1. Головною
категорією народно-оркестрового виконавства є поняття:
а) симфонічний
оркестр;
б) духовий
оркестр;
в) оркестр
народних інструментів;
г) естрадно-симфонічний оркестр.
2. Основою
українського оркестру народних інструментів є група:
а) струнно-смичкових інструментів;
б) струнно-щипкових інструментів;
в) струнно-ударних
інструментів.
3. Струнні інструменти були створенні для:
а) задоволення
духовних
потреб народу;
б) організації
трудового процесу спільноти;
в) служили
засобом зв’язку.
4. Основною
групою в академічному оркестрі народних інструментів є група:
а) струнно-смичкових інструментів;
б) струнно-щипкових
інструментів;
в) струнно-ударних
інструментів.
5. Країна, в якій
головною ознакою поділу музичних інструментів на групи був матеріал, з якого
виготовляли той чи інший інструмент:
а) Греція;
б) Єгипет;
в) Індія;
г) Китай.
6. Наукову концепцію сучасної кваліфікації музичних інструментів
сформулював:
а) М. Преторіус;
б) В. Маійон;
в) М. Римський-Корсаков;
г) А. Агаццарі.
7. Музичні
інструменти, джерелом звука яких є сам корпус або його частина мають назву:
а) самозвучних;
б) перетинкових;
в) струнних;
г) духових.
8. Найдавнішими
і найпростішими музичними інструментами є:
а) струнні;
б) духові;
в) самозвучні;
г) перетинкові.
9. Який з інструментів належить до самозвучних?
а) скрипка;
б) сопілка;
в) кобза;
г) тарілки.
10. Музичні
інструменти джерелом звука яких є натягнута перетинка: шкіра, міхур,
синтетична плівка мають назву:
а) струнних;
б) перетинкових;
в) самозвучних;
г) духових.
11. До перетинкових інструментів належать:
а) скрипка;
б) бубон;
в) сопілка;
г) бандура.
12. Перетворення
звукових знарядь у музичні інструменти відбулося в епоху:
а) палеоліту;
б) мезоліту;
в) неоліту.
13. До
найперших духових інструментів учені відносять:
а) трубки
з очерету;
б) палиці;
в) роги;
г) тамбурини.
14. Різновидами багатоствольної флейти є:
а) флейта
Пана;
б) окарина;
в) сопілка;
г) кувиці.
15. Інструмент, що
обов’язково використовується в масових урочистостях гуцулів і бойків:
а) сопілка;
б) труба;
в) трембіта;
г) бандура.
16. Першу
хроматичну гармоніку
виготовив:
а) Бушман;
б) Деміан;
в) Мірвальд;
г) Сизов.
17. До струнних музичних інструментів учені відносять:
а) бандуру;
б) сопілку;
в) баян;
г) кобзу.
18. Класичний
тип скрипки виробився у:
а) X‑XI ст.;
б) XII‑XIII ст.;
в) XV‑XVI ст.;
г) XVII‑XVIII ст.
19. Жанр концерту для скрипки з оркестром започаткував:
а) Н. Паганіні;
б) А. Вівальді;
в) А. Кореллі;
г) П. Локателлі.
20. Найбільший
за розмірами і низький за звучанням струнно-смичковий інструмент:
а) басоля;
б) скрипка;
в) контрабас;
г) віолончель.
21. Останнім
зразком української кобзи дослідники вважають інструмент:
а) Г. Хоткевича;
б) О. Вересая;
в) М. Будника;
г) М. Прокопенка.
22. Бандура
набула найбільшого поширення серед українського народу
у:
а) X‑XII ст.;
б) XIII‑XIV ст.;
в) XV‑XVI ст.;
г) XVII–XIX ст.
23. Появу першого цимбалоподібного інструмента учені відносять до:
а) 2000 р.
до н. е.;
б) 2500 р.
до н. е.;
в) 3500 р.
до н. е.;
г) 4000 р.
до н. е.
24. Провідну
роль в ансамблі троїстих музúк виконує:
а) бубон;
б) цимбали;
в) скрипка;
г) бандура.
25. Рік
заснування Музично-драматичної школи
в Києві:
а) 1900 р.;
б) 1902 р.;
в) 1904 р.;
г) 1908 р.
26. Перший
заклав основи для організації українського оркестру народних інструментів:
а) М. Лисенко;
б) Г. Хоткевич;
в) В. Катанський;
г) В. Комаренко.
27. Головна роль у
заснуванні перших домрово-балалаєчних оркестрів в Україні належить:
а) В. Комаренку;
б) Г. Хоткевичу;
в) В. Катанському;
г) М. Манілову.
