3 РОЗРАХУНОК ВИРОБНИЧОЇ ПРОГРАМИ РЕМОНТНО-ОБСЛУГОВУЮЧОГО ВИРОБНИЦТВА ПІДПРИЄМСТВА
3.1 Розрахунок річної та добової програм з ТО автомобілів
Виробнича програма підприємств з ТО характеризується числом технічних впливів, запланованих на певний період. План АТП по основних показниках установлюють на календарний рік. Тому виробничу програму з ТО також розраховують на рік. Окрім того, щоб вибрати метод організації ТО, визначають також і добову програму.
Виробничу програму з ТО розраховують різними методами. Великого поширення набули цикловий метод розрахунку (за цикл узято пробіг до КР) і метод розрахунку за річнім пробігом. Щоб визначити річну виробничу програму, найдоцільніше скористатися методом розрахунку за річнім пробігом.
Сумарний річний пробіг по кожній моделі автомобілів, км:
, (3.1)
де Аі- облікова кількість автомобілів і-ї моделі;
Dp – тривалість роботи рухомого складу протягом року, днів;
lсі – середньодобовий пробіг автомобілів і-ї моделі, км;
Lкі – пробіг до капітального ремонту, км;
aк – тривалість простою в КР, днів;
aторі - тривалість простою автомобілів і-ї моделі на ТО і ПР, днів/1000км,
К2 – коефіцієнтів корегування нормативів залежно від модифікації рухомого складу і організації його роботи (див. табл. 2.11).
Тривалість простою автомобіля в КР включає нормативний простій автомобіля на авторемонтному заводі, а також час, витрачений на доставку, оформлення і здачу в ремонт. Якщо немає фактичних даних про час доставки і оформлення, його можна взяти таким, що дорівнює 10-20% тривалості простою в КР за нормативом.
Розрахунок програми при різнотипному парку виконують по групах одномарочного рухомого окладу. ТО автопоїздів звичайно здійснюють, не розчіплюючи тягач і причіп. Тому програму для автопоїздів розрахують як для цілої одиниці рухомого складу.
Річна кількість технічних впливів по кожній моделі:
, (3.2)
, (3.3)
, (3.4)
, (3.5)
, (3.6)
, (3.7)
, (3.8)
де NK, N2, N1, NЩОд, Nco, ND-1, ND-2 – річна кількість відповідно КР, ТО-2, ТО-1, ЩОд, CO і діагностичних впливів Д-1 і Д-2;
LK - скоригований пробіг до КР (ресурс),
L2, L1 – скориговані періодичності ТО-2 і ТО-1;
Асп – списочна чисельність рухомого складу.
Згідно з ОНТП 01-91 КР автомобілів здійснюють на спеціалізованих авторемонтних підприємствах, тому обсяги робіт з КР на АТП не визначають. Проте кількість КР впливає на розрахунок програми з ТО рухомого складу, тому кількість КР в умовах АТП також необхідно розраховувати.
Діагностування Д-1 призначене для визначення технічного стану агрегатів, вузлів і систем, які забезпечують безпеку руху. Д-1 виконують з періодичністю ТО-1; воно також передбачається після ТО-2 і ПР по агрегатах і вузлах, які забезпечують безпеку руху. Згідно з дослідними даними кількість автомобілів, які діагностуються при ПР дорівнює 10% річної програми ТО-1.
Діагностування Д-2 потрібне для визначення потужністних і економічних показників автомобілів і обсягів ПР. Д-2 виконують з періодичністю ТО-2, а іноді при ПР. Кількість автомобілів, що діагностуються при ПР, дорівнює 20% річної програми ТО-2.
Добову програму Nj,д кожного виду технічних впливів розраховують за технологічно сумісними моделями автомобілів, її визначають так:
, (3.9)
де ΣNj,i – сумарна річка кількість технічних впливів j-гo виду по технологічно сумісних моделях автомобілів;
і – вид технічного впливу /ЩОд, ТО-1, ТО-2/;
Dp,j – число робочих днів відповідної зони що виконує і-й вплив.
