1. Головною категорією народно-оркестрового виконавства є поняття:

а) симфонічний оркестр;

б) духовий оркестр;

в) оркестр народних інструментів;

г) естрадно-симфонічний оркестр.

 

2. Основою українського оркестру народних інструментів є група:

а) струнно-смичкових інструментів;

б) струнно-щипкових інструментів;

в) струнно-ударних інструментів.

 

3. Струнні інструменти були створенні для:

а) задоволення духовних потреб народу;

б) організації трудового процесу спільноти;

в) служили засобом зв’язку.

 

4. Основною групою в академічному оркестрі народних інструментів є група:

а) струнно-смичкових інструментів;

б) струнно-щипкових інструментів;

в) струнно-ударних інструментів.

 

5. Країна, в якій головною ознакою поділу музичних інструментів на групи був матеріал, з якого виготовляли той чи інший інструмент:

а) Греція;

б) Єгипет;

в) Індія;

г) Китай.

 

6. Наукову концепцію сучасної кваліфікації музичних інструментів сформулював:

а) М. Преторіус;

б) В. Маійон;

в) М. Римський-Корсаков;

г) А. Агаццарі.

7. Музичні інструменти, джерелом звука яких є сам корпус або його частина мають назву:

а) самозвучних;

б) перетинкових;

в) струнних;

г) духових.

 

8. Найдавнішими і найпростішими музичними інструментами є:

а) струнні;

б) духові;

в) самозвучні;

г) перетинкові.

 

9. Який з інструментів належить до самозвучних?

а) скрипка;

б) сопілка;

в) кобза;

г) тарілки.

 

10. Музичні інструменти джерелом звука яких є натягнута перетинка: шкіра, міхур, синтетична плівка мають назву:

а) струнних;

б) перетинкових;

в) самозвучних;

г) духових.

 

11. До перетинкових інструментів належать:

а) скрипка;

б) бубон;

в) сопілка;

г) бандура.

 

12. Перетворення звукових знарядь у музичні інструменти відбулося в епоху:

а) палеоліту;

б) мезоліту;

в) неоліту.

 

13. До найперших духових інструментів учені відносять:

а) трубки з очерету;

б) палиці;

в) роги;

г) тамбурини.

 

14. Різновидами багатоствольної флейти є:

а) флейта Пана;

б) окарина;

в) сопілка;

г) кувиці.

 

15. Інструмент, що обов’язково використовується в масових урочистостях гуцулів і бойків:

а) сопілка;

б) труба;

в) трембіта;

г) бандура.

 

16. Першу хроматичну гармоніку виготовив:

а) Бушман;

б) Деміан;

в) Мірвальд;

г) Сизов.

 

17. До струнних музичних інструментів учені відносять:

а) бандуру;

б) сопілку;

в) баян;

г) кобзу.

 

18. Класичний тип скрипки виробився у:

а) XXI ст.;

б) XIIXIII ст.;

в) XVXVI ст.;

г) XVIIXVIII ст.

 

19. Жанр концерту для скрипки з оркестром започаткував:

а) Н. Паганіні;

б) А. Вівальді;

в) А. Кореллі;

г) П. Локателлі.

 

20. Найбільший за розмірами і низький за звучанням струнно-смичковий інструмент:

а) басоля;

б) скрипка;

в) контрабас;

г) віолончель.

 

21. Останнім зразком української кобзи дослідники вважають інструмент:

а) Г. Хоткевича;

б) О. Вересая;

в) М. Будника;

г) М. Прокопенка.

 

22. Бандура набула найбільшого поширення серед українського народу у:

а) XXII ст.;

б) XIIIXIV ст.;

в) XV‑XVI ст.;

г) XVII–XIX ст.

 

23. Появу першого цимбалоподібного інструмента учені відносять до:

а) 2000 р. до н. е.;

б) 2500 р. до н. е.;

в) 3500 р. до н. е.;

г) 4000 р. до н. е.

 

24. Провідну роль в ансамблі троїстих музúк виконує:

а) бубон;

б) цимбали;

в) скрипка;

г) бандура.

 

25. Рік заснування Музично-драматичної школи в Києві:

а) 1900 р.;

б) 1902 р.;

в) 1904 р.;

г) 1908 р.

 

26. Перший заклав основи для організації українського оркестру народних інструментів:

а) М. Лисенко;

б) Г. Хоткевич;

в) В. Катанський;

г) В. Комаренко.

 

27. Головна роль у заснуванні перших домрово-балалаєчних оркестрів в Україні належить:

а) В. Комаренку;

б) Г. Хоткевичу;

в) В. Катанському;

г) М. Манілову.