28. Першу
київську художню капелу бандуристів було організовано у:
а) 1915 р.;
б) 1918 р.;
в) 1920 р.;
г) 1925 р.
29. Перший
професійний оркестр народних інструментів почав функціонувати у:
а) 1915 р.;
б) 1918 р.;
в) 1920 р.;
г) 1923 р.
30. Керівником першого українського
народного оркестру був:
а) В. Комаренко;
б) Л. Гайдамака;
в) В. Зуляк;
г) Я. Орлов.
31. Провідною групою
українського народного
оркестру клубу «Металіст» м. Харкова
була група:
а) смичкових;
б) баянів;
в) бандур;
г) кобз.
32. Мельнице-Подільський
український оркестр народних інструментів
було створено на основі ансамблю:
а) сопілкарів;
б) цимбалістів;
в) скрипалів;
г) бандуристів.
33. Основу
репертуару Мельнице-Подільського
українського народного оркестру складали:
а) перекладення
класичних творів;
б) супроводи
вокальних творів;
в) обробки
народного мелосу;
г) оригінальні
твори для оркестру.
34. Провідною
групою українського оркестру народних інструментів с. Наталине
Красноградського
району Харківської області
була
група:
а) смичкових;
б) бандур;
в) баянів;
г) сопілок.
35. Керівником
оркестру народних інструментів Київського обласного
управління трудових резервів був:
а) В. Комаренко;
б) В. Зуляк;
в) О. Незовибатько;
г) П. Іванов.
36. Уманський народний оркестр було організовано на основі ансамблю:
а) сопілкарів;
б) бандуристів;
в) цимбалістів;
г) скрипалів.
37. Музичний
майстер, який перший хроматизував звукоряд бандури:
а) Г. Хоткевич;
б) О. Корнієвський;
в) І. Скляр;
г) В. Тузиченко.
38. Ладкові
кобзи почали відроджувати
у:
а) 1910-х рр.;
б) 1920-х рр.;
в) 1930-х рр.;
г) 1950-х рр.
39. Інструменти, що
були
виготовлені за зразком інструмента, зображеного на картині В. Васнєцова «В
кружале» (1919):
а) ліри;
б) бандури;
в) кобзи;
г) цимбали.
40. Майстер, який
виготовив хроматичну сопілку на десять отворів:
а) Д. Демінчук;
б) І. Скляр;
в) В. Зуляк;
г) Є. Бобровников.
41. Майстри, які займалися
удосконаленням волинок:
а) В. Зуляк,
О. Шльончик;
б) Д. Демінчук,
К. Євченко;
в) Є. Бобровников,
Г. Федькин.
42. Перший твір для народного оркестру написав:
а) О. Мартинсен;
б) Ф. Богданов;
в) Г. Литвинов;
г) Г. Верьовка.
43. Першу
кафедру народних інструментів
було організовано у:
а) 1921 р.;
б) 1926 р.;
в) 1930 р.
г) 1934 р.
44. Засновником
професійної школи бандурного мистецтва писемної традиції є:
а) Л. Гайдамака;
б) П. Іванов;
в) Г. Хоткевич;
г) В. Комаренко.
45. Ю. Алжнєв,
А. Гайденко, Б. Міхеєв, В. Подгорний – педагоги
кафедри народних інструментів:
а) Національної
музичної академії України імені П. І. Чайковського;
б) Донецької
державної музичної академії імені С. І. Прокоф’єва;
в) Одеської
державної музичної академії імені А. В. Нежданової;
г) Харківського
державного інституту мистецтв.
46. Організатором
і першим викладачем класу народних інструментів (а згодом – кафедри)
Київської державної консерваторії був:
а) М. Геліс;
б) М. Давидов;
в) В. Комаренко;
г) В. Базилевич.
47. Перша в СРСР виконавська
аспірантура для підготовки викладачів для кафедр народних
інструментів вищих навчальних закладів була відкрита у:
а) 1945 р.;
б) 1951 р.;
в) 1960 р.;
г) 1965 р.
48. Кафедра народних інструментів Одеської державної
консерваторії була заснована у:
а) 1950 р.
б) 1955 р.;
в) 1961 р.;
г) 1965 р.
49. Сьогодні кафедру народних інструментів Львівської державної музичної
академії імені М. В. Лисенка очолює:
а) М. Давидов;
б) В. Євдокимов;
в) Б. Міхеєв;
г) Л. Посікіра.
50. Відомі
композитори
у сфері народно-інструментального мистецтва:
а) Б. Лятошинський;
б) А. Білошицький;
в) О. Козаренко;
г) В. Власов.
51. Оркестр
народних інструментів Українського радіо і телебачення був створений у:
а) 1946 р.;
б) 1950 р.;
в) 1959 р.;
г) 1965 р.