3.2 Визначення річного обсягу робіт з ТО і ПР рухомого складу
Річний обсяг робіт по АТП обчислюють у людино-годинах. Він містить обсяги робіт з ЩО, ТО-1, ТО-2 та ПР. Обсяги ЩО, ТО-1, ТО-2 визначають на основі річної виробничої програми і трудомісткості виконання даного виду робіт. Обсяг ПР визначають виходячи з річного пробігу автомобілів і питомої трудомісткості ПР на 1000 км пробігу. СО, що виконується двічі у рік, як правило, суміщають з ТО-2 і як окремий вид обслуговування не враховують.
Річні обсяги робіт по кожній моделі рухомого складу визначають так:
, (3.10)
, (3.11)
, (3.12)
, (3.13)
, (3.14)
де tЩОд, tЩОт, t2, t1 - скориговані нормативні трудомісткості щод, щот, ТО-2 та ТО-1 відповідно, люд.-год.;
tПР – скоригована трудомісткість ПР, люд.-год./1000км;
КПр – коефіцієнт, що враховує виконання ЩОт при ПР, пов'язаним із заміною агрегатів (КПр=1,6);
т1 - частка трудомісткості ТО-2, що припадає на одне сезонне обслуговування.
Для дуже холодного і дуже жаркого сухого кліматичних районів m1= 0,5;
для помірно холодного і жаркого сухого районів m1=0,3;
для інших районів m1 = 0,2.
Сумарна річна трудомісткість ТО і ПР по кожній моделі рухомого складу Тві та по підприємству в цілому Тв визначаються за формулами:
, (3.15)
, (3.16)
де К – кількість моделей рухомого складу;
і – порядковий номер моделі.
Під час організації ТО-2 виникає необхідність в знятті окремих приладів і вузлів для усунення несправності і контролю на спеціальних стендах на виробничих дільницях. В основному це роботи по системі живлення, електротехнічні, акумуляторні і шиномонтажні. Тому виконання 90-95% обсягу робіт ТО-2 планується на постах, а 5-10% – на виробничих дільницях. В практиці проектування цей обсяг робіт розподіляється рівномірно по відповідних дільницях.
При організації Д-1 і Д-2 на самостійних дільницях трудомісткість діагностичних робіт; визначають у частках трудомісткості ТО і ПР.
Трудомісткість загальної діагностики Д-1:
, (3.17)
трудомісткість поглибленої діагностики Д-2:
, (3.18)
де m2, m3 – частка трудомісткості відповідно ТО-1 і ПР, яка придає на загальну діагностику;
m4, m5 –частка трудомісткості відповідно ТО-2 і ПР, яка припадає на поглиблену діагностику.
Частки трудомісткості ТО-1, ТО-2 і ПР, що припадають на діагностичні роботи, наведено в табл. 3.1. Відповідно річні обсяги робіт, які виконуються в зонах ТО-1 і ТО-2, зменшуються на відповідні величини:
, (3.19)
, (3.20)
Обсяги робіт з ТО і ПР розподіляють відповідно до місця їх виконання за технологічними та функціональними ознаками. ТО виконують на постах, ПР - на постах і виробничих дільницях. До постових належать роботи з ТО і ПР, які виконують безпосередньо на автомобілі, що знаходиться на посту відповідної зони, до дільничних – роботи з ремонту й перевірки вузлів, агрегатів і механізмів, які зняті з автомобіля і виконуються на дільницях.
Структуру елементів ВТБ для ТО і ремонту рухомого складу формулюють з урахуванням особливостей виконання робіт. Роботи з ЩО і ТО-1 виконують у самостійних зонах. Постові роботи ТО-2 і ПР виконують, як правило, на універсальних постах, розміщених у загальній зоні. Допускається проводити ТО-2 в окремій зоні чи в зоні ТО-1, але в іншу зміну.
Місце діагностики в технологічному процесі ТО і ПР визначається обсягами робіт, умовами експлуатації рухомого складу, режимами роботи автомобілів, підрозділів технічної служби та Іншими факторами. Д-1 і Д-2 звичайно виконують на окремих постах, їх можна здійснювати також - на одній дільниці. Іноді Д-1 суміщають з роботами, які виконують на постах ТО-1.
Для формування обсягів робіт, які виконуються в зонах і на виробничих дільницях, розподіляють річні обсяги ТО і ПР за видами робіт. Приблизний розподіл трудомісткості ЩО, ТО-1, ТО-2 і ПР за видами робіт наведено в табл. 4.1.
