1. Головною 
	категорією народно-оркестрового виконавства є поняття:
	а) симфонічний 
	оркестр;
	б) духовий 
	оркестр;
	в) оркестр 
	народних інструментів;
	
	г) естрадно-симфонічний оркестр.
	
	 
	2. Основою 
	українського оркестру народних інструментів є група:
	
	а) струнно-смичкових інструментів;
	
	б) струнно-щипкових інструментів;
	в) струнно-ударних 
	інструментів.
	
	 
	3. Струнні інструменти були створенні для:
	а) задоволення 
	духовних 
	потреб народу;
	б) організації 
	трудового процесу спільноти;
	в) служили 
	засобом зв’язку.
	
	 
	4. Основною 
	групою в академічному оркестрі народних інструментів є група:
	
	а) струнно-смичкових інструментів;
	б) струнно-щипкових 
	інструментів;
	в) струнно-ударних 
	інструментів.
	
	 
	5. Країна, в якій 
	
	головною ознакою поділу музичних інструментів на групи був матеріал, з якого 
	виготовляли той чи інший інструмент:
	а) Греція;
	б) Єгипет;
	в) Індія;
	г) Китай.
	
	 
	6. Наукову концепцію сучасної кваліфікації музичних інструментів 
	сформулював:
	а) М. Преторіус;
	б) В. Маійон;
	
	в) М. Римський-Корсаков;
	г) А. Агаццарі.
	7. Музичні 
	інструменти, джерелом звука яких є сам корпус або його частина мають назву:
	а) самозвучних;
	б) перетинкових;
	в) струнних;
	г) духових.
	
	 
	8. Найдавнішими 
	і найпростішими музичними інструментами є:
	а) струнні;
	б) духові;
	в) самозвучні;
	г) перетинкові.
	
	 
	9. Який з інструментів належить до самозвучних?
	а) скрипка;
	б) сопілка;
	в) кобза;
	г) тарілки.
	
	 
	10. Музичні 
	інструменти джерелом звука яких є натягнута перетинка: шкіра, міхур, 
	синтетична плівка мають назву:
	а) струнних;
	б) перетинкових;
	в) самозвучних;
	г) духових.
	
	 
	11. До перетинкових інструментів належать:
	а) скрипка;
	б) бубон;
	в) сопілка;
	г) бандура.
	
	 
	12. Перетворення 
	звукових знарядь у музичні інструменти відбулося в епоху:
	а) палеоліту;
	б) мезоліту;
	в) неоліту.
	
	 
	13. До 
	найперших духових інструментів учені відносять:
	а) трубки 
	з очерету;
	б) палиці;
	в) роги;
	г) тамбурини.
	
	 
	14. Різновидами багатоствольної флейти є:
	а) флейта 
	Пана;
	б) окарина;
	в) сопілка;
	г) кувиці.
	
	 
	15. Інструмент, що 
	
	обов’язково використовується в масових урочистостях гуцулів і бойків:
	а) сопілка;
	б) труба;
	в) трембіта;
	г) бандура.
	
	 
	16. Першу 
	хроматичну гармоніку 
	виготовив:
	а) Бушман;
	б) Деміан;
	в) Мірвальд;
	г) Сизов.
	
	 
	17. До струнних музичних інструментів учені відносять:
	а) бандуру;
	б) сопілку;
	в) баян;
	г) кобзу.
	
	 
	18. Класичний 
	тип скрипки виробився у:
	а) X‑XI ст.;
	б) XII‑XIII ст.;
	в) XV‑XVI ст.;
	г) XVII‑XVIII ст.
	 
	19. Жанр концерту для скрипки з оркестром започаткував:
	а) Н. Паганіні;
	б) А. Вівальді;
	в) А. Кореллі;
	г) П. Локателлі.
	
	 
	20. Найбільший 
	за розмірами і низький за звучанням струнно-смичковий інструмент:
	а) басоля;
	б) скрипка;
	в) контрабас;
	г) віолончель.
	
	 
	21. Останнім 
	зразком української кобзи дослідники вважають інструмент:
	а) Г. Хоткевича;
	б) О. Вересая;
	в) М. Будника;
	г) М. Прокопенка.
	
