7 ТЕХНІКО-ЕКОНОМІЧНА ОЦІНКА ПРОЕКТНИХ РІШЕНЬ
Техніко-економічна оцінка проектних рішень виконується на основі питомих техніко-економічних показників (ТЕПів) (табл. 7.1), визначених для еталонних умов.
Питомі показники для міських СТОА розраховані для наступних еталонних умов: число робочих постів – 10; середньорічний пробіг одного автомобіля – 10,0 тис. км.; кліматичний район – помірно холодний; умови водо-, тепло- і електропостачання – від міських мереж. Для дорожніх СТОА: число робочих постів – 3; тип рухомого складу – легкові і вантажні автомобілі, автобуси.
Таблиця 7.1 – Основні питомі техніко-економічні показники СТОА на один робочий пост для еталонних умов
Показник |
Тип СТОА |
|
Міська |
Дорожня |
|
Чисельність виробничих робітників |
5,0 |
4,7 |
Площа виробничо-складських приміщень, м2 |
197 |
108 |
Площа адміністративно-побутових приміщень, м2 |
81 |
50 |
Площа території, м2 |
1050 |
870 |
Для умов, що відрізняються від еталонних, всі показники для міських СТОА залежно від загального числа робочих постів (ТО, ПР, комерційного миття, протикорозійної обробки, передпродажної підготовки) коректуються введенням коефіцієнтів:
, (7.1)
, (7.2)
, (7.3)
, (7.4)
де Кр – коефіцієнт, що враховує число робочих постів СТОА (табл. 7.2).
Показники, приведені в таблиці для дорожніх СТОА, не коректуються.
Площа виробничо-складських приміщень з врахуванням площі сантехнічних і енергетичних приміщень приймається з коефіцієнтом 1,18 для міських СТОА і 1,3 – для дорожніх СТОА.
Таблиця 7.2 – Коефіцієнт Кр для різних показників залежно від числа робочих постів СТОА
Загальне число постів |
Показник |
|||
Чисельність виробничих робітників |
Площа виробничо-складських приміщень |
Площа адміністративно-побутових приміщень |
Площа території |
|
5 |
0,84 |
1,05 |
1,10 |
1,29 |
10 |
1,00 |
1,00 |
1,00 |
1,00 |
20 |
1,00 |
0,86 |
0,83 |
0,82 |
30 |
1,00 |
0,74 |
0,75 |
0.80 |
Оцінка технологічної прогресивності розробленого технологічного проектного рішення СТОА визначається шляхом порівняння приведених показників СТОА, що розробляється, і скоректованих еталонних значень. Зіставлення питомих показників в розроблених і типових проектах необхідно виконувати з урахуванням прийнятої річної трудомісткості ТО і ПР на один автомобіль в режимі роботи СТОА.