52. Першим
професійним українським оркестром народних інструментів був:
а) Мельнице-Подільський
український народний оркестр;
б) Оркестр
народних інструментів Українського радіо і телебачення;
в) Український
народний
оркестр клубу
«Металіст» м. Харкова;
г) Уманський
народний оркестр.
53. Організатор
і художній керівник Оркестру
українських народних інструментів Музично-хорового товариства УРСР:
а) А. Бобир;
б) Т. Ремешило;
в) Я. Орлов;
г) П. Іванов.
54. Основу репертуару
Київського оркестру народних інструментів
у
1980‑х рр. становили:
а) обробки
народного мелосу;
б) великі циклічні
твори;
в) перекладення
класичної музики;
г) оригінальні
твори.
55. Національний академічний оркестр народних інструментів
України очолює:
а) А. Дубина;
б) В. Гуцал;
в) С. Литвиненко;
г) М. Корчинський.
56. Візитною
карткою
Національного академічного
оркестру народних інструментів України є:
а) «Гопак»
Я. Орлова;
б) «Гуцульські
наспіви» Т. Ремешила;
в) «Гумореска»
Ю. Шевченка;
г) «Запорізький
марш» В. Гуцала.
57. Асоціацію
діячів народно-інструментальної музики було створено на початку:
а) 1970-х рр.;
б) 1980-х рр.;
в) 1990-х рр.;
г) 2000-х рр.
58. При якому мистецькому колективі функціонує
музей народних інструментів?:
а) Національному
академічному
оркестрі народних інструментів України;
б) Академічному
оркестрі народної та популярної музики Національної радіокомпанії України;
в) оркестрі
українських народних інструментів Львівської державної музичної академії
імені М. В. Лисенка;
г) оркестрі
народних інструментів Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського.
59. Ансамблі
сопілкарів, дримбарів, виконавців на народних зозульках функціонують при:
а) Академічному
оркестрі
народної та популярної музики Національної радіокомпанії України;
б) Національному
академічному
оркестрі
народних інструментів України;
в) оркестрі
народних інструментів Національної музичної академії України імені П. І .Чайковського;
г) оркестрі
українських народних інструментів Львівської державної музичної академії
імені М. В. Лисенка.
60. Академічний оркестр народної та популярної музики Національної
радіокомпанії України очолює:
а) В. Гуцал;
б) А. Дубина;
в) С. Литвиненко;
г) М. Корчинський.
61. Колектив, що є
творчою лабораторією для випробовування нових творів композиторів:
а) Національний
академічний
оркестр народних інструментів України
б) Академічний
оркестр народної та популярної музики Національної радіокомпанії України;
в) Мельнице-Подільський народний оркестр;
г) оркестр
народних інструментів Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського.
62. До
навчальних колективів належать:
а) Український
народний
оркестр клубу
«Металіст» м. Харкова;
б) оркестр
українських народних інструментів Львівської державної музичної академії
імені М. В. Лисенка;
в) Мельнице-Подільський
народний оркестр;
г) оркестр
народних інструментів Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського.
63. Провідною групою оркестру народних інструментів Національної музичної
академії України імені П. І. Чайковського є:
а) струнно-щипкові
інструменти;
б) струнно-смичкові інструменти;
в) струнно-ударні
інструменти.
64. Оркестр українських народних інструментів Львівської державної музичної
академії імені М. В. Лисенка очолює:
а) А. Дубина;
б) С. Литвиненко;
в) М. Корчинський;
г) В. Гуцал.
65. Провідною групою оркестру українських народних інструментів Львівської
державної музичної академії імені М. В. Лисенка є:
а) струнно-щипкові
інструменти;
б) струнно-смичкові
інструменти;
в) струнно-ударні
інструменти.
66. Аматорські народно-оркестрові
колективи, що функціонують
на сучасному етапі:
а) Народний
оркестр народних інструментів обласного Палацу дитячої та юнацької творчості
м. Харкова;
б) Мельнице-Подільський
народний оркестр;
в) оркестр
народних інструментів с. Наталине
Красноградського
району Харківської області;
г) Зразковий
оркестр народних інструментів смт. Комсомольське Зміївського району
Харківської області.
67. Відомий український бандурист і майстер, який створив для власної
концертної діяльності нову київсько-харківську бандуру:
а) Ю. Збандут;
б) Т. Баран;
в) Р. Гриньків;
г) І. Дутчак.
68. Сучасні композитори, які пишуть
для
народно-оркестрових колективів:
а) Ю. Алжнєв;
б) Л. Дичко;
в) М. Скорик;
г) В. Зубицький.