2 ОСНОВНІ ФАКТОРИ, ЩО ВИЗНАЧАЮТЬ ОРГАНІЗАЦІЮ ТЕХНІЧНОГО ОБСЛУГОВУВАННЯ ТА РЕМОНТУ АВТОМОБІЛІВ
Методика виконання даного розділу передбачає розв'язання таких задач: вибір і обґрунтування вихідних даних; коригування нормативів, які регламентують режими технічного обслуговування й ремонту ДТЗ.
До вихідних даних курсового проекту належать: тип і кількість автомобілів і причепів, середньодобовий пробіг автомобіля; дорожні й кліматичні умови експлуатації; режим роботи рухомого складу.
2.1 Обґрунтування режимів роботи та зберігання рухомого складу
Режим роботи рухомого складу визначається числом днів роботі рухомого окладу протягом року; числом змін роботи автомобілів на лінії 1; 1,5; 2; 3; тривалістю роботи автомобілів на лінії /час у наряді/. Режим роботи рухомого складу вказують у завданні на проектування чи беруть той, що склався на АТП, або згідно з рекомендаціями ОНТП-01-91 (табл. 2.1).
Таблиця 2.1 – Режими роботи рухомого складу
Тип рухомого складу |
Рекомендований режим роботи рухомою складу |
|
|
число днів роботи протягом року |
час у наряді протягом доби |
Автомобілі легкові, вантажні, автопоїзди, автобуси службові, відомчі |
305 |
10,5 |
Автомобілі вантажні, автопоїзди загального користування |
305 |
12,0 |
Автобуси маршрутні, автомобілі легкові – таксі |
365 |
12,0 |
Автопоїзди, автобуси міські |
357 |
16,0 |
Автомобілі-самоскиди, позашляхові |
357 |
21,0 |
Режим повернення і випуску рухомого складу слід приймати для АТП і експлуатаційних філіалів за даними табл. 2.2.
Зберігання рухомого складу в АТП може здійснюватися на відкритому майданчику, під навісом або в закритому приміщенні.
Способи зберігання рухомого складу на автотранспортних підприємствах слід приймати, як правило, залежно від типу автомобілів, кліматичних умов і видів транспортної роботи, наведених в таблиці 2.3.
Таблиця 2.2 – Режим повернення і випуску рухомого складу
Кількість рухомого складу |
Тривалість пікового повернення (випуску) протягом доби, ч. |
|||
легкових автомобілів-таксі |
автобусів маршрутних |
вантажних загального користування |
відомчий транспорт |
|
до 50 |
2 |
1,5 |
1, 5 |
10 |
понад 50 до 100 |
3 |
2,5 |
2,5 |
1,5 |
" 100 " 200 |
3,5 |
2,8 |
2,7 |
2,0 |
" 200 " 300 |
4,0 |
3,0 |
3,0 |
2,2 |
" 300 " 400 |
4,2 |
3,5 |
3,3 |
2,5 |
" 400 " 600 |
4,5 |
- |
3,7 |
3,0 |
" 600 " 800 |
4,6 |
- |
- |
- |
" 800 " 1000 |
4,8 |
- |
- |
- |
понад 1000 |
5,0 |
- |
- |
- |
Примітка: кількість рухомого складу, що повертається (виїжджаючого) в годинник "пік" слід приймати у розмірі 70% від експлуатаційного числа автомобілів.
