Розділ 1 Теоретик методологічні засади етики ділових відносин Розділ 2. Основи етики ділових відносин 3.1. Спілкування як самостійна та специфічна форма активної особистості 3.2. Ділове спілкування та його особливості 3.3. Способи ділового спілкування 3.4. Засоби ділового спілкування 3.5. Індивідуальні ділові бесіди 3.6. Особливості бесід телефоном 3.7. Правила спілкування в електронному просторі 3.8. Форми колективного обговорення проблеми 3.9. Публічний виступ у діловому спілкуванні Питання та завдання для самоконтролю Список використаної та рекомендованої літератури Розділ 4. Взаєморозуміня та конфлікти у спілкування Розділ 5. Ділові зустрічі та переговори Розділ 7. Імідж ділової людини
Тестові завдання для самоперевірки
Короткий термінологічний словник
|
3.7. Правила спілкування в електронному просторі
Комп’ютер суттєво збільшує можливість оперативного зв’язку та може працювати в системі електронної пошти. Електронна пошта (E-mail) – зручний спосіб швидкого та ефективного спілкування. В Україні існують численні інтернет-мережі комунікаційного зв’язку, які працюють за різними міжнародними протоколами. Мережі можуть взаємодіяти між собою. Вони дозволяють передавати та отримувати різні повідомлення інформаційного або особистісного характеру, а також мати доступ до “Дошки оголошень” чи “Телеконференцій”, мережі новин про комерційні пропозиції, баз даних тощо. Ділова людина, яка перебуває в дорозі, може приєднати свій персональний комп’ютер до мережі і вибрати необхідну їй інформацію із стаціонарного комп’ютера у власному офісі або отримати біржові котирування з “Дошки оголошень”. Більшість правил етикету користувачів електронною поштою подібні до загальноприйнятих у діловому світі при звичайному листуванні. Але є ряд відмінностей або доповнень, які зумовлені, в основному, застосуванням нових технологій та способів передачі інформації. Враховуючи ці особливості, розроблено ряд правил використання електронної почти в ділових ситуаціях [36; 37]: Проведене компанією “Cідко комюнікейшнз” соціологічне опитування дало можливість визначити десять порушень правил етикету спілкування по електронній пошті, які користувачі Інтернету вважають найбільш неприємними. Відповіді розмістились у такому порядку [36]. 1. Переадресування дурного та вульгарного жарту. 2. Детальна розповідь про особисту помилку. 3. Написання всього тексту повідомлення великими буквами. 4. Поширення пліток і чуток. 5. Обговорення питань інтимного або особистого характеру. 6. Висловлення критичних зауважень на адресу іншої особи. 7. Скарги на роботу або власного начальника. 8. Використання електронної пошти з метою уникнення важкої розмови один на один. 9. Детальне обговорення власних або чужих хвороб чи проблем зі здоров’ям. 10. Суперечки з друзями або родичами. Таким чином, електронна пошта як новий вид зв’язку вимагає нових методів спілкування, способу мислення та дії. Основні поняття і ключові слова: Інтернет, комп’ютер, електронне спілкування, електронна пошта (e-mail), електронний лист, етикет електронної пошти. |