Таблиця 3.1 – Процентне співвідношення по видах робіт
Вид робіт |
Процентне співвідношення по видах робіт |
||||
автомобілі легкові |
автобуси |
автомобілі вантажні загального призначення |
автомобілі-самоскиди кар’єрні |
причепи і напівпричепи |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
ЩОд |
|||||
Мийні |
15 |
10 |
9 |
10 |
30 |
Прибиральні (включаючи сушку-обтирання) |
25 |
20 |
14 |
20 |
10 |
Заправні |
12 |
11 |
14 |
12 |
- |
Контрольно-діагностичні |
13 |
12 |
16 |
1 |
15 |
Ремонтні (усунення дрібних несправностей) |
35 |
47 |
47 |
46 |
45 |
Разом: |
100 |
100 |
100 |
100 |
100 |
ЩОт |
|||||
Прибиральні |
60 |
55 |
40 |
40 |
40 |
Мийні (включаючи сушку-обтирання) |
40 |
45 |
60 |
60 |
60 |
Разом: |
100 |
100 |
100 |
100 |
100 |
ТО-1 |
|||||
Діагностика загальна (Д-1) |
15 |
8 |
10 |
8 |
4 |
Продовження табл. 3.1
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
Кріпильні, регулювальні, змащувальні та ін. |
85 |
92 |
90 |
92 |
96 |
Всього: |
100 |
100 |
100 |
100 |
100 |
ТО-2 |
|||||
Діагностика поглиблена (Д-2) |
12 |
7 |
10 |
5 |
2 |
Кріпильні, регулювальні, змащувальні та ін. |
88 |
93 |
90 |
95 |
98 |
Всього: |
100 |
100 |
100 |
100 |
100 |
ПР |
|||||
Постові роботи |
|||||
Діагностика загальна (Д-1) |
1 |
1 |
1 |
1 |
2 |
Діагностика поглиблена (Д-2) |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
Регулювальні і розбірно-складальні роботи |
33 |
27 |
35 |
34 |
30 |
Зварювальні роботи |
4 |
5 |
- |
8 |
- |
для рухомого складу з металевими кузовами |
- |
- |
4 |
- |
15 |
з метало-дерев'яними кузовами |
- |
- |
3 |
- |
11 |
з дерев'яними кузовами |
- |
- |
2 |
- |
6 |
Бляхарські роботи |
2 |
2 |
- |
3 |
- |
для рухомого складу з металевими кузовами |
- |
- |
3 |
- |
10 |
з метало-дерев'яними кузовами |
- |
- |
2 |
- |
7 |
з дерев'яними кузовами |
- |
- |
1 |
- |
4 |
Фарбувальні роботи |
8 |
8 |
6 |
3 |
7 |
Деревообробні роботи |
- |
- |
- |
- |
- |
для рухомого складу з метало-дерев'яними кузовами |
- |
- |
2 |
- |
7 |
з дерев'яними кузовами |
- |
- |
4 |
- |
15 |
Разом: |
49 |
44 |
50 |
50 |
65 |
Дільничні роботи |
|||||
Агрегатні роботи |
16/15 |
17 |
18 |
17 |
- |
Слюсарно-механічні роботи |
10 |
8 |
10 |
8 |
13 |
Електротехнічні роботи |
6/5 |
7 |
5 |
5 |
3 |
Акумуляторні роботи |
2 |
2 |
2 |
2 |
- |
Ремонт приладів системи живлення |
|
3 |
4 |
4 |
- |
Шиномонтажні роботи |
1 |
2 |
1 |
2 |
1 |
Роботи вулканізації (ремонт камер) |
1 |
1 |
1 |
2 |
2 |
Ковальсько-ресорні роботи |
2 |
3 |
3 |
3 |
10 |
Мідницькі роботи |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
Зварювальні роботи |
2 |
2 |
1 |
2 |
2 |
Бляхарські роботи |
2 |
2 |
1 |
1 |
1 |
Арматурні роботи |
2 |
3 |
1 |
1 |
1 |
Оббивні роботи |
2 |
3 |
1 |
1 |
- |
Таксиметричні роботи |
-/2 |
- |
- |
- |
- |
Разом: |
51 |
56 |
50 |
50 |
35 |
Всього: |
100 |
100 |
100 |
100 |
100 |
Примітки:
1. Розподіл об'єму робіт ЩО приведений для виконання мийних робіт механізованим методом.