Таблиця 2.3 – Способи зберігання рухомого складу
Тип рухомого складу |
Виконувана транспортна робота |
Кліматичні райони |
Спосіб зберігання |
|
найменування |
познач. |
|||
Автомобілі легкові і автобуси |
Пасажирські перевезення |
дуже холодний, помірно холодний, помірний |
І1, І2, П4, П5 |
закритий |
дуже жаркий, сухий, жаркий сухий |
П11, П12 |
під навісом |
||
інші райони |
- |
відкритий без підігріву |
||
Автомобілі вантажні |
Перевезення промислових, будівельних, сільськогосподарських вантажів |
дуже холодний |
І1 |
закритий |
холодний, помірно-холодний |
І2, П4 |
відкритий з підігрівом і частково закритий |
||
помірний |
П5 |
відкритий з підігрівом |
||
інші райони |
- |
відкритий без підігріву |
||
Перевезення продовольчих товарів для крамниць, підприємств громадського харчування, шкіл, лікарень і т. ін. |
дуже холодний, холодний і помірно-холодний |
І1, І2, П4 |
закритий |
|
помірний |
П5 |
відкритий з підігрівом і частково закритий (30-40%) |
||
інші райони |
- |
відкритий без підігріву |
||
Автомобілі оперативного призначення |
Пожежна, швидка медична допомога |
всі райони |
- |
закритий |
2.2 Обґрунтування режимів роботи виробничих підрозділів підприємства
Режим роботи виробничих підрозділів технічної служби визначається режимом роботи рухомого складу на лінії, видами ТО й ремонту, їхньою періодичністю та тривалістю. Режим роботи виробничих підрозділів беруть той, що склався на підприємстві, чи вибирають згідно з рекомендаціями, наведеними в нормативній документації (табл. 2.4).
Таблиця 2.4 – Режими роботи виробничих підрозділів технічної служби
Найменування видів робіт по технічному обслуговуванню і поточному ремонту ДТЗ |
Режим виробництва, що рекомендується |
||
число днів роботи на рік |
число змін роботи на добу |
період виконання (зміни) |
|
Роботи щоденного обслуговування (ЩО) |
305 |
2 |
II, III |
357 |
3 |
І, II, III |
|
365 |
3 |
І, II, III |
|
Діагностика загальна і поглиблена (Д-І і Д-ІI) |
255 |
1 |
І |
305 |
2 |
І, II |
|
Перше технічне обслуговування (ТО-1) |
255 |
1 |
II |
305 |
2 |
II, III |
|
Друге технічне обслуговування (ТО-2) |
255 |
1 |
І |
305 |
2 |
І, II |
|
Регулювальні і розбірно-складальні роботи поточного ремонту |
255 |
2 |
І, II |
305 |
3 |
І, II, III |
|
357 |
3 |
І, II, III |
|
Фарбувальні роботи |
255 |
1 |
І |
305 |
2 |
І, II |
|
Агрегатні і слюсарно-механічні, електротехнічні роботи, ремонт приладів системи живлення, шиномонтажні роботи, вулканізація, ковальсько-ресорні, мідницькі, зварювальні, бляхарські, арматурні, деревообробні, оббивні, радіоремонтні роботи |
255 |
1 |
І |
305 |
2 |
І, II |
|
Таксометричні роботи |
305 |
2 |
І, II |
357 |
2 |
І, II |
|
Акумуляторні роботи |
305 |
2 |
І, II |
357 |
2 |
І, II |
|
Повторний огляд балонів |
- |
- |
- |
Примітка: Більше число днів роботи на рік і змін роботи на добу слід приймати для АТП, експлуатаційних і виробничих філіалів потужністю 300 і більш вантажних автомобілів, а також АТП відомчого транспорту.
Визначившись з режимом роботи рухомого складу та виробничих підрозділів розробляють добовий графік роботи АТП. Приклад такого графіку наведений на рисунку 2.1. В подальших розробках даний графік може бути уточнений
Твип, Тпов – періоди пікового випуску та повернення автомобілів, ТН+ТО – перебування автомобілів в наряді з урахуванням обідньої перерви
Рисунок 2.1 – Графік роботи автомобілів на лінії і виробничих підрозділів на АТП
2.3 Вибір і коригування нормативів проектування АТП
При проектуванні нових та реконструкції існуючих автотранспортних підприємств розрахункові нормативи періодичності ТО, пробігу до КР (ресурсу), трудомісткостей і простою в ТО і ПР, вказані в табл. 2.6 – 2.9, для існуючого парку рухомого складу слід приймати по діючих "Положеннях про технічне обслуговування і ремонт рухомого складу автомобільного транспорту".