 

28. Першу київську художню капелу бандуристів було організовано у:

а) 1915 р.;

б) 1918 р.;

в) 1920 р.;

г) 1925 р.

 

29. Перший професійний оркестр народних інструментів почав функціонувати у:

а) 1915 р.;

б) 1918 р.;

в) 1920 р.;

г) 1923 р.

 

30. Керівником першого українського народного оркестру був:

а) В. Комаренко;

б) Л. Гайдамака;

в) В. Зуляк;

г) Я. Орлов.

 

31. Провідною групою українського народного оркестру клубу «Металіст» м. Харкова була група:

а) смичкових;

б) баянів;

в) бандур;

г) кобз.

 

32. Мельнице-Подільський український оркестр народних інструментів було створено на основі ансамблю:

а) сопілкарів;

б) цимбалістів;

в) скрипалів;

г) бандуристів.

 

33. Основу репертуару Мельнице-Подільського українського народного оркестру складали:

а) перекладення класичних творів;

б) супроводи вокальних творів;

в) обробки народного мелосу;

г) оригінальні твори для оркестру.

 

34. Провідною групою українського оркестру народних інструментів с. Наталине Красноградського району Харківської області була група:

а) смичкових;

б) бандур;

в) баянів;

г) сопілок.

 

35. Керівником оркестру народних інструментів Київського обласного управління трудових резервів був:

а) В. Комаренко;

б) В. Зуляк;

в) О. Незовибатько;

г) П. Іванов.

 

36. Уманський народний оркестр було організовано на основі ансамблю:

а) сопілкарів;

б) бандуристів;

в) цимбалістів;

г) скрипалів.

 

37. Музичний майстер, який перший хроматизував звукоряд бандури:

а) Г. Хоткевич;

б) О. Корнієвський;

в) І. Скляр;

г) В. Тузиченко.

 

38. Ладкові кобзи почали відроджувати у:

а) 1910-х рр.;

б) 1920-х рр.;

в) 1930-х рр.;

г) 1950-х рр.

 

39. Інструменти, що були виготовлені за зразком інструмента, зображеного на картині В. Васнєцова «В кружале» (1919):

а) ліри;

б) бандури;

в) кобзи;

г) цимбали.

 

40. Майстер, який виготовив хроматичну сопілку на десять отворів:

а) Д. Демінчук;

б) І. Скляр;

в) В. Зуляк;

г) Є. Бобровников.

 

41. Майстри, які займалися удосконаленням волинок:

а) В. Зуляк, О. Шльончик;

б) Д. Демінчук, К. Євченко;

в) Є. Бобровников, Г. Федькин.

 

42. Перший твір для народного оркестру написав:

а) О. Мартинсен;

б) Ф. Богданов;

в) Г. Литвинов;

г) Г. Верьовка.

 

43. Першу кафедру народних інструментів було організовано у:

а) 1921 р.;

б) 1926 р.;

в) 1930 р.

г) 1934 р.

 

44. Засновником професійної школи бандурного мистецтва писемної традиції є:

а) Л. Гайдамака;

б) П. Іванов;

в) Г. Хоткевич;

г) В. Комаренко.

 

45. Ю. Алжнєв, А. Гайденко, Б. Міхеєв, В. Подгорний – педагоги кафедри народних інструментів:

а) Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського;

б) Донецької державної музичної академії імені С. І. Прокоф’єва;

в) Одеської державної музичної академії імені А. В. Нежданової;

г) Харківського державного інституту мистецтв.

 

46. Організатором і першим викладачем класу народних інструментів (а згодом – кафедри) Київської державної консерваторії був:

а) М. Геліс;

б) М. Давидов;

в) В. Комаренко;

г) В. Базилевич.

 

47. Перша в СРСР виконавська аспірантура для підготовки викладачів для кафедр народних інструментів вищих навчальних закладів була відкрита у:

а) 1945 р.;

б) 1951 р.;

в) 1960 р.;

г) 1965 р.

 

48. Кафедра народних інструментів Одеської державної консерваторії була заснована у:

а) 1950 р.

б) 1955 р.;

в) 1961 р.;

г) 1965 р.

 

49. Сьогодні кафедру народних інструментів Львівської державної музичної академії імені М. В. Лисенка очолює:

а) М. Давидов;

б) В. Євдокимов;

в) Б. Міхеєв;

г) Л. Посікіра.

 

50. Відомі композитори у сфері народно-інструментального мистецтва:

а) Б. Лятошинський;

б) А. Білошицький;

в) О. Козаренко;

г) В. Власов.