2. В розділі "Дільничні роботи" для легкових автомобілів в чисельнику вказані об'єми робіт для автомобілів загального призначення, в знаменнику - для автомобілів-таксі.
3. Додаткові об'єми робіт по ТО для газобалонних автомобілів слід розподіляти:
- контроль на КПП - 50%- на посту випуску (зливу) газу - 50%
- по ПР газової системи живлення:
- постові роботи - 75%
- у тому числі зняття і установка балонів - 25%
- дільничні роботи - 25%
4. Для спеціалізованого рухомого складу, оснащеного додатковим устаткуванням, розподіл об'ємів робіт ТО і ПР слід проводити з урахуванням специфіки виконуваних робіт.
3.3 Розрахунок чисельності виробничого персоналу
Залежно від виду виконуваних робіт розрізняють виробничих і допоміжних робітників. До виробничих належать робітники зон і дільниць, які безпосередньо виконують роботи з ТО і ПР рухомого складу.Розрізняють технологічно необхідну (явочну) Рт і штатну (облікову) Рш чисельність робітників. Облікова чисельність виробничих робітників по ТО і ПР автомобілів визначається відношенням річного обсягу робіт до ефективного річного фонду часу працюючих, явочна чисельність – те ж, відношенням до номінального річного фонду часу працюючих, вказаного в табл. 3.2.
Таблиця 3.2 – Режими роботи і річні фонди часу виробничих робітників
Найменування професій працюючих |
Тривалість |
Річний фонд часу робітників, год. |
||
робочого тижня, год. |
основної відпустки, дні |
|||
номінальний |
ефективний |
|||
Маляр |
36 |
24 |
1830 |
1610 |
Всі інші професії, включаючи водіїв автомобілів і автобусів |
41 |
24 |
2070 |
1820 |
Примітки.
1. Тривалість робочої зміни виробничого персоналу не повинна перевищувати 8 год. Допускається збільшувати робочу зміну працюючих при загальній тривалості роботи не більш як 40 год. на тиждень.
2. Наведені дані про ефективні річні фонди часу не поширюються на тих, хто працює в районах Крайньої Півночі та в інших прирівнюваних до них районах.
Технологічно необхідна чисельність робітників забезпечує виконання добової виробничої програми і визначається так:
, (3.21)
де ТР – річний обсяг робіт зони чи дільниці, людино-годин;
Фм – річний фонд часу робочого місця чи технологічно необхідного робітника, год.
Штатна чисельність робітників забезпечує виконання річних обсягів робіт з ТО й ремонту рухомого складу:
, (3.22)
де ФР – річний фонд часу ремонтного робітника, год.
Визначення чисельності виробничих робітників по професіях слід проводити відповідно до розподілу трудомісткості ТО і ПР автомобілів по видах робіт та за місцем виконання, приведених в табл. 3.1.
Якщо річний обсяг окремих видів робіт незначний (менш як 2000 людино-годин), потрібно створювати об'єднаний підрозділ для робітників споріднених спеціальностей. Наприклад, можна об'єднати шиноремонтну і вулканізаційну дільниці, деревообробну і оббивну, арматурну і бляхарську тощо. Якщо робочих місць більше двох, створюють спеціалізовану дільницю.
3.4 Розрахунок чисельності допоміжних робітників та розподіл за видами робіт
Поряд в роботами з ТО і ПР, які називають виробничими, на АТП виконують допоміжні роботи, до складу яких входить обслуговування і ремонт устаткування та інструменту, транспортні, завантажувально-розвантажувальні роботи, пов'язані з ТО і ПР рухомого складу, перегон автомобілів усередині підприємства, прийом і видача матеріальних цінностей, прибирання приміщень.
Чисельність допоміжних робітників АТП, які зайняті на допоміжних роботах беруть у процентному відношенні від штатної чисельності виробничих робітників:
, (3.23)
де в – норматив чисельності допоміжних робочих, в % до чисельності виробничих робочих.
Норми чисельності допоміжних робітників наведено в табл. 3.3.