Класифікація рухомого складу автомобільного транспорту приведена в табл. 2.5.
Таблиця 2.5 – Класифікація рухомого складу автомобільного транспорту
Тип ДТЗ |
Характеристика рухомого складу |
Модель-представник |
1 |
2 |
3 |
Автомобілі легкові |
робочий об'єм двигуна, л |
|
особливо малого класу |
до 1,2 вкл. |
ЗАЗ-1102 |
малого класу |
понад 1,2 до 1,8 |
ВА3-2107 |
середнього класу |
понад 1,8 до 3,5 |
ГАЗ-3102 "Волга" (ГАЗ-2411 такси) |
Продовження табл. 2.5
1 |
2 |
3 |
Автобуси |
довжина, м |
|
особливо малого класу |
до 5,0 вкл. |
РАФ-2203-01 |
малого класу |
понад 6,0 до 7,5 |
ПАЗ-3205 |
середнього класу |
понад 8,0 до 10,0 |
ЛіАЗ-42021 |
великого класу |
понад 10,5 до 12,0 |
ЛіАЗ-5256 |
особливо великого класу |
понад 12,0 |
Ікарус-280 |
Автомобілі вантажні загального призначення |
корисне навантаження, т |
|
особливо малої вантажопідйомності |
від 0,5 до 1,0 |
УАЗ-3303-01 |
малої вантажопідйомності |
понад 1,0 до 3,0 |
ГАЗ-52-04 |
середньої вантажопідйомності |
понад 3,0 до 5,0 |
ГАЗ-3307 |
великої вантажопідйомності |
понад 5,0 до 6,0 |
ЗІЛ-431410 |
особливо великої вантажопідйомності |
понад 8,0 до 10,0 |
КамАЗ-53212 |
автомобілі-самоскиди кар'єрні |
30,0 |
БелАЗ-7522 |
Причепи і напівпричепи |
корисне навантаження, т |
|
Причепи одновісні малої і середньої вантажопідйомності |
до 5,0 |
СМ-В325 |
Причепи двовісні середньої і великої вантажопідйомності |
до 8,0 |
ГКБ-8350 |
Причепи одновісні великої вантажопідйомності |
до 12,0 |
КАЗ-9368 |
Напівпричепи двовісні особливо великої вантажопідйомності |
14,0 |
Мод. 9370 |
Напівпричепи багатовісні особливо великої вантажопідйомності |
понад 20,0 |
МАЗ-9398 |
Причепи і напівпричепи важковози |
понад 22,0 |
ЧМЗАШ |
Відповідно до "Положення про технічне обслуговування і ремонт ДТЗ АТ" в процесі експлуатації до рухомого складу застосовуються наступні види технічних впливів:
підготовка до продажу;
технічне обслуговування в період обкатки;
щоденне технічне обслуговування (ЩО);
перше технічне обслуговування (ТО-1);
друге технічне обслуговування (ТО-2);
сезонне технічне обслуговування (СО);
поточний ремонт (ПР);
капітальний ремонт агрегатів і вузлів (КР);
технічне обслуговування підчас консервації ДТЗ;
технічне обслуговування та ремонт ДТЗ на лінії.
Щоденне технічне обслуговування (ЩО) підрозділяється на ЩОд, виконуване щодоби і ЩОт, виконуване перед ТО-1, ТО-2 і ПР, пов'язаним із заміною агрегатів.
Сезонне технічне обслуговування (СО) рухомого складу, пов'язане з його підготовкою до експлуатації в зимовий і літній період і проводиться 2 рази на рік, поєднується з проведенням чергового технічного обслуговування – ТО-2 і ТО-1 і як окрема технічна дія при розрахунку не приймається.
