво "Схід" випускає ілюстровану продукцію (календарі, плакати та ін.), розраховану на масового споживача. Воно займає 20 % частки ринку. Поряд з даним видавництвом на цьому ринку діють два достатньо потужних конкуренти, що випускають аналогічну продукцію. Їх частки на ринку становлять відповідно 35 і 45 %. При цьому якість товарів краща, ніж у видавництва "Схід".

Завдання:

- Яка політика цін може бути обрана в кожному окремому випадку?

- Яка мета ціноутворення доцільна?

- Яку роль у цих ситуаціях може відіграти стратегія ціноутворення "зняття вершків", "ціни проникнення", "цінові лінії".

Задача № 15.11

Уявіть, що ви отримали у спадок автостанцію для мийки машин з величиною постійних витрат 20 тис. грн на рік, і змінних витрат – 3 грн за одну вимиту машину. Припустимо, що водії готові платити 6 грн за вимиту машину. Визначте межу беззбитковості заданої ціни.

Задача № 15.12

Провідна марка освіжувача повітря коштує 2,5 дол. (флакон 150 мл). Конкурент вивів на ринок схожий освіжувач за ціною 1,99 дол. за флакон 300 мл, який і став маркою № 1. Поясніть психологічні аспекти даної стратегії ціноутворення.

Задача № 15.13

Підприємство "Елегант" виробляє в широкому асортименті чоловічі костюми, розраховані на масового споживача, і реалізує їх у фірмовому магазині. Але на традиційному ринку, де воно діє, з’явився більш сильний конкурент. Вивчивши ситуацію, "Елегант" ставить завдання вийти на нові географічні ринки. При цьому підприємство віддає перевагу продажу там своєї продукції великими партіями.

Оберіть канали розподілу й обґрунтуйте їх вибір.

Визначне, які, на вашу думку, проблеми можуть виникнути в каналах розподілу.

Запропонуйте заходи щодо стимулювання учасників каналів розподілу

Задача № 15.14

Підприємство "Будмашина" налагодило виробництво нового промислового обладнання для невеликих підприємств щодо випуску будматеріалів з місцевої сировини (лісу, каменю, піску тощо). "Будмашина" хоче налагодити зв'язки з якомога більшою кількістю таких підприємств у різних регіонах країни, багато з яких ще невідомі на ринку.

Оберіть канали розподілу й обґрунтуйте їх вибір.

Визначне, які, на вашу думку, проблеми можуть виникнути в каналах розподілу.

Запропонуйте заходи щодо стимулювання учасників каналів розподілу

Задача № 15.15

Верхоканський нафтопереробний комбінат налагодив виробництво різних марок бензину. 30 % випущеної продукції він планує продавати місцевим власникам авто (у даній області). 50 % – комбінат планує спрямовувати у більш віддалені області, а 20 % передбачає відправляти за кордон.

Оберіть канали розподілу й обґрунтуйте їх вибір. Визначне, які, на вашу думку, проблеми можуть виникнути в каналах розподілу. Запропонуйте заходи щодо стимулювання учасників каналів розподілу.

Задача № 15.16

Оберіть телевізійний канал та час виходу реклами використовуючи наступну інформацію:

Час

Интер

УТ-2

ICTV

Вартість 30", у. о.

Ratings

Вартість 30", у. o.

Ratings

Вартість 30", у. о.

Ratings

7:00–8:00

450

2,75

600

4,75

250

0,01

11:00–12:00

300

1,00

250

0,50

16:00–17:00

1000

4,00

310

0,02

19:00–20:00

3500

14,75

2250

12

700

1,00

21:00–22:00

3300

18,25

2250

22,50

700

0,50

23:00–24:00

1200

7,25

850

6,25

475

0,01

Під час вибору пам'ятайте, що вам потрібно, щоб в ефірі було три ролики довжиною 20" та виконувалася умова, що в один проміжок часу на одному каналі не було двох роликів.

Як буде впливати специфіка товару на вибір часу трансляції рекламного ролика? Чи доцільно розміщувати два рекламних ролики одночасно на двох різних каналах?

Якої інформації, на ваш погляд, вам не вистачало для прийняття більш обґрунтованого рішення?

Задача № 15.17

Що буде для вас визначальним при прийнятті рішення про розміщення реклами в конкретному періодичному виданні?

1. Чи змінилося б ваше рішення, якби вам було потрібно охопити мешканців України?

2. Використовуючи свій життєвий досвід, дайте рекомендації щодо часу виходу рекламного звернення.

3. Чи впливає те, який товар ви рекламуєте, на вибір радіостанції?

Показники

УР-1

Гала-радіо

Хіт-радіо

Ютар

1

Вартість 30", у. о.

130

55

50

40

2

Рейтинги в березні

30,3

15,2

1,1

4,9

3

Рейтинги в червні

39,61

22,48

6,21

3,21

4

Співвідношення жінок, які слухають цю радіостанцію, до всіх слухачів

0,49

0,3

0,6

0,52

Задача № 15.18

Уявіть, що вам потрібно розмістити рекламу лаку для волосся в журналі. Оскільки грошові кошти обмежені, то вам необхідно обрати одне видання з трьох запропонованих.

Показники

Наталі

Єва

Бурда

1

Заявлений наклад, тис.

700

50

100

2

Формат

А4

А4

А4

3

Вартість шпальти, грн

12000

2500

4000

4

Періодичність

11 разів на рік

6 разів на рік

1 раз на місяць

5

Мова

Російська

Українська

Російська

6

Середня кількість читачів одного примірника

3,4

2,9

2,2,

7

Середня кількість звернення одного читача до номера

3,2

2,1

7,9

Поясніть свій вибір та наведіть відповіді розрахунки.

Задача № 15.19

Визначити запас відеоапаратури на ринку побутової техніки, якщо індекс дослідницької панелі 0,98, в дослідженнях прийняло участь 450 магазинів. Відомо, що запас відеоапаратури в кожному магазині ринку 200 одиниць.

Задача № 15.20

Визначити на скільки використано маркетинговий потенціал підприємства, якщо відомо, що за звітний період воно продало продукції на 200000 грн., а дослідження показали, що обсяги продажів в плановому періоді можна збільшити до 450000 грн. Зробіть висновок.