4.5 Психологія менеджменту нововведень
4.5.2 Подолання психологічних бар’єрів в процесі впровадження інновацій
Визначено способи подолання психологічних бар’єрів в процесі впровадження інновацій [38].
-
Просвіта та поінформованість співробітників.
Інформування про нововведення до того, як воно відбудеться, можливість співробітників з'ясувати питання, що їх хвилюють, висловити побоювання з приводу
передбачуваної зміни, відкрите спілкування і взаємодія допомагають їм усвідомити необхідність змін, відчути, що у прийнятті рішення щодо них враховано
і думку колективу. Усе це дуже важливо за дефіциту інформації, циркулювання недостовірних відомостей.
-
Участь і залучення людей до обговорення нововведень.
Свідченням цього є готовність ініціаторів змін вислухати осіб, яких вони стосуються, використати їхні поради. Цей підхід є ефективним, якщо ініціатори
змін потребують додаткової інформації та підтримки тих, кого вони стосуватимуться.
-
Допомога та підтримка.
Вони залежать від типу перетворень, можуть охоплювати навчання нових навичок, управління стресом, обговорення спільних проблем, конкретну підтримку
співробітників, котрі потребують допомоги.
-
Переговори та угоди.
Таку тактику (з окремими індивідами, з групами) застосовують, коли нововведення реально ставлять конкретних осіб у програшне становище.
Основні поняття і ключові слова:
способи подолання психологічних бар’єрів
в процесі впровадження інновацій.