Таблиця 3.3 – Норми чисельності допоміжних робітників
Облікова чисельність виробничих робітників, чол. |
Норматив допоміжних робітників, % чисельності виробничих робітників |
до 50 |
30 |
понад 50 до 60 |
29 |
понад 60 до 70 |
28 |
понад 70 до 80 |
27 |
понад 80 до 100 |
26 |
понад 100 до 120 |
25 |
понад 120 до 150 |
24 |
понад 150 до 180 |
23 |
понад 180 до 220 |
22 |
понад 220 до 160 |
21 |
понад 260 |
20 |
Примітка: до вказаної в таблиці чисельності допоміжних робітників додатково слід передбачати:
робітників для обслуговування очисних споруд стічних вод чисельністю по одній людині на кожні 75 м3/добу стічних вод;
робітників для заправки автомобілів паливом і оливою (за завданням на проектування), по дві людини на кожні 250 автомобілів облікового складу;
робітників для виготовлення технологічного устаткування і оснащення (за завданням на проектування чисельністю 10% від загальної кількості виробничих робітників).
Розподіл чисельності допоміжних робітників за видами робіт наведений у табл. 3.43.
Таблиця 3.4 – Розподіл чисельності допоміжних робітників за видами робіт
Види допоміжних робіт |
Співвідношення чисельності робітників, % |
|
АТП, експлуатаційні філіали |
Виробничі філіали |
|
Ремонт і обслуговування технологічного обладнання, оснастки і інструмента |
20 |
25 |
Ремонт і обслуговування інженерного устаткування, мереж і комунікацій |
15 |
20 |
Транспортні роботи |
10 |
8 |
Прийом, зберігання і видача матеріальних |
15 |
12 |
Перегін рухомого складу |
15 |
10 |
Прибирання виробничих приміщень |
10 |
7 |
Прибирання території |
10 |
8 |
Обслуговування компресорної установки |
5 |
10 |
Усього 100 |
Примітки:
1. Для централізованої організації ремонту і обслуговування технологічного обладнання, оснащення і інструменту, ремонту і обслуговування інженерного устаткування, мереж і комунікацій, а також системи матеріально-технічного постачання підприємств, чисельність персоналу відповідної служби допоміжного виробництва може бути скорочена на 50%.
2. Роботи по обслуговуванню очисних споруд і ТЗП процентним співвідношенням по видах робіт не враховуються.
Робітники по обслуговуванню і ремонту очисних споруд повинні сумуватися з допоміжними робітниками по графі "Ремонт і обслуговування інженерного устаткування, мереж і комунікацій".
Роботи з ремонту і обслуговування технологічного обладнання, оснастки і інструмента, ремонту і обслуговування інженерного устаткування, мереж і комунікацій та обслуговування компресорних установок називають роботами по самообслуговуванню підприємства.
Для організації робіт по самообслуговуванню на АТП створюють самостійний підрозділ – відділ головного механіка (ВГМ). У випадку малої чисельності робітників по самообслуговуванню (менше 5 робітників) ВГМ не створюється, а робітників по самообслуговуванню приєднують до робітників слюсарно-механічних робіт.
3.5 Визначення чисельності ІТР і службовців
Чисельність персоналу управління підприємством, окрім експлуатаційної та виробничо-технічної служб, молодшого обслуговуючого персоналу й пожежно-сторожової охорони, визначають залежно від потужності підприємства і типу рухомого складу (табл. 3.5).Чисельність персоналу експлуатаційної служби залежить від коефіцієнта випуску і кількості автомобілів на АТП і перебуває в процентній залежності від кількості автомобілів (табл. 3.6). Чисельність персоналу виробничо-технічної служби вибирають за даними (табл. 3.7) залежно від чисельності виробничих робітників і кількості автомобілів на підприємстві.
