ПередмоваРозділ 1 ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ ПСИХОЛОГІЇ УПРАВЛІННЯ В ОРГАНІЗАЦІЇРозділ 2 УПРАВЛІННЯ ПРАЦЕЮРозділ 3 УПРАВЛІННЯ ЛЮДЬМИРозділ 4 УПРАВЛІННЯ ОРГАНІЗАЦІЄЮТестові завдання для самоперевіркиСписок використаної та рекомендованої літературиКороткий термінологічний словник |
3.4.2 Особистісно-психологічні засади основи комунікативної компетентності керівника Однією з найважливіших умов успішності керівника є його комунікативна компетентність, яка визначається тим, як він вміє приваблювати до себе інших людей, викликати у них симпатію; зацікавлювати їх своєчасною і корисною інформацією; аргументовано переко¬нувати у важливості тих чи інших дій; впливати на інших з метою спрямування їхніх зусиль на виконання поставленої мети, завойовувати та підтримувати своїми діями довіру. Особистісно-психологічною основою комунікативної компетентності керівника є наявність у нього відповідного комунікативного потенціалу. Комунікативний потенціал керівника – притаманні керівникові комунікативні можливості, які є внутрішнім резервом особистості, реалізуються як свідомо, так і стихійно. В психології управління виокремлюють складові та харак-теристики комунікативного потенціалу керівника [32]: – потенційні комунікативні можливості, комунікативні сили керівника, які можуть бути задіяні та використані в управлінні; – психологічні властивості й можливості особистості керівника, набуті в управлінському спілкуванні й взаємодії з іншими людьми; – комунікативні можливості професійного розвитку, саморозвитку особистості керівника; – динамічність комунікативного потенціалу, яка сприяє розвитку комунікативних властивостей та здібностей керівника. Професійне становлення і розвиток керівника пов’язані із зростанням його комунікативних можливос¬тей, розкриттям комунікативного потенціалу, формуванням стійких кому¬нікативних зв’язків і відносин, які забезпечують його ефективну управлінську діяльність. Максимальна реалі¬зація комунікативного потенціалу керівника залежить від його комунікативної компетентності (усвідомлення значення комунікативної діяльності, комунікативних знань і вмінь в управлінні), знання власних комунікатив¬них можливостей і комунікативних особливостей парт¬нерів по спілкуванню, систематичного поповнення знань з теорії та практики спілкування (йдеться про комуніка¬тивну підготовку керівників, технологічний і методич¬ний інструментарій спілкування) [32]. Основні поняття і ключові слова: комунікативна компетентність, комунікативний потенціал керівника. |