Капітальний ремонт агрегатів і вузлів вантажних і легкових автомобілів, а також капітальний ремонт автобусів на базі готових агрегатів в автотранспортних підприємствах, що розглядаються в даних нормах, не проводиться, його виконання слід передбачати по кооперації зі спеціалізованими авторемонтними підприємствами.
Нормативи періодичності ТО рухомого складу для I-ї категорії умов експлуатації слід приймати не менше за величини, приведені в табл. 2.6. Ресурс пробігу рухомого складу – не менше за величини, приведені в табл. 2.7.
Таблиця 2.6 – Нормативи періодичності ТО рухомого складу
Тип рухомого склад |
Нормативи періодичності технічного обслуговування не менше, км |
||
ЩО |
ТО-1 |
ТО-2 |
|
Автомобілі легкові |
Один раз на робочу добу, незалежно від числа робочих змін |
5000 |
20000 |
Автобуси |
5000 |
20000 |
|
Автомобілі вантажні, автобуси на базі вантажних автомобілів або з використанням їх основних агрегатів |
4000 |
16000 |
|
Автомобілі-самоскиди кар'єрні |
2000 |
10000 |
|
Причепи і напівпричепи |
4000 |
16000 |
|
Причепи і напівпричепи важковози |
3000 |
12000 |
Таблиця 2.7 – Ресурс рухомого складу (пробіг до КР)
Тип рухомого складу |
Ресурс (пробіг до |
1 |
2 |
Автомобілі легкові |
|
особливо малого класу |
125 |
малого класу |
150 |
середнього класу |
400 |
Автобуси |
|
особливо малого класу |
350Х |
малого класу |
400Х |
Середнього класу |
500Х |
великого класу. |
500Х |
особливо великого класу |
400Х |
Автомобілі вантажні загального призначення |
|
особливо малої вантажопідйомності |
150 |
Продовження табл. 2.7
1 |
2 |
малої вантажопідйомності |
175 |
середньої вантажопідйомності |
300 |
великої вантажопідйомності |
|
понад 5,0 до 6,0 т |
450 |
понад 6,0 до 8,0 т |
300 |
особливо великої вантажопідйомності |
|
понад 8,0 до 10,0 т |
300 |
понад 10,0 до 16,0 т |
300 |
Автомобілі самоскиди кар'єрні |
200 |
Причепи і напівпричепи |
|
Причепи одновісні малої і середньої вантажопідйомності |
120 |
Причепи двовісні середньої і великої вантажопідйомності |
250 |
Напівпричепи одновісні і двовісні великої вантажопідйомності |
300 |
Напівпричепи багатовісні особливо великої вантажопідйомності |
320 |
Причепи і напівпричепи-важковози |
250 |
Тривалість простою рухомого складу в ТО і ремонті слід приймати не більш величин, приведених в табл. 2.8.
Таблиця 2.8 – Тривалість простою рухомого складу в ТО і ремонті
Тип рухомого складу |
Тривалість простою, не більше |
|
в ТО і ПР, днів на 1000 км пробігу |
в КР, днів |
|
Автомобілі легкові |
||
особливо малого класу |
0,1 |
- |
малого класу |
0,18 |
- |
середнього класу |
0,22 |
- |
Автобуси |
||
особливо малого класу |
0,2 |
15 |
малого класу |
0,25 |
18 |
середнього класу |
0,3 |
18 |
великого класу |
0,35 |
20 |
особливо великого класу |
0,45 |
25 |
Автомобілі вантажні загального призначення |
||
особливо малої вантажопідйомності |
0,25 |
- |
малої вантажопідйомності |
0,30 |
- |
середньої вантажопідйомності |
0.35 |
- |
великої вантажопідйомності |
|
|
понад 5,0 до 6,0 т |
0,38 |
- |
понад 6,0 до 8,0 т |
0,43 |
- |
особливо великої вантажопідйомності |
|
|
понад 8,0 до 10,0 т |
0,48 |
- |
понад 10,0 до 16,0 т |
0,53 |
- |
Примітки:
1. Тривалість простою рухомого складу в ТО і ПР враховують заміну в процесі експлуатації агрегатів і вузлів, що виробили свій ресурс.
