РОЗДІЛ І
ПРАКТИЧНІ ЗАНЯТТЯ
1.3 Визначення самооцінки особистості
Мета роботи: навчитися визначати самооцінку власної особи.
Використані матеріали: методика визначення рівня самооцінки
Хід роботи
1. Ознайомитися з теоретичним матеріалом.
2. Виконати дослідження.
Проведення дослідження
Тест “Самооцінка особистості”
1. Якості особистості поділити, виходячи з оцінки людини, на ті, що ви вважає притаманними власному ідеалу (перелік “Мій ідеал”), та ті, які у вашому ідеалі відсутні (перелік “Не ідеал”).
Перелік якостей особистості
2. В переліку “Мій ідеал” відмітити якості, які, як вважає людина, у неї є реально за принципом “так - ні”, незалежно від рівня розвиненості якості. В переліку “Не ідеал” відмітити будь-якою позначкою якості, яких у людини немає, теж за принципом “так - ні”.
3. Підрахувати загальну кількість відмічених якостей як у першому, так і в другому переліку (Р).
4. Визначити коефіцієнт самооцінки, поділивши одержану суму (Р) на загальну кількість якостей (40) (дивись перелік якостей особистості):
Кс= Р / 40,
де Кс – коефіцієнт самооцінки.
5. Результати порівняти з оцінною шкалою.
Оцінна шкала
Якщо Ви одержите коефіцієнт від 0,4 до 0,6 – значить, самооцінка адекватна, Ви самокритичні і не переоцінюєте себе.
Якщо одержите коефіцієнт від 0 до 0,4, це свідчить про недооцінку своєї особистості, про підвищену критичність.
Якщо коефіцієнт від 0,6 до 1, це говорить про переоцінку своєї особистості, некритичне ставлення до себе.
Контрольні запитання
- Виходячи з одержаного результату, охарактеризуйте основні вияви даного рівня самооцінки в поведінці людини в цілому.
- Як виявляється результат самооцінки в навчанні?
- Як він може виявитися в професійній діяльності?
- Як виявляється раніше визначений рівень самооцінки в спілкуванні (сім’я, дружня компанія, студентська група)?
- Як пов’язані рівень самооцінки і прагнення до лідерства у спілкуванні?
- Виходячи з Вашого коефіцієнта самооцінки, спрогнозуйте, як будуть складатися Ваші стосунки з людьми, які мають інші показники самооцінки.
- Яким, виходячи з рівня самооцінки, має бути майбутній партнер для ситуації тривалого спілкування (друг, чоловік, дружина)?
- Навести приклади (з життя, з художньої літератури) людей, що мають кожний з трьох рівнів самооцінки.