ПередмоваРозділ 1 ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ ПСИХОЛОГІЇ УПРАВЛІННЯ В ОРГАНІЗАЦІЇРозділ 2 УПРАВЛІННЯ ПРАЦЕЮРозділ 3 УПРАВЛІННЯ ЛЮДЬМИРозділ 4 УПРАВЛІННЯ ОРГАНІЗАЦІЄЮТестові завдання для самоперевіркиСписок використаної та рекомендованої літературиКороткий термінологічний словник |
4.5.2 Подолання психологічних бар’єрів в процесі впровадження інновацій Визначено способи подолання психологічних бар’єрів в процесі впровадження інновацій [63]. • Просвіта та поінформованість співробітників. Інформування про нововведення до того, як воно відбудеться, можливість співробітників з’ясувати хвилюючі питання, висловити побоювання з приводу передбачуваної зміни, відкрите спілкування і взаємодія допомагають їм усвідомити необхідність змін, відчути, що у прийнятті рішення щодо них враховано і думку колективу. Усе це дуже важливо за дефіциту інформації, циркулювання недостовірних відомостей. • Участь і залучення людей до обговорення нововведень. Свідченням цього є готовність ініціаторів змін вислухати осіб, яких вони торкаються, використати їхні поради. Цей підхід є ефективним, якщо ініціатори змін потребують додаткової інформації та підтримки тих, кого вони стосуватимуться. • Допомога та підтримка. Вони залежать від типу перетворень, можуть охоплювати навчання нових навичок, управління стресом, обговорення спільних проблем, конкретну підтримку співробітників, які потребують допомоги. • Переговори та угоди. Таку тактику (з окремими індивідами, з групами) застосовують, коли нововведення реально ставлять конкретних осіб у програшне становище. Ще одним важливим наслідком успішного впровадження но¬вовведень є формування інноваційної культури співробітників, задіяних в цих трансформаційних процесах організації. Інноваційна культура – це система суспільних цінностей, які відповідають інноваційному розвитку суспільства, держави, ре¬гіонів, галузей економіки, підприємств, організацій і ві¬дображають індивідуально-психологічні якості, інші найважли¬віші соціальні цінності людини, які сприяють формуванню та розвитку інноваційно активної особистості [13]. Така культура за¬безпечує окремій особистості принципи інноваційної моделі по¬ведінки. Таким чином, інноваційну культуру необхідно розгля-дати не тільки як результат, але й як своєрідний спосіб діяльності та мислення людини. Вона відображує не лише рівень розвитку суспільних інноваційних процесів, але й міру участі в цих процесах людей, їх потребу в інноваційній діяльності. Її на¬явність та розвиток забезпечує сприйнятливість людей до нових ідей, їх готовність і здатність підтримувати й реалізовувати ін¬новації у всіх сферах життя. Основні поняття і ключові слова: подолання психологічних бар’єрів в процесі впровадження інновацій, інноваційна культура. |