2. Коефіцієнт технічної готовності для причепів і напівпричепів слід приймати рівним коефіцієнту технічної готовності автомобілів-тягачів, з якими вони працюють.
Трудомісткості ТО і ПР рухомого складу слід приймати не більш величин, приведених в табл. 2.9.
Таблиця 2.9 – Трудомісткості ТО і ПР рухомого складу
Тип ДТЗ |
Нормативи трудомісткості |
|||
Разова, люд.-год. |
Питома, люд.-год. на 1000 км пробігу |
|||
ЩОд |
ТО-1 |
ТО-2 |
ПР |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
Автомобілі легкові |
||||
особливо малого класу |
0,15 |
1,9 |
7,5 |
1,5 |
малого класу |
0,2 |
2,6 |
10,5 |
1,8 |
середнього класу |
0 25 |
3,4 |
13,5 |
2,1 |
Автобуси |
||||
особливо малого класу |
0,25 |
4,5 |
18,0 |
2,8 |
малого класу |
0,3 |
6,0 |
24,0 |
3,0 |
середнього класу |
0,4 |
7,5 |
30,0 |
3,3 |
великого класу |
0,5 |
9,0 |
36,0 |
4,2 |
особливо великого класу |
0,8 |
18,0 |
72,0 |
6,2 |
Автомобілі вантажні загального призначення |
||||
особливо малої вантажопідйомності |
0,2 |
1,8 |
7,2 |
1,55 |
малої вантажопідйомності |
0,3 |
3,0 |
12,0 |
2,0 |
середньої вантажопідйомності |
0,3 |
3,6 |
14,4 |
3,0 |
великої вантажопідйомності |
|
|
|
|
понад 5,0 до 6,0 т |
0,3 |
3,6 |
14,4 |
3,4 |
понад 6,0 до 8,0 т |
0,35 |
5,7 |
21,6 |
5,0 |
особливо великої вантажопідйомності |
|
|
|
|
понад 8,0 до 10,0 т |
0,4 |
7,5 |
24,0 |
5,5 |
понад 10,0 до 16,0 т |
0,5 |
7,8 |
31,2 |
6,1 |
Автомобілі-самоскиди кар'єрні |
||||
30,0 т |
0,8 |
20,5 |
80,0 |
16,0 |
42,0 т |
1,0 |
22,5 |
90,0 |
24,0 |
Автомобілі газобалонні |
||||
Газова система живлення автомобілів, що працюють на скрапленому нафтовому газі |
0,08 |
0,3 |
1,0 |
0,45 |
Газова система живлення автомобілів, що працюють на стисненому природному газі |
0,1 |
0,9 |
2,4 |
0,85 |
Причепи, напівпричепи |
||||
Причепи одновісні малої і середньої вантажопідйомності |
0,05 |
0,90 |
3,6 |
0,35 |
Причепи двовісні середньої і великої вантажопідйомності |
0,1 |
2,1 |
8,4 |
1,15 |
Продовження табл. 2.9
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
Причепи одновісні великої вантажопідйомності |
0,15 |
2,1 |
8,4 |
1,15 |
Причепи двовісні особливо великій вантажопідйомності |
0,15 |
2,2 |
8,8 |
1,25 |
Причепи багатовісні особливо великої вантажопідйомності |
0,15 |
3,0 |
12,0 |
1,7 |
Причепи і напівпричепи-важковози |
0,2 |
4,4 |
17,6 |
2,4 |
Примітки:
1. трудомісткості ЩОт слід приймати рівними 50% від трудомісткості ЩОд.
2. Трудомісткості ЩОд передбачають виконання прибирально-мийних робіт з використанням комплексної механізації. При кількості технологічно сумісних автомобілів в підприємстві менше 50 допускається проведення мийних робіт ручним методом, при цьому нормативи трудомісткості, приведені в таблиці, слід приймати з коефіцієнтом 1,3…1,5.
