Передмова

Розділ 1 ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ ПСИХОЛОГІЇ УПРАВЛІННЯ В ОРГАНІЗАЦІЇ

Розділ 2 УПРАВЛІННЯ ПРАЦЕЮ

Розділ 3 УПРАВЛІННЯ ЛЮДЬМИ

Розділ 4 УПРАВЛІННЯ ОРГАНІЗАЦІЄЮ

Тестові завдання для самоперевірки

Список використаної та рекомендованої літератури

Короткий термінологічний словник

Питання та завдання для самоконтролю

1. Здійсніть психологічний аналіз існуючих теорій організації.

2. Розкрийте зміст соціально-психологічних функцій організації.

3. Проаналізуйте суть та зміст моделі організації 5-го рівня.

4. Розкрийте суть принципу організації 5-го рівня: ”спочатку ”хто”, потім ”що”.

5. Прокоментуйте вислів В. Франкла: ”свобода – це ще не все, свобода – це тільки половина правди. Ось чому я пