II ОСНОВИ МЕНЕДЖМЕНТУ

 

2.3 Сфера діяльності менеджера

 

Завдання 1. Прочитайте слова та словосполучення. З’ясуйте їх значення.

Сфера діяльності, управлінські рішення, перебіг процесу управління, показники вимірів, професійне зростання, міжнародне середовище; фахівець, галузь, керівник, виконавець, статус, повноваження, підпорядкування, ціль, мотивація, комунікація, стратег, новатор.

 

Завдання 2. Провідміняйте та запишіть слова.

Н.     фахівець          професія          керівник          виконавці  

Р.

Д.

З.

О.

М.

Завдання 3. Утворіть словосполучення.

ЗРАЗОК:  здійснювати (що?) + професійна діяльність = здійснювати            професійну діяльність.

 

процеси (чого?)

люди

професія (кого?)

рішення

управляти (ким?)

технології

поділятися на (кого?)

управління

приймати (що?)

діяльність

вид (чого?)

підготовка й реалізація рішень

знавець (чого?)

керівники і виконавці

брати участь (де?)

менеджер

мати (що?)

знання

 

Завдання 4. Знайдіть та запишіть пари синонімів.

Відповідний, конкретний, здійснювати, сприяти, фаховий, належний, чудовий, точний, виконувати, допомагати, професійний, прекрасний.

 

Завдання 5. Прочитайте текст.

Менеджер це фахівець, що професійно здійснює процеси управління в конкретній галузі діяльності організації. Таке визначення дає узагальнене уявлення про професію менеджера. З цього визначення випливає, що менеджер:

-    повинен мати відповідні знання й уміння, головне з яких – управляти людьми в процесі їхньої спільної діяльності для досягнення конкретного результату;

-   повинен здійснювати свою професійну діяльність не взагалі в організації, а в конкретній сфері її діяльності.

Менеджери за своїм статусом поділяються на керівників і виконавців. Керівник наділений повноваженнями приймати управлінські рішення. Він завжди має у своєму підпорядкуванні виконавців. Виконавці повинні забезпечувати перебіг процесу управління, брати участь у підготовці й реалізації рішень. Сферою діяльності виконавців, як правило, є функціональний менеджмент.

Особливостями менеджера, що відрізняють його від інших фахівців, є п’ять базових видів діяльності.

1.     Менеджер намічає цілі.

2.     Менеджер організовує процеси.

3.     Менеджер підтримує мотивацію і комунікацію.

4.     Менеджер установлює показники вимірів.

5.     Менеджер сприяє професійному зростанню людей, разом із ним самим.

Існує так звана модель менеджера 21-го століття:

-         менеджер майбутнього – глобальний стратег, що повинен розуміти й знати, як управляти в конкретному міжнародному середовищі;

-         він знавець технологій;

-         менеджер майбутнього – прекрасний політик;

-         менеджер майбутнього – лідер-новатор.

 

Завдання 6. Дайте відповіді на запитання.

1. Хто такий менеджер?

2. Які уміння повинен мати менеджер?

3. На кого поділяються менеджери за своїм статусом?

4. Якими повноваженнями наділений керівник?

5. Що повинні робити виконавці?

6. Що є сферою діяльності виконавців?

7. Що відрізняє менеджера від інших фахівців?

8. Яка модель менеджера 21-го століття?

 

Завдання 7. Випишіть із тексту антоніми до поданих слів.

Окремий, падіння, минулий, позбавлений, заважати, ніколи, підлеглий, поганий.

 

Завдання 8. Слова, що стоять у дужках, поставте у потрібній формі.

1. Менеджер формує (система цілей) і визначає засоби та способи, необхідні для (вони) досягнення. 2. Менеджер визначає ситуації, формує зміст і склад (елементи процесу управління). 3. Менеджер організовує групи (люди) і забезпечує їхню (взаємодія) у процесі досягнення (необхідний результат). 4. Менеджер має вміти використовувати відповідні методи і специфічні прийоми впливу на (люди). 5. Менеджер визначає систему (критерії та одиниці виміру) індивідуальної і спільної праці. 6. Робота менеджера щодня триває у (мінливе середовище). 7. Менеджер має постійно стимулювати професійне зростання  (підлеглі) і себе самого. 8. Менеджер розробляє такі показники, що дають змогу оцінити роботу (кожен учасник процесу).

 

Завдання 9. Знайдіть спільнокореневі слова.

Менеджер, управління, функціонувати, комунікація, професійно, знавець, фахівець, визначення, керівник, стратег, функція, управлінський, знати, перебіг, менеджмент, професія, участь, керівний, стратегія, фах, професіоналізм, управляти, визначати, бігти, стратегічний, функціональний, учасник, керувати, комунікативний.

 

ГЛОСАРІЙ

 

Іменники

уміння, перебіг, досягнення, підготовка, реалізація, рішення, особливість, результат, визначення, політик

Прикметники

конкретний, відповідний, головний, спільний, функціональний, базовий, глобальний

Дієслова

випливати (з чого?), управляти (чим?), здійснювати (що?), приймати (що?), забезпечувати (що?), підтримувати (кого? що?), установлювати (що?), намічати (що?), сприяти (чому?), визначати (що?), узагальнювати (що?), уявляти (що?), діяти (як? де?), досягати (чого?), поділяти (на кого? на що?), реалізовувати (що?), відрізняти (кого від кого? що від чого?)

Прислівники

взагалі, разом, професійно