Передмова

Розділ 1 Теоретик методологічні засади етики ділових відносин

Розділ 2. Основи етики ділових відносин

Розділ 3. Ділове спілкування

Розділ 4. Взаєморозуміня та конфлікти у спілкування

Розділ 5. Ділові зустрічі та переговори

Розділ 6. Ділова атрибутика

Розділ 7. Імідж ділової людини

Розділ 8. Ділові прийоми

 

Тестові завдання для самоперевірки

 

Література

 

Короткий термінологічний словник

 

Додатки

 

ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОПЕРЕВІРКИ

 

1. Етика – це …

а) правила поведінки;

б) система знань про добро та зло;

в) наука про добро.

 

2. Етикет – це …

а) сукупність правил поведінки;

б) форма звертання;

в) сукупність правил поведінки, які регулюють зовнішні прояви людських стосунків.

 

3. Назва Декларації Ко:

а) “Основи етики”;

б) “Принципи бізнесу”;

в) “Етика бізнесу”.

 

4. Етика ділових відносин – це…

а) моральні принципи ділового спілкування;

б) знання про моральні аспекти ділових стосунків;

в) рекомендації для успішного вирішення ділових проблем.

 

5. Етика ділових відносин є складовою:

а) менеджменту організації;

б) психології управління;

в) етики ділового спілкування.

 

6. Діловий етикет – це …

а) форма ділового звертання та представлення;

б) сукупність правил поведінки, які регулюють зовнішні прояви людських стосунків;

в) норми, які регулюють стиль роботи, поведінки та спілкування при вирішенні ділових проблем.

 

7. Діловий протокол – це …

а) правила, що регламентують порядок ділових зустрічей і переговорів та ділових стосунків в цілому;

б) правила оформлення документів;

в) сукупність правил, традицій, яких дотримуються в міжнародних стосунках.

 

8. На думку А. Моріти, найвище завдання японського менеджера полягає в необхідності…

а) бути професіоналом в сфері виробництва;

б) сформувати у працівників ставлення до корпорації як до рідної сім’ї;

в) набуття навичок стратегічного планування.

 

9. Встановлення дострокових, конструктивних взаємин, це завдання…

а) торговельного маркетингу;

б) відділу стимулювання збуту;

в) маркетингу стосунків.

 

10. За оцінками американських спеціалістів причиною поразок у бізнесі є неправильна взаємодія з клієнтами:

а) у 60 % випадків;

б) у 20 % випадків;

в) у 40 % випадків.

 

11. При спілкуванні втрачається інформації:

а) приблизно 10 %;

б) приблизно 30 %;

в) приблизно 50 %.

 

12. Вислів “Говори, аби я міг тебе пізнати” належить:

а) Платону;

б) Арістотелю;

в) Сократу.

 

13. Золоте правило моральності:

а) десять заповідей Іісуса;

б) поводься стосовно інших людей так, як ти хотів би, щоб вони поводилися стосовно тебе;

в) вчиняй так, щоб максима твоєї волі одночасно мала силу принципу загального законодавства.

 

14. Яка з наведених трансакцій веде до конфлікту у ділових стосунках:

а) “батько – дитина”;

б) “дорослий – дорослий”;

в) “батько – батько”.

 

15. Стиль спілкування (керівництва), який формує відповідальність та ініціативність:

а) ліберальний;

б) демократичний;

в) авторитарний.

 

16. За допомогою невербальних засобів передається інформації:

а) приблизно 30 %;

б) приблизно 60 %;

в) приблизно 80 %.

 

17. Праксодика відноситься до засобів невербальної комунікації:

а) акустичних;

б) тактильно-кінетичних;

в) темпоральних.

 

18. До оптичних засобів невербальної комунікації відноситься:

а) екстралінгвістика;

б) проксеміка;

в) праксодика.

 

19. Кінетика відноситься до засобів невербальної комунікації:

а) оптичних;

б) акустичних;

в) ольфакторних.

 

20. До якої просторової зони організації простору при спілкуванні відноситься зона від 120 до 360 см:

а) особиста;

б) громадська;

в) соціальна.

 

21. Гарне враження справляє оратор,

а) який почувається вільно і спокійно;

б) який нервово потирає руки;

в) який крутить в руках ручку чи окуляри.

 

22. Які з названих деталей свідчать про увагу слухачів до оратора:

а) погляди слухачів спрямовані вбік;

б) нахил слухачів в бік оратора;

в) закинута нога на ногу, тіло нахилене назад.

 

23. Яке розташування оратора в аудиторії є найбільш вдалим:

а) оратор ходить по аудиторії під час виступу;

б) оратор сидить перед слухачами;

в) оратор стоїть перед слухачами.

 

24. Тропи – це …

а) різноманітні способи вживання слів у переносному значенні;

б) варіанти композицій риторичного тексту;

в) трансформації структур речень з метою створення експресивності, динамічності висловлювань.

 

25. Яка з названих рекомендацій є хибною:

а) у висновках недоречно ще раз наголошувати на головних моментах виступу;

б) не треба нічого згадувати додатково після того, як ви зробили висновок;

в) не потрібно вибачатися: Я, очевидно, стомив вас... Мені не все добре вдалося... і т. ін.

