|
||||
|
РОЗДІЛ 2 |
|||
2.9 Рівняння обертових моментів для двигуна
При роботі машини в режимі двигуна напрям кутової швидкості обертання якоря визначається напрямом електромагнітного моменту М двигуна. При усталеному режимі роботи момент М двигуна врівноважується статичним моментом опору Мс, який виникає на валу двигуна під дією робочої машини. Якщо машина працює в режимі двигуна – статичний момент Мс є гальмівним і направлений назустріч напряму обертання якоря. Електромагнітний момент двигуна (2.36) є рушійним і діє в напрямі обертання, витрачається на зрівноваження гальмівних моментів: 1) моменту М0, який відповідає втратам рмг, рд, рмх, що покривається за рахунок механічної потужності; 2) Mв – моменту навантаження на валу, створюваного робочою машиною або механізмом; 2) Мдин – динамічного моменту. При цьому (2.37) Таким чином, (2.38) або , (2.39) де (2.40) є статичним моментом опору. При усталеному режимі роботи, коли n = const і Мдин = 0, (2.41) Корисний обертовий момент двигуна М (Н×м) може бути виражений через корисну потужність Р2 (кВт) і частоту обертання n (об/хв): (2.42)
|
|
||||
|