	 
	22. Бандура 
	набула найбільшого поширення серед українського народу 
	
	у:
	а) X‑XII ст.;
	б) XIII‑XIV ст.;
	в) XV‑XVI ст.;
	г) XVII–XIX ст.
	
	 
	23. Появу першого цимбалоподібного інструмента учені відносять до:
	а) 2000 р. 
	до н. е.;
	б) 2500 р. 
	до н. е.;
	в) 3500 р. 
	до н. е.;
	г) 4000 р. 
	до н. е.
	
	 
	24. Провідну 
	роль в ансамблі троїстих музúк виконує:
	а) бубон;
	б) цимбали;
	в) скрипка;
	г) бандура.
	
	 
	25. Рік 
	заснування Музично-драматичної школи 
	в Києві:
	а) 1900 р.;
	б) 1902 р.;
	в) 1904 р.;
	г) 1908 р.
	
	 
	26. Перший 
	заклав основи для організації українського оркестру народних інструментів:
	а) М. Лисенко;
	б) Г. Хоткевич;
	в) В. Катанський;
	г) В. Комаренко.
	
	 
	27. Головна роль у 
	заснуванні перших домрово-балалаєчних оркестрів в Україні належить:
	а) В. Комаренку;
	б) Г. Хоткевичу;
	в) В. Катанському;
	г) М. Манілову.
	
	 
	28. Першу 
	київську художню капелу бандуристів було організовано у:
	а) 1915 р.;
	б) 1918 р.;
	в) 1920 р.;
	г) 1925 р.
	
	 
	29. Перший 
	професійний оркестр народних інструментів почав функціонувати у:
	а) 1915 р.;
	б) 1918 р.;
	в) 1920 р.;
	г) 1923 р.
	
	 
	30. Керівником першого українського 
	народного оркестру був:
	а) В. Комаренко;
	б) Л. Гайдамака;
	в) В. Зуляк;
	г) Я. Орлов.
	
	 
	31. Провідною групою 
	
	українського народного 
	оркестру клубу «Металіст» м. Харкова 
	була група:
	а) смичкових;
	б) баянів;
	в) бандур;
	г) кобз.
	 
	32. Мельнице-Подільський 
	український оркестр народних інструментів 
	
	було створено на основі ансамблю:
	а) сопілкарів;
	б) цимбалістів;
	в) скрипалів;
	г) бандуристів.
	
	 
	33. Основу 
	репертуару Мельнице-Подільського 
	українського народного оркестру складали:
	а) перекладення 
	класичних творів;
	б) супроводи 
	вокальних творів;
	в) обробки
	
	
	народного мелосу;
	г) оригінальні 
	твори для оркестру.
	 
	34. Провідною 
	групою українського оркестру народних інструментів с. Наталине 
	Красноградського 
	району Харківської області 
	була 
	група:
	а) смичкових;
	б) бандур;
	в) баянів;
	г) сопілок.
	
	 
	35. Керівником 
	
	оркестру народних інструментів Київського обласного 
	управління трудових резервів був:
	а) В. Комаренко;
	б) В. Зуляк;
	
	в) О. Незовибатько;
	г) П. Іванов.
	
	 
	36. Уманський народний оркестр було організовано на основі ансамблю:
	а) сопілкарів;
	б) бандуристів;
	в) цимбалістів;
	г) скрипалів.
	
	 
	37. Музичний 
	майстер, який перший хроматизував звукоряд бандури:
	а) Г. Хоткевич;
	б) О. Корнієвський;
	в) І. Скляр;
	г) В. Тузиченко.
	
	 
	38. Ладкові 
	кобзи почали відроджувати 
	
	у:
	а) 1910-х рр.;
	б) 1920-х рр.;
	в) 1930-х рр.;
	г) 1950-х рр.
	
	 
	39. Інструменти, що 
	були 
	виготовлені за зразком інструмента, зображеного на картині В. Васнєцова «В 
	кружале» (1919):
	а) ліри;
	б) бандури;
	в) кобзи;
	г) цимбали.
	
