ПЕРЕДМОВА
Навчальний посібник призначений для іноземних студентів-нефілологів ІІ курсу. Посібник містить тексти з соціально-культурної сфери спілкування й завдання до них. Тексти подано за тематикою в 4-х розділах: „Українські символи”, „Через терни до зірок”, „Мандруйте Україною”, „Гортаймо сторінки історії”. Посібник можна використовувати на практичних заняттях з іноземними студентами.
Комунікативна мета посібника – активізація та удосконалення практичних навичок та умінь студентів у таких сферах мовленнєвої діяль-ності, як читання, аудіювання (сприйняття та розуміння текстівсоціально-культурного, соціально-політичного характеру), мовлення (формування навичок діалогічного й монологічного відповідно до ситуативних моделей комунікації); письмо (формування вмінь та навичок, необхідних для виконання різноманітних письмових завдань у процесі навчального й побутового спілкування).
Виконуючи післятекстові завдання, студенти вчитимуться знаходити основну інформацію тексту, стисло відтворювати її в усній формі за планом та опорними словами. Завдання сприятимуть розвитку навичок і умінь у сфері монологічного та діалогічного мовлення. Завдання спонукатимуть студентів репродукувати інформацію прочитаного тексту в монологах-описах, монологах-розповідях і монологах-роздумах. Студенти вчитимуться продукувати власні монологи в межах опрацьованої тематики, вести бесіду. Передтекстові й післятекстові завдання сприятимуть розвитку вмінь і навичок писемного мовлення, зокрема складанню різних типів планів (простих і складних, називних і питальних).
Добір лексико-граматичного та країнознавчого матеріалу зроблено відповідно до рекомендацій програм з української мови для основного етапу навчання студентів-іноземців. Матеріали посібника сприятимуть реалізації пізнавальної мети навчання, підвищенню інтересу студентів до аудиторних занять з української мови, стимулюванню мотивації навчання. Зміст посібника зорієнтовано на теми й ситуації, що ознайомлюють студентів із різними сторонами життя в Україні, розширюють кругозір студентів, збагачують їх знаннями про країну, мову якої вони опановують.
Послуговуючись цим навчальним посібником, викладачі української мови реалізуватимуть виховну мету занять з української мови, зможуть прищепити іноземним студентам шанобливе ставлення до українського народу та його досягнень у різних сферах культури, до драматичних сторінок його історії, заохотити студентів до подорожей і екскурсій, до активного спілкування з українським населенням.