ПередмоваРозділ 1 ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ ПСИХОЛОГІЇ УПРАВЛІННЯ В ОРГАНІЗАЦІЇРозділ 2 УПРАВЛІННЯ ПРАЦЕЮРозділ 3 УПРАВЛІННЯ ЛЮДЬМИРозділ 4 УПРАВЛІННЯ ОРГАНІЗАЦІЄЮТестові завдання для самоперевіркиСписок використаної та рекомендованої літературиКороткий термінологічний словник |
3.1.1 Управління людськими ресурсами як психологічна проблема Ускладнення змісту організаційної діяльності (розвиток техніки, технологій, виробничих та організаційних зв’яз¬ків), структурування виробничого середовища (праця стає все більш спеціалізованою та взаємозалежною), фундаментальні зміни у філософії праці (зміни у ставленні до людини, її потреб) спричинили виникнення нових цінностей в організації. Найважливішими серед них є цінності управлінської взаємодії на основі гумані¬зації та демократизації, спільної діяльності, посилення вимог до керівників та їх діяльності, переосмислення управлінської мотивації. Відбу¬вається активне впровадження нових інформаційних та освітніх технологій, розширення міжнародних контактів, оптимізація форм взаємодії і ділового спілкування з іноземними партнерами. Все це актуалізує значення психологічних і соціально-психологічних чинників в управлінні персоналом [32]. В Україні цей процес зумовлений специфічними со¬ціальними та соціально-психологічними чинниками (відсутність чітких соціальних, економічних і соціаль¬но-психологічних механізмів регуляції діяльності організацій та стимуляції праці робітників; відсутність стабільних умов життя, складність соціально-психоло¬гічної ситуації – негативізм, невпевненість, підвищена стресогенність тощо). Психологія управління людськими ресурсами – галузь знань і практичної діяльності, завданням якої є врахування і ефективне використання психологічних особливостей і можливостей людей з метою підвищення результатів діяльності організації. Управління людськими ресурсами передбачає підвищення ре-зультативності діяльності організації за рахунок їх ефективного до¬бору, оптимального використання та систематичного заохочення. До основних завдань кадрового менеджменту найчастіше відносять пошук, відбір та соціалізацію працівників; підготовку, розвиток і оцінювання діяльності персоналу, створення системи їх об’єктив¬ної атестації; розробку організаційних структур, іміджу персо¬налу та організації; управління змінами та нововведеннями, забез¬печення комунікацій, системи винагород, сприятливого соціально-психологічного клімату колективу організації. Основні поняття і ключові слова: людські ресурси, психологія управління людськими ресурсами, персонал, кадри. |