Таблиця 3.5 – Чисельність персоналу управління, молодшого обслуговуючого персоналу та пожежно-сторожової охорони
Функції управління персоналу |
Потужність підприємства, од. рухомого складу |
|||||||||||
Тип рухомого складу |
до 100 |
від 100 до 250 |
від 250 до 400 |
від 400 до 550 |
від 550 до 700 |
від 700 до 1000 |
від 1000 до 1300 |
від 1300 до 1600 |
від 1600 до 1900 |
від 1900 до 2200 |
Понад 2200 |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
Загальне керівництво |
Автомобілі легкові |
2 |
2 |
2 |
3 |
3 |
4 |
4 |
4 |
|
5 |
5 |
Автобуси |
2 |
3 |
3 |
4 |
4 |
5 |
5 |
5 |
6 |
6 |
6 |
Продовження табл. 3.5
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
|
Автомобілі вантажні |
2 |
3 |
3 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
5 |
5 |
6 |
Змішаний парк |
2 |
3 |
3 |
4 |
4 |
5 |
5 |
5 |
6 |
6 |
6 |
|
Техніко-економічне планування |
Автомобілі легкові |
2 |
2 |
3 |
3 |
4 |
5 |
5 |
5 |
5 |
6 |
6 |
Автобуси |
2 |
3 |
4 |
4 |
5 |
6 |
6 |
7 |
7 |
8 |
8 |
|
Автомобілі вантажні |
2 |
3 |
3 |
3 |
4 |
5 |
5 |
6 |
6 |
7 |
7 |
|
Змішаний парк |
2 |
3 |
4 |
4 |
5 |
6 |
6 |
7 |
7 |
8 |
8 |
|
Організація праці та заробітної |
Автомобілі легкові |
2 |
|
3 |
4 |
5 |
5 |
6 |
7 |
8 |
8 |
8 |
Автобуси |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
10 |
10 |
10 |
|
Автомобілі вантажні |
3 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
9 |
9 |
9 |
|
Змішаний парк |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
10 |
10 |
10 |
|
Бухгалтерський звіт і фінансова |
Автомобілі легкові |
3 |
5 |
6 |
8 |
9 |
10 |
11 |
11 |
12 |
13 |
13 |
Автобуси |
4 |
6 |
8 |
10 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
17 |
|
Автомобілі вантажні |
3 |
5 |
7 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
14 |
14 |
|
Змішаний парк |
4 |
6 |
8 |
10 |
12 |
ІЗ |
14 |
15 |
16 |
17 |
17 |
|
Комплектування і підготовка кадрів |
Автомобілі легкові |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
8 |
9 |
10 |
10 |
Автобуси |
2 |
4 |
5 |
6 |
7 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
13 |
|
Автомобілі вантажні |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
8 |
9 |
9 |
10 |
11 |
11 |
|
Змішаний парк |
2 |
4 |
5 |
б |
7 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
13 |
|
Загальне діловодство і господарське обслуговування |
Автомобілі легкові |
2 |
2 |
2 |
2 |
3 |
3 |
4 |
4 |
5 |
5 |
5 |
Автобуси |
2 |
2 |
3 |
3 |
4 |
4 |
5 |
5 |
6 |
6 |
7 |
|
Автомобілі вантажні |
2 |
2 |
3 |
3 |
3 |
3 |
4 |
4 |
5 |
5 |
6 |
|
Змішаний парк |
2 |
2 |
3 |
3 |
4 |
4 |
5 |
5 |
6 |
6 |
7 |
|
Автомобілі легкові |
1 |
1 |
2 |
2 |
3 |
4 |
6 |
7 |
8 |
9 |
11 |
|
Матеріально-технічне постачання |
Автобуси |
1 |
2 |
2 |
3 |
4 |
6 |
8 |
10 |
12 |
14 |
17 |
Автомобілі вантажні |
1 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
7 |
9 |
11 |
12 |
14 |
|
Змішаний парк |
І |
2 |
2 |
3 |
4 |
6 |
8 |
10 |
12 |
14 |
17 |
Продовження табл. 3.5
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
Молодший обслуговуючий персонал |
Автомобілі легкові |
1 |
2 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
Автобуси |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
|
Автомобілі вантажні |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
|
Змішаний парк |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
|
Пожежно-сторожова охорона |
Усі види рухомого транспорту |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
7 |
Таблиця 3.6 – Чисельність працівників експлуатаційної служби АТП
Коефіцієнт впуску автомобілів на лінію |
Кількість автомобілів на підприємстві |
|||||
до 10 |
від 100 до 600 |
від 600 до 1000 |
від 1000 до 1500 |
від 1500 до 2000 |
понад 2000 |
|
До 0.8 |
5 |
4,9 |
4,6 |
3,9 |
3,7 |