Зазначені нормативи встановлено для першої категорії умов експлуатації, базових моделей автомобілів, помірного кліматичного району; автотранспортних підприємств, на яких здійснюються ТО й ремонт 200-300 од. рухомого складу, що складають три технологічно сумісні групи, закритого способу зберігання, оснащення АТП засобами механізації відповідає табелю технологічного обладнання. Якщо автомобілі працюють в умовах, що відрізняються від зазначених, нормативи коригують, враховуючи конкретні умови експлуатації та особливості АТП, яке проектують. Для цього користуються коефіцієнтами, які враховують наступні фактори:
категорії умов експлуатації рухомого складу – К1
модифікації рухомого складу і організації його роботи – К2
природно-кліматичні умови експлуатації рухомого складу – К3
кількість одиниць технологічно сумісного рухомого складу – К4
способу зберігання рухомого складу – К5
З метою проектування коректування нормативів залежно від пробігу рухомого складу з початку експлуатації не проводиться.
Примітки:
1. Нормативи для кар'єрних автомобілів-самоскидів залежно від категорій умов експлуатації, модифікації і умов роботи корегуванню не підлягають.
2. Результуючі коефіцієнти коректування періодичності ТО і ресурсу не повинні бути менше 0,5.
Числові значення коефіцієнтів К1 корегування нормативів залежно від категорії умов експлуатації рухомого складу приведені в табл. 2.10.
Таблиця 2.10 – Коефіцієнти корегування нормативів залежно від категорії умов експлуатації (К1)
Категорія умов експлуатації |
Коефіцієнти корегування, К1 |
||
періодичності ТО |
питомої трудомісткості ПР |
ресурсу |
|
І |
1,0 |
1,0 |
1,0 |
II |
0,9 |
1,1 |
0,9 |
III |
0,8 |
1,2 |
0,8 |
IV |
0,7 |
1,4 |
0,7 |
V |
0,6 |
1,5 |
0,6 |
Примітка: відкориговані значення ресурсу і періодичності ТО слід округляти до цілих десятків кілометрів з урахуванням кратності між собою і кратності середньодобовому пробігу.
Числові значення коефіцієнтів К2 корегування нормативів залежно від модифікації рухомого складу і організації його роботи приведені в табл. 2.11.
Таблиця 2.11 – Коефіцієнти корегування нормативів залежно від модифікації рухомого складу (К2)
Модифікація рухомого складу і організація його роботи |
Коефіцієнт коректування, К2 |
||
трудомісткості ЩО, ТО-1, |
тривалості простою в ТО і ПР |
ресурсу |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
Автомобілі і автобуси підвищеної прохідності |
1,25 |
1,1 |
1,0 |
Автомобілі-фургони (пікапи) |
1,2 |
1,1 |
1,0 |
Автомобілі-рефрижератори |
1,3 |
1,2 |
1,0 |
Автомобілі-цистерни |
1,2 |
1,1 |
1,0 |
Автомобілі-паливозаправники |
1,4 |
1,2 |
1,0 |
Автомобілі-самоскиди |
1,15 |
1,1 |
0,85 |
Сідельні тягачі |
1,1 |
1,0 |
0,95 |
Автомобілі спеціальні |
1,4 |
1,2 |
0,9 |
Автомобілі санітарні |
1,1 |
1,0 |
1,0 |
Автомобілі, що працюють з причепами |
1,15 |
1,1 |
0,9 |
Причепи і напівпричепи спеціальні (рефрижератори, цистерни і ін.) |
1,6 |
- |
1,0 |
Чисельно значення коефіцієнтів К3 корегування нормативів залежно від кліматичних умові експлуатації рухомого складу приведені в табл. 2.12.
