Передмова

Розділ 1 ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ ПСИХОЛОГІЇ УПРАВЛІННЯ В ОРГАНІЗАЦІЇ

Розділ 2 УПРАВЛІННЯ ПРАЦЕЮ

Розділ 3 УПРАВЛІННЯ ЛЮДЬМИ

Розділ 4 УПРАВЛІННЯ ОРГАНІЗАЦІЄЮ

Тестові завдання для самоперевірки

Список використаної та рекомендованої літератури

Короткий термінологічний словник

3.4.2 Особистісно-психологічні засади основи комунікативної компетентності керівника

Однією з найважливіших умов успішності керівника є його комунікативна компетентність, яка визначається тим, як він вміє приваблювати до себе інших людей, викликати у них симпатію; зацікавлювати їх своєчасною і корисною інформацією; аргументовано переко¬нувати у важливості тих чи інших дій; впливати на інших з метою спрямування їхніх зусиль на виконання поставленої мети, завойовувати та підтримувати своїми діями довіру.

Особистісно-психологічною основою комунікативної компетентності керівника є наявність у нього відповідного комунікативного потенціалу.

Комунікативний потенціал керівника – притаманні керівникові комунікативні можливості, які є внутрішнім резервом особистості, реалізуються як свідомо, так і стихійно.

В психології управління виокремлюють складові та харак-теристики комунікативного потенціалу керівника [32]:

– потенційні комунікативні можливості, комунікативні сили керівника, які можуть бути задіяні та використані в управлінні;

– психологічні властивості й можливості особистості керівника, набуті в управлінському спілкуванні й взаємодії з іншими людьми;

– комунікативні можливості професійного розвитку, саморозвитку особистості керівника;

– динамічність комунікативного потенціалу, яка сприяє розвитку комунікативних властивостей та здібностей керівника.

Професійне становлення і розвиток керівника пов’язані із зростанням його комунікативних можливос¬тей, розкриттям комунікативного потенціалу, формуванням стійких кому¬нікативних зв’язків і відносин, які забезпечують його ефективну управлінську діяльність. Максимальна реалі¬зація комунікативного потенціалу керівника залежить від його комунікативної компетентності (усвідомлення значення комунікативної діяльності, комунікативних знань і вмінь в управлінні), знання власних комунікатив¬них можливостей і комунікативних особливостей парт¬нерів по спілкуванню, систематичного поповнення знань з теорії та практики спілкування (йдеться про комуніка¬тивну підготовку керівників, технологічний і методич¬ний інструментарій спілкування) [32].

Основні поняття і ключові слова: комунікативна компетентність, комунікативний потенціал керівника.