3,6 |
Понад 0.8 |
6 |
5,2 |
4,8 |
4,0 |
3,8 |
3,7 |
Таблиця 3.7 – Чисельність персоналу виробничо-технічної служби
Численність виробничих робітників, чол. |
Чисельність персоналу виробничо-технічної служби у % від облікової кількості автомобілів в підприємстві |
|||||
до 100 |
понад 100 до 600 |
понад 600 до 1000 |
понад 1000 до 1500 |
понад 1500 до 2000 |
понад 2000 |
|
до 20 |
4 |
- |
- |
- |
- |
- |
понад 20 до 50 |
5 |
2,5 |
- |
- |
- |
- |
понад 50 до 100 |
- |
2,6 |
2,2 |
- |
- |
- |
понад 100 до 150 |
- |
2,8 |
2,3 |
- |
- |
- |
понад 150 до 200 |
- |
3,0 |
2,4 |
- |
- |
- |
понад 200 до 250 |
- |
3,3 |
2,6 |
2,3 |
- |
- |
понад 250 до 300 |
- |
3,5 |
2,8 |
2,4 |
2,1 |
- |
понад 300 до 400 |
- |
3,7 |
3,0 |
2,5 |
2,2 |
- |
понад 400 до 500 |
- |
- |
3,2 |
2,6 |
2,3 |
2,0 |
понад 500 |
- |
- |
3,3 |
2,7 |
2,4 |
2,1 |
Чисельність експлуатаційного персоналу (водіїв, кондукторів, експедиторів) визначається відношенням номінального річного фону часу роботи автомобілів з урахуванням підготовчо-заключного часу до ефективного річного фонду часу працюючих – штатна чисельність і до номінального річного фонду часу працюючих – явочна чисельність.
Для виробничих автотранспортних об'єднань, як правило, в одному з виробничих філіалів слід передбачати центральний апарат управління – загальне керівництво, планово-виробничий відділ, відділ праці і заробітної платні, бухгалтерію відділ матеріально-технічного постачання, відділ кадрів, адміністративно-господарський відділ, відділ головного механіка, виробничо-технічний відділ, відділ управління виробництвом і відділ технічного контролю чисельністю, розрахований на кількість і об'єм робіт ТО і ПР рухомого складу, агрегатів, вузлів, деталей, молодший обслуговуючий персонал і пожежно-сторожова охорона.
В експлуатаційних філіалах виробничих об'єднань слід передбачати керівництво філіалом, відділ експлуатації, диспетчерську і гаражну служби, чисельністю, розрахованою на кількість закріпленого за філіалом рухомого складу, персонал управління виробництвом і технічного контролю, розрахований на кількість і об'єм робіт ТО і ПР рухомого складу, молодший обслуговуючий персонал і пожежно-сторожова охорона.
Розподіл персоналу по функціях управління експлуатаційної служби приведений в табл. 3.8, виробничо-технічної служби в табл. 3.9.
Таблиця 3.8 – Розподіл персоналу по функціях управління експлуатаційної служби
Найменування функцій управління експлуатаційної служби |
Середня чисельність персоналу % |
Відділ експлуатації |
17-21 |
Диспетчерська |
39-43 |
Гаражна служба |
34-38 |
Відділ безпеки руху |
3-5 |
Таблиця 3.9 – Розподіл персоналу по функціях управління виробничо-технічної служби
Найменування функцій управління виробничо-експлуатаційної служби |
Середня чисельність персоналу % |
Технічний відділ |
26-30 |
Відділ технічного контролю |
18-22 |
Відділ головного механіка |
10-12 |
Відділ управління виробництвом |
17-19 |
Виробнича служба |
21-25 |
Чисельність персоналу, що не відноситься до апарату управління, слід приймати згідно наступних рекомендацій:
– інженер по безпеці руху – один на 150 водіїв; при чисельності водіїв більше 500 на кожні подальші 250 встановлюється додатково одна людина;
– контролер пасажирського транспорту для автобусів, що працюють без кондуктора – один на 15 автобусів;
– те ж, для автобусів, що працюють з кондуктором – один на 25 автобусів;
– те ж, для легкових автомобілів-таксі – один на 70 автомобілів;
– касир по прийому і оформленню виручки для АТП автобусів – один на 1000 грн. середньодобової виручки;
– те ж, в АТП легкових автомобілів-таксі – один на 150 автомобілезмін;
– ревізор автотранспорту – один на 150 автомобілів;
– механік КПП – один на кожний пост КПП в зміну.