На даний час існує потреба в підготовці менеджерів, керівників високого професійного рівня, здатних розвивати бізнесові стосунки та стосунки в організаціях на цивілізованій основі, яка значною мірою визначається моральними цінностями. Важливим аспектом професійної компетентності менеджера є його рівень психологічної культури, який включає в себе знання психологічних закономірностей розвитку та проявів психіки особистості, психологічних аспектів спілкування та взаємодії в різних соціальних групах, знання психології управління, а також уміння набуті знання використовувати. Психологічна культура є важливою, але недостатньою умовою успішного бізнесу та управління. Сучасний менеджмент повинен базуватися на етичних цінностях. Саме тому, при підготовці менеджерів, керівників, зростає роль наук етичного спрямування – "Етика", "Етика бізнесу", "Ділова етика", "Етика ділових стосунків", "Етика ділового спілкування", "Конфліктологія" та ін. Як складова етики бізнесу та теорії управління, етика ділових стосунків визначає систему моральних цінностей, критеріїв та параметрів у відносинах між виробниками і споживачами, між організаціями, підприємствами та державою, а також у відносинах між керівниками і співробітниками організації та в організації загалом. Етика ділових стосунків виконує функції не тільки моральної оцінки, а й присутня в прийнятті рішень, що дозволяє вирішувати суперечливі етичні проблеми в бізнесі та організаціях. Саме тому розробляються і втілюються в практику правила і вимоги етики ділових стосунків, які повинен засвоїти майбутній менеджер, керівник як у процесі навчання, так і у практичній його роботі. Визначення сутності та змісту "Етики ділових стосунків", в сучасній науковій літературі, ще не набуло чіткого, системного характеру. Формування структури, змісту навчальних посібників носить суб'єктивний характер уподобань авторів. Це призводить до того, що матеріали з проблем етики ділових стосунків розпорошено по різноманітних підручниках і посібниках, що знижує ефективність навчального процесу. Підготовлений навчальний посібник – це спроба систематизувати, інтегрувати знання, які викладені в різних дисциплінах на основі розробленої у ВНТУ програми курсу "Етика ділових стосунків". Даний посібник більше орієнтований на теоретичне забезпечення курсу, поданий у ньому матеріал є більш розгорнуте і аргументоване викладення матеріалу ніж те, що пропонується в курсі лекцій. Поєднання досить широкої за обсягом проблематики змушувало до лаконізму у викладенні окремих проблем та необхідності деякі теми залишити поза текстом. В посібник також включені матеріали для підготовки до практичних, семінарських занять, перелік використаної та рекомендованої літератури, наводиться короткий словник термінів. Запропонований посібник можна використовувати для студентів при вивченні дисциплін "Етика ділових стосунків", "Етика ділового спілкування", "Психологія управління", "Кадровий менеджмент", "Організація праці менеджера", "Конфліктологія" та ін. |