 

26. До рівнів взаєморозуміння відносяться:

а) компроміс;

б) співпереживання;

в) дружба.

 

27. Серед механізмів взаєморозуміння виділяють:

а) емпатію;

б) осмислення;

в) згоду.

 

28. Основою для вирішення конфлікту є:

а) компроміс;

б) співробітництво;

в) згода.

 

29. Асертивність – це…

а) неконфліктна поведінка;

б) уміння знаходити компроміс;

в) уміння перемагати в конфлікті.

 

30. Об’єктивні причини управлінського конфлікту:

а) прийняття керівниками необґрунтованих, помилкових рішень;

б) низький авторитет конкретного управлінця;

в) непідготовленість спеціаліста до конкретної управлінської діяльності.

 

31. Одним з елементів системи підготовки до переговорів є опції, під якими розуміють:

а) підготовку різних варіантів договору;

б) пошук зовнішніх стандартів, які ми можемо використовувати для переконання інших;

в) необхідність брати на себе такі зобов’язання, які ми можемо виконати.

 

32. До стратегічних підходів до ведення переговорів відносять:

а) компромісний;

б) стандартний;

в) жорсткий.

 

33. Вчені Гарвардського університету розробили метод ведення переговорів:

а) принциповий;

б) м’який;

в) ефективний.

 

34. Друге правило Гарвардського методу ведення переговорів:

а) ведіть переговори на основі співробітництва;

б) концентруйтесь на інтересах, а не на позиціях;

в) не дозволяйте маніпулювати собою.

 

35. Салямі як тактичний прийом ведення переговорів означає:

а) демонстрація партнеру зацікавленості у вирішенні якогось питання, яке насправді є другорядним;

б) відмежування учасників переговорів від проблеми;

в) надання інформації про свої інтереси маленькими порціями.

 

36. Яким має бути розмір візитної картки для чоловіків?

а) 90×50;

б) 80×40;

в) 80×50.

 

37. Якими символами позначається подяка на візитній картці?

а) P.R.;

б) P.C.;

в) P.F.C.

 

38. Які подарунки ми можемо дарувати в діловій сфері?

а) сорочку;

б) парфуми;

в) краватку.

 

39. Що потрібно робити при прийомі подарунків?

а) розгорнути його в присутності особи, яка його подарувала і подякувати;

б) неввічливо розгортати його в присутності особи, яка його подарувала;

б) не розгортати подарунок, але подякувати.

 

40. Кому не рекомендується дарувати яскраво-червоні квіти (особливо троянди)?

а) чоловікам;

б) дівчаткам, які не досягли 18 років;

в) заміжнім жінкам.

 

41. Головне правило підбору ділового костюма:

а) стильність;

б) охайність;

в) відповідність ціни костюма соціальному статусу людини, яка його одягає.

 

42. Скільки кольорів може одночасно поєднуватися в діловому костюмі:

а) не більше чотирьох;

б) не більше трьох;

в) не більше двох.

 

43. Імідж людини – це…

а) уміння спілкуватися;

б) уміння впливати на людей;

в) уміння керувати враженням.

 

44. Стиль чоловічого костюма під час ділової зустрічі:

а) повинен відповідати стилю інших учасників зустрічі;

б) повинен бути індивідуальним, що дасть можливість впливати на формування іміджу;

в) вибір стилю не регламентується.

 

45. Під час ділових зустрічей жінці рекомендується:

а) одягати міні-спідниці;

б) одяг яскравих кольорів;

в) одяг, який не буде відволікати співрозмовника від ділової розмови.

 

46. До денних прийомів відносяться:

а) “фуршет”;

б) “обід”;

в) “келих вина”.

 

47. Діловий прийом “обід” розпочинається:

а) о 12.00;

б) о 20.00;

в) о 14.00.

 

48. Діловий прийом “жур-фікс”:

а) для чоловіків;

б) для молоді;

в) для жінок.

 

49. На діловий прийом з розміщенням:

а) потрібно приходити раніше визначеного часу;

б) приходити у визначений час;

в) порядок не регламентований.

 

50. Кому належить ініціатива залишення прийому?

а) правила це не регламентують;

б) головному гостю;

в) за вказівкою господаря.

Правильні відповіді:

1 – б; 2 – в; 3 – б; 4 – б; 5 – а; 6 – в; 7 – а; 8 – б; 9 – в; 10 – а; 11 – в; 12 – в; 13 – б; 14 – а; 15 – б; 16 – в; 17 – а; 18 – б; 19 – а; 20 – в; 21 – а; 22 – б; 23 – в; 24 – а; 25 – а; 26 – б; 27 – а; 28 – б; 29 – а; 30 – в; 31 – а; 32 – в; 33 – а; 34 – б; 35 – в; 36 – а; 37 – а; 38 – в; 39 – а; 40 – в; 41 – б; 42 – б; 43 – в; 44 – а; 45 – в; 46 – в; 47 – б; 48 – в; 49 – б; 50 – б.