	 
	40. Майстер, який 
	виготовив хроматичну сопілку на десять отворів:
	а) Д. Демінчук;
	б) І. Скляр;
	в) В. Зуляк;
	г) Є. Бобровников.
	
	 
	41. Майстри, які займалися 
	удосконаленням волинок:
	а) В. Зуляк,
	
	
	О. Шльончик;
	б) Д. Демінчук, 
	К. Євченко;
	в) Є. Бобровников, 
	Г. Федькин.
	
	 
	42. Перший твір для народного оркестру написав:
	а) О. Мартинсен;
	б) Ф. Богданов;
	в) Г. Литвинов;
	г) Г. Верьовка.
	
	 
	43. Першу 
	
	кафедру народних інструментів 
	було організовано у:
	а) 1921 р.;
	б) 1926 р.;
	в) 1930 р.
	г) 1934 р.
	
	 
	44. Засновником 
	професійної школи бандурного мистецтва писемної традиції є:
	а) Л. Гайдамака;
	б) П. Іванов;
	в) Г. Хоткевич;
	г) В. Комаренко.
	
	 
	45. Ю. Алжнєв, 
	А. Гайденко, Б. Міхеєв, В. Подгорний – педагоги 
	кафедри народних інструментів:
	а) Національної 
	музичної академії України імені П. І. Чайковського;
	б) Донецької 
	державної музичної академії імені С. І. Прокоф’єва;
	в) Одеської 
	державної музичної академії імені А. В. Нежданової;
	г) Харківського 
	державного інституту мистецтв.
	
	 
	46. Організатором 
	і першим викладачем класу народних інструментів (а згодом – кафедри) 
	Київської державної консерваторії був:
	а) М. Геліс;
	б) М. Давидов;
	в) В. Комаренко;
	г) В. Базилевич.
	
	 
	47. Перша в СРСР виконавська 
	аспірантура для підготовки викладачів для кафедр народних 
	інструментів вищих навчальних закладів була відкрита у:
	а) 1945 р.;
	б) 1951 р.;
	в) 1960 р.;
	г) 1965 р.
	
	 
	48. Кафедра народних інструментів Одеської державної 
	консерваторії була заснована у:
	а) 1950 р.
	б) 1955 р.;
	в) 1961 р.;
	г) 1965 р.
	
	 
	49. Сьогодні кафедру народних інструментів Львівської державної музичної 
	академії імені М. В. Лисенка очолює:
	а) М. Давидов;
	б) В. Євдокимов;
	в) Б. Міхеєв;
	г) Л. Посікіра.
	
	 
	50. Відомі 
	
	композитори 
	у сфері народно-інструментального мистецтва:
	
	а) Б. Лятошинський;
	б) А. Білошицький;
	в) О. Козаренко;
	г) В. Власов.
	
	 
	51. Оркестр 
	народних інструментів Українського радіо і телебачення був створений у:
	а) 1946 р.;
	б) 1950 р.;
	в) 1959 р.;
	г) 1965 р.
	
	 
	52. Першим 
	професійним українським оркестром народних інструментів був:
	а) Мельнице-Подільський 
	український народний оркестр;
	б) Оркестр 
	народних інструментів Українського радіо і телебачення;
	в) Український 
	народний 
	оркестр клубу 
	«Металіст» м. Харкова;
	г) Уманський 
	народний оркестр.
	
	 
	53. Організатор 
	і художній керівник Оркестру 
	українських народних інструментів Музично-хорового товариства УРСР:
	а) А. Бобир;
	б) Т. Ремешило;
	в) Я. Орлов;
	г) П. Іванов.
	
	 
	54. Основу репертуару 
	
	Київського оркестру народних інструментів 
	у 
	1980‑х рр. становили:
	а) обробки 
	народного мелосу;
	б) великі циклічні 
	твори;
	в) перекладення 
	класичної музики;
	г) оригінальні 
	твори.
	
	 
	55. Національний академічний оркестр народних інструментів 
	України очолює:
	а) А. Дубина;
	б) В. Гуцал;
	в) С. Литвиненко;
	г) М. Корчинський.
	 
