| Національне  виховання Національне виховання в Українській  державі має бути спрямоване на формування у молоді і дітей світоглядної  свідомості, ідей, поглядів, переконань, ідеалів, традицій, звичаїв, інших  соціально значущих надбань вітчизняної і світової духовної культури.  В основу національного виховання  мають бути покладені принципи гуманізму, демократизму, єдності сім’ї і школи, наступності та спадкоємності поколінь.  Головна мета національного виховання – набуття молодим поколінням соціального досвіду,  успадкування духовних надбань українського народу, досягнення високої культури  міжнаціональних взаємин, формування у молоді незалежно від національної  належності особистісних рис громадян Української держави, розвиненої  духовності, фізичної досконалості, моральної, художньо-естетичної, правової,  трудової, екологічної культури.  Пріоритетні  напрями реформування виховання: 
        Основні шляхи  реформування виховання:формування  національної свідомості, любові до рідної землі, свого народу, бажання  працювати задля розквіту держави, готовності її захищати; забезпечення  духовної єдності поколінь, виховання поваги до батьків, жінки-матері, культури  та історії рідного народу; формування високої  мовної культури, оволодіння українською мовою; прищеплення  шанобливого ставлення до культури, звичаїв, традицій усіх народів, що населяють  Україну; виховання духовної  культури особистості; створення умов для вільного вибору нею своєї світоглядної  позиції;утвердження  принципів загальнолюдської моралі: правди, справедливості, патріотизму,  доброти, працелюбності, інших доброчинностей; формування творчої,  працелюбної особистості, виховання цивілізованого господаря; забезпечення  повноцінного фізичного розвитку дітей і молоді, охорони та зміцнення їх здоров’я; виховання поваги до  Конституції, законодавства України, державної символіки; формування глибокого  усвідомлення взаємозв'язку між ідеями свободи, правами людини та її  громадянською відповідальністю; забезпечення високої  художньо-естетичної освіченості і вихованості особистості; формування екологічної  культури людини, гармонії її відносин з природою; розвиток  індивідуальних здібностей і талантів молоді, забезпечення умов їх  самореалізації; формування у дітей і  молоді уміння міжособистісного спілкування та підготовка їх до життя в умовах  ринкових відносин.  
        реформування змісту  виховання, наповнення його культурно-історичними надбаннями українського  народу; впровадження нових  підходів, виховних систем, форм і методів виховання, які відповідали б потребам  розвитку особистості, сприяли розкриттю її талантів, духовно-емоційних,  розумових і фізичних здібностей;розроблення  теоретико-методологічних аспектів національної системи виховання з урахуванням  вітчизняного і зарубіжного досвіду;об'єднання зусиль  державних і громадських інституцій у вихованні молоді, сприяння діяльності  дитячих та юнацьких організацій; розвиток  різноманітних дитячих і молодіжних об'єднань за інтересами, позашкільних  освітньо-виховних закладів (будинків школярів, станцій юних техніків, натуралістів,  мережі дитячо-юнацьких спортивних шкіл, музичних і художніх студій, малих  академій народних мистецтв тощо);організація  родинного виховання та освіти як важливої ланки виховного процесу і  забезпечення педагогічного всеобучу батьків;активний обмін надбаннями  духовної культури між усіма народами, які населяють Україну, а також з  українською діаспорою;широке використання  в навчально-виховному процесі високохудожніх творів літератури та мистецтва; докорінні зміни в  підготовці і перепідготовці педагогічних кадрів для національного виховання. |