ПередмоваРозділ 1 ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ ПСИХОЛОГІЇ УПРАВЛІННЯ В ОРГАНІЗАЦІЇРозділ 2 УПРАВЛІННЯ ПРАЦЕЮРозділ 3 УПРАВЛІННЯ ЛЮДЬМИРозділ 4 УПРАВЛІННЯ ОРГАНІЗАЦІЄЮТестові завдання для самоперевіркиСписок використаної та рекомендованої літературиКороткий термінологічний словник |
Тестові завдання для самоперевірки1. Економічні стимули є найважливішими для мотивації робітників в теорії: а) М.-П. Фоллетт; б) Ф.-В. Тейлора; в) А. Файоля; г) Ч. Бернарда. 2. ”Хоторнський експеримент” проводив: а) А. Файоль; б) П. Друкер; в) Е. Мейо; г) М. Вебер. 3. Представником школи ”науки адміністрування” (”адміністративного менеджменту”) в менеджменті є: а) Р. Оуен; б) Л. Гілбрет; в) Е. Мейо; г) А. Файоль. 4. Представником школи ”людських відносин” в менеджменті є: а) М.-П. Фоллетт; б) П. Друкер; в) А. Файоль; г) Ф. Гілбрет. 5. Представником школи ”системного підходу” в менеджменті є: а) Е. Мейо; б) П. Друкер; в) А. Файоль; г) М.-П. Фоллет. 6. Система управління на основі ”точного виконання індивідами системи правил і процедур” розроблялася в теорії: а) Ф. Гілбрета; б) М. Вебера; в) А. Файоля; г) Ф.-В. Тейлора. 7. Які теорії менеджменту визначають сучасний етап розвитку теорії менеджменту? а) ”ситуаційна” та ”наукового управління”; б) ”людських відносин” та ”кількісна (математична)”; в) ”системна” та ”ситуаційна”; г) ”адміністративна” та ”системна”. 8. На якому аспекті управління робиться акцент у західній теорії менеджменту порівнянно з вітчизняною? а) управління людьми; б) управління фінансами; в) управління організацією; г) управління працею. 9. Стратегічним центром сучасної концепції менеджменту є: а) економічні цілі; б) людина; в) колектив; г) суспільні цілі. 10. Основою особистісного підходу в управлінні організацією є: а) теорія психоаналізу; б) психологічні властивості особистості; в) трансперсональна теорія; г) особистість як цілісна сутність. 11. Основою сучасних підходів до психології управління є психологічні теорії: а) психоаналіз; б) біхевіоризм; в) трансперсональна; г) гуманістична. 12. Ергономіка – це … а) наука про естетичні засади трудової діяльності; б) методика професійного відбору; в) галузь знань, яка комплексно вивчає трудову діяльність людей в системі ”людина – техніка – середовище”; г) метод вивчення і опису змістовних та структурних характеристик професій. 13. Чотиристоронній підхід до організації часу Д. Льюїса: а) Проаналізувати? Делегувати? Робити? Контролювати? б) Делегувати? Порадитися? Робити? Контролювати? в) Відмовитися? Делегувати? Відкласти? Робити? г) Відмовитися? Проаналізувати? Делегувати? Робити? 14. Система реакцій організму у відповідь на будь-яку висунуту до нього вимогу, це … а) професійне вигорання; б) стрес; в) темперамент; г) невроз. 15. Основою адаптації особистості до середовища є: а) процес та результат ”пристосування”; б) процес та результат ”взаємовідносин”; в) процес та результат ”взаєморозуміння”; г) процес та результат ”взаємодії”. 16. Харизматична теорія лідерства належить до: а) ситуативного підходу в лідерстві; б) персонологічного підходу в лідерстві; в) психоаналітичного підходу в лідерстві; г) системного підходу в лідерстві. 17. Стиль керівництва, який формує відповідальність та ініціативність: а) ліберальний; б) демократичний; в) авторитарний; г) принциповий. 18. Стиль управління ”сільський клуб” (управлінська сітка Блейка-Моутона) характеризується: а) низьким рівнем турботи про виробництво та людей; б) максимальною турботою про виробництво та мінімальною – про людей; в) високим рівнем турботи про людей та низьким – про виробництво; г) максимальним рівнем турботи про виробництво та людей. 19. Яка комбінація функцій менеджменту є характеристикою лідера? а) рaeІ; б) PAEi; в) -а-I; г) рaeі. 20. Стиль менеджменту ”Інтегратор” визначається формулою: а) PАЕі; б) paeI; в) рAei; г) paEi. 21. Яка комбінація функцій менеджменту належить до ”неправильного стилю менеджменту”? а) Paei; б) pa-і; в) рAei; г) РАЕІ. 22. Теорія мотивації Х (Д. Макгрегора) базується на припущенні: а) всі працівники ліниві та не бажають працювати; б) ставлення працівників до роботи залежить від матеріальних стимулів; в) працівники, характеризуються бажанням самовдосконалюватися та внутрішньою мотивацією до праці; г) основою мотивації робітників в організації є принцип ”кнута та пряника”. 23. У процесі взаємодії менеджера за рахунок невербальних засобів здійснюється: а) до 30% комунікації; б) до 50% комунікації; в) до 65% комунікації; г) до 80% комунікації. 24. Основою для вирішення конфлікту є: а) компроміс; б) співробітництво; в) згода; г) аргументація. 25. Об’єктивні причини управлінського конфлікту: а) прийняття керівниками необґрунтованих, помилкових рішень; б) низький авторитет конкретного управлінця; в) непідготовленість спеціаліста до конкретної управлінської діяльності; г) низький інтелектуальний рівень керівника. 26. Яка з наведених трансакцій веде до конфлікту у ділових відносинах: а) ”батько – дитина”; б) ”дорослий – дорослий”; в) ”батько – батько”; г) ”дитина – дитина”. 27. За оцінками американських спеціалістів причиною поразок у бізнесі є неправильна взаємодія з клієнтами: а) у 60% випадків; б) у 20% випадків; в) у 40% випадків; г) у 80% випадків. 28. Ключовим при створенні організації 5-го рівня управління є принцип: а) ”спочатку ”що”, потім ”хто”; б) ”спочатку ресурси”; в) ”спочатку ”хто”, потім ”що”; г) “спочатку геніальний менеджер”. 29. До механізмів взаєморозуміння належать: а) ”рефлексія, ідентифікація, емпатія”; а) ”рефлексія, інтроспекція, емпатія”; а) ”пізнання, ідентифікація, емпатія”; а) ”рефлексія, ідентифікація, співчуття”. 30. Імідж людини – це … а) уміння спілкуватися; б) уміння впливати на людей; в) уміння керувати враженням; г) стиль поведінки. Правильні відповіді: 1 – б; 2 – в; 3 – г; 4 – а; 5 – б; 6 – б; 7 – в; 8 – в; 9 – б; 10 – г; 11 – г; 12 – в; 13 – в; 14 – б; 15 – г; 16 – в; 17 – б; 18 – в; 19 – а; 20 – б; 21 – б; 22 – а; 23 – г; 24 – б; 25 – в; 26 – а; 27 – а; 28 – в; 29 – а; 30 – в. |