Експериментальні дослідження електричних машин. Частина І. Машини постійного струму

 

2.1 Будова машини постійного струму

2.2 Принцип дії генератора

2.3 Принцип дії двигуна

2.4 Реакція якоря

2.5 Класифікація генераторів за способом збудження

2.6 Процес самозбудження генератора з паралельним збудженням

2.7 Рівняння обертових моментів для генератора

2.8 Класифікація двигунів за способом збудження

2.9 Рівняння обертових моментів для двигуна

 

РОЗДІЛ 2
Теоретичні відомості про електричні машини постійного струму

 

 

2.9 Рівняння обертових моментів для двигуна

 

При роботі машини в режимі двигуна напрям кутової швидкості обертання якоря визначається напрямом електромагнітного моменту М двигуна. При усталеному режимі роботи момент М двигуна врівноважується статичним моментом опору Мс, який виникає на валу двигуна під дією робочої машини. Якщо машина працює в режимі двигуна – статичний момент Мс є гальмівним і направлений назустріч напряму обертання якоря.

Електромагнітний момент двигуна

                                                                                                (2.36)

є рушійним і діє в напрямі обертання, витрачається на зрівноваження гальмівних моментів:

1) моменту М0, який відповідає втратам рмг, рд, рмх, що покривається за рахунок механічної потужності;

2) Mв – моменту навантаження на валу, створюваного робочою машиною або механізмом;

2) Мдин – динамічного моменту.

При цьому

                                                                                                (2.37)

Таким чином,

                                                                            (2.38)

або

                                           ,                                         (2.39)

де

                                                                                       (2.40)

є статичним моментом опору.

При усталеному режимі роботи, коли n = const і Мдин = 0,

                                                                                                (2.41)

Корисний обертовий момент двигуна М×м) може бути виражений через корисну потужність Р2 (кВт) і частоту обертання n (об/хв):

                                                                                         (2.42)