Таблиця 2.12 – Коефіцієнти корегування нормативів залежно від кліматичних умові експлуатації (К3)
Кліматичний район по ГОСТ 16350-80 |
Коефіцієнт коректування, К3 |
||
періодичності ТО |
трудомісткості ПР |
ресурсу |
|
Помірний |
1,0 |
1,0 |
1,0 |
Помірно-теплий, помірно-теплий вологий, теплий вологий |
1,0 |
0,9 |
1,1 |
Жаркий сухий, дуже жаркий сухий |
0,9 |
1,1 |
0,9 |
Помірно холодний |
0,9 |
1,1 |
0,9 |
Холодний |
0,9 |
1,2 |
0,8 |
Дуже холодний |
0,8 |
1,3 |
0,7 |
Примітка: Корегування періодичності, трудомісткості ПР і ресурсу рухомого складу в районах з високою агресивністю навколишнього середовища з метою проектування не проводиться.
Числові значення коефіцієнтів К4 корегування нормативів трудомісткості ТО і ПР залежно від кількості одиниць технологічно сумісного рухомого складу приведені в табл. 2.13.
Таблиця 2.13 – Коефіцієнти корегування нормативів трудомісткості ТО і ПР залежно від кількості одиниць технологічно сумісного рухомого складу (К4)
Кількість одиниць технологічно сумісного рухомого складу |
Коефіцієнти корегування трудомісткості ТО і ПР |
Кількість одиниць технологічно сумісного рухомого складу |
Коефіцієнти корегування трудомісткості ТО і ПР |
до 25 включно |
1,55 |
понад 200 до 300 |
1,0 |
понад 25 до 50 |
1,35 |
" 300 " 400 |
0,9 |
" 50 " 100 |
1,19 |
" 400 " 500 |
0,89 |
" 100 " 150 |
1,1 |
" 500 " 600 |
0,86 |
" 150 " 200 |
1,05 |
" 600 " 700 |
0,84 |
" 700 " 800 |
0,81 |
" 1600 " 2000 |
0,68 |
" 800 " 1000 |
0,77 |
" 2000 " 3000 |
0,65 |
" 1000 " 1300 |
0,73 |
" 3000 " 5000 |
0,63 |
" 1300 " 1600 |
0,70 |
понад 5000 |
0,60 |
Трудомісткості ЩО не підлягають корегуванню коефіцієнтом К4.
Залежно від способів зберігання рухомого складу трудомісткості ПР слід коректувати за допомогою коефіцієнта К5:
при відкритому зберіганні - 1,0
при закритому зберіганні - 0,9
Визначаємо загальний пробіг до капітального ремонту:
, (2.1)
де Lкн – норма пробігу автомобіля до капітального ремонту.
Визначаємо періодичність ТО-1 і ТО-2:
, (1.2)
де LТОн - нормативний пробіг до ТО-1 або ТО-2.
Визначаємо трудомісткість ЩО, ТО-1, ТО-2:
, (1.3)
де tн - норматив трудомісткості для визначеного виду ТО, люд.-год.
Визначимо трудомісткість ПР:
, (1.4)
де tПРн – норматив трудомісткості ПР, люд-год/1000 км.
Для зручності складання графіка ТО та ПР, а також подальших розрахунків пробіг між окремими видами ТО, КР та середнім добовим пробігом необхідно скоригувати.
Згідно нормативам періодичності ТО мають бути кратні між собою, а ресурсний пробіг кратний періодичності ТО. При кориктуванні ця кратність може бути порушена. Тому в наступних розрахунках пробігів між окремими видами ТО і ресурсним пробігом необхідно скоригувати між собою і зі середньодобовим пробігом. Допустиме відхилення від нормативної періодичності ТО складає ± 10% [11].
Визначимо кратність ТО-1:
, (2.5)
де - середньодобовий пробіг, км.
Уточнимо пробіг до ТО-1:
, (2.6)
Визначимо кратність ТО-2:
, (2.7)
Уточнимо пробіг до ТО-2:
, (2.8)
Визначимо кратність КР:
, (2.9)
Уточнимо пробіг до КР:
, (2.10)