 

51. Оркестр народних інструментів Українського радіо і телебачення був створений у:

а) 1946 р.;

б) 1950 р.;

в) 1959 р.;

г) 1965 р.

 

52. Першим професійним українським оркестром народних інструментів був:

а) Мельнице-Подільський український народний оркестр;

б) Оркестр народних інструментів Українського радіо і телебачення;

в) Український народний оркестр клубу «Металіст» м. Харкова;

г) Уманський народний оркестр.

 

53. Організатор і художній керівник Оркестру українських народних інструментів Музично-хорового товариства УРСР:

а) А. Бобир;

б) Т. Ремешило;

в) Я. Орлов;

г) П. Іванов.

 

54. Основу репертуару Київського оркестру народних інструментів у 1980‑х рр. становили:

а) обробки народного мелосу;

б) великі циклічні твори;

в) перекладення класичної музики;

г) оригінальні твори.

 

55. Національний академічний оркестр народних інструментів України очолює:

а) А. Дубина;

б) В. Гуцал;

в) С. Литвиненко;

г) М. Корчинський.

 

56. Візитною карткою Національного академічного оркестру народних інструментів України є:

а) «Гопак» Я. Орлова;

б) «Гуцульські наспіви» Т. Ремешила;

в) «Гумореска» Ю. Шевченка;

г) «Запорізький марш» В. Гуцала.

 

57. Асоціацію діячів народно-інструментальної музики було створено на початку:

а) 1970-х рр.;

б) 1980-х рр.;

в) 1990-х рр.;

г) 2000-х рр.

 

58. При якому мистецькому колективі функціонує музей народних інструментів?:

а) Національному академічному оркестрі народних інструментів України;

б) Академічному оркестрі народної та популярної музики Національної радіокомпанії України;

в) оркестрі українських народних інструментів Львівської державної музичної академії імені М. В. Лисенка;

г) оркестрі народних інструментів Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського.

 

59. Ансамблі сопілкарів, дримбарів, виконавців на народних зозульках функціонують при:

а) Академічному оркестрі народної та популярної музики Національної радіокомпанії України;

б) Національному академічному оркестрі народних інструментів України;

в) оркестрі народних інструментів Національної музичної академії України імені П. І .Чайковського;

г) оркестрі українських народних інструментів Львівської державної музичної академії імені М. В. Лисенка.

 

60. Академічний оркестр народної та популярної музики Національної радіокомпанії України очолює:

а) В. Гуцал;

б) А. Дубина;

в) С. Литвиненко;

г) М. Корчинський.

 

61. Колектив, що є творчою лабораторією для випробовування нових творів композиторів:

а) Національний академічний оркестр народних інструментів України;

б) Академічний оркестр народної та популярної музики Національної радіокомпанії України;

в) Мельнице-Подільський народний оркестр;

г) оркестр народних інструментів Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського.

 

62. До навчальних колективів належать:

а) Український народний оркестр клубу «Металіст» м. Харкова;

б) оркестр українських народних інструментів Львівської державної музичної академії імені М. В. Лисенка;

в) Мельнице-Подільський народний оркестр;

г) оркестр народних інструментів Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського.

 

63. Провідною групою оркестру народних інструментів Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського є:

а) струнно-щипкові інструменти;

б) струнно-смичкові інструменти;

в) струнно-ударні інструменти.

 

64. Оркестр українських народних інструментів Львівської державної музичної академії імені М. В. Лисенка очолює:

а) А. Дубина;

б) С. Литвиненко;

в) М. Корчинський;

г) В. Гуцал.

 

65. Провідною групою оркестру українських народних інструментів Львівської державної музичної академії імені М. В. Лисенка є:

а) струнно-щипкові інструменти;

б) струнно-смичкові інструменти;

в) струнно-ударні інструменти.

 

66. Аматорські народно-оркестрові колективи, що функціонують на сучасному етапі:

а) Народний оркестр народних інструментів обласного Палацу дитячої та юнацької творчості м. Харкова;

б) Мельнице-Подільський народний оркестр;

в) оркестр народних інструментів с. Наталине Красноградського району Харківської області;

г) Зразковий оркестр народних інструментів смт. Комсомольське Зміївського району Харківської області.

 

67. Відомий український бандурист і майстер, який створив для власної концертної діяльності нову київсько-харківську бандуру:

а) Ю. Збандут;

б) Т. Баран;

в) Р. Гриньків;

г) І. Дутчак.

 

68. Сучасні композитори, які пишуть для народно-оркестрових колективів:

а) Ю. Алжнєв;

б) Л. Дичко;

в) М. Скорик;

г) В. Зубицький.