	56. Візитною 
	карткою 
	
	Національного академічного 
	оркестру народних інструментів України є:
	а) «Гопак» 
	Я. Орлова;
	б) «Гуцульські 
	наспіви» Т. Ремешила;
	в) «Гумореска» 
	Ю. Шевченка;
	г) «Запорізький 
	марш» В. Гуцала.
	
	 
	57. Асоціацію 
	діячів народно-інструментальної музики було створено на початку:
	а) 1970-х рр.;
	б) 1980-х рр.;
	в) 1990-х рр.;
	г) 2000-х рр.
	
	 
	58. При якому мистецькому колективі функціонує 
	
	музей народних інструментів?:
	а) Національному 
	академічному 
	оркестрі народних інструментів України;
	б) Академічному 
	оркестрі народної та популярної музики Національної радіокомпанії України;
	в) оркестрі 
	українських народних інструментів Львівської державної музичної академії 
	імені М. В. Лисенка;
	г) оркестрі 
	народних інструментів Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського.
	
	 
	59. Ансамблі 
	сопілкарів, дримбарів, виконавців на народних зозульках функціонують при:
	а) Академічному 
	оркестрі 
	народної та популярної музики Національної радіокомпанії України;
	б) Національному 
	академічному 
	оркестрі 
	народних інструментів України;
	в) оркестрі 
	народних інструментів Національної музичної академії України імені П. І .Чайковського;
	г) оркестрі 
	українських народних інструментів Львівської державної музичної академії 
	імені М. В. Лисенка.
	
	 
	60. Академічний оркестр народної та популярної музики Національної 
	радіокомпанії України очолює:
	а) В. Гуцал;
	б) А. Дубина;
	в) С. Литвиненко;
	г) М. Корчинський.
	
	 
	61. Колектив, що є 
	
	творчою лабораторією для випробовування нових творів композиторів:
	а) Національний 
	академічний 
	оркестр народних інструментів України
	б) Академічний 
	оркестр народної та популярної музики Національної радіокомпанії України;
	
	в) Мельнице-Подільський народний оркестр;
	г) оркестр 
	народних інструментів Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського.
	
	 
	62. До 
	
	навчальних колективів належать:
	а) Український 
	народний 
	оркестр клубу 
	«Металіст» м. Харкова;
	б) оркестр 
	українських народних інструментів Львівської державної музичної академії 
	імені М. В. Лисенка;
	в) Мельнице-Подільський 
	народний оркестр;
	г) оркестр 
	народних інструментів Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського.
	
	 
	63. Провідною групою оркестру народних інструментів Національної музичної 
	академії України імені П. І. Чайковського є: 
	а) струнно-щипкові 
	інструменти;
	
	б) струнно-смичкові інструменти;
	в) струнно-ударні 
	інструменти.
	
	 
	64. Оркестр українських народних інструментів Львівської державної музичної 
	академії імені М. В. Лисенка очолює:
	а) А. Дубина;
	б) С. Литвиненко;
	в) М. Корчинський;
	г) В. Гуцал.
	
	 
	65. Провідною групою оркестру українських народних інструментів Львівської 
	державної музичної академії імені М. В. Лисенка є:
	а) струнно-щипкові 
	інструменти;
	б) струнно-смичкові 
	інструменти;
	в) струнно-ударні 
	інструменти.
	
	 
	66. Аматорські народно-оркестрові 
	колективи, що функціонують 
	на сучасному етапі:
	а) Народний 
	оркестр народних інструментів обласного Палацу дитячої та юнацької творчості 
	м. Харкова;
	б) Мельнице-Подільський 
	народний оркестр;
	в) оркестр 
	народних інструментів с. Наталине 
	Красноградського 
	району Харківської області;
	г) Зразковий 
	оркестр народних інструментів смт. Комсомольське Зміївського району 
	Харківської області.
	
	 
	67. Відомий український бандурист і майстер, який створив для власної 
	концертної діяльності нову київсько-харківську бандуру:
	а) Ю. Збандут;
	б) Т. Баран;
	в) Р. Гриньків;
	г) І. Дутчак.
	
	 
	68. Сучасні композитори, які пишуть 
	для 
	народно-оркестрових колективів:
	а) Ю. Алжнєв;
	б) Л. Дичко;
	в) М. Скорик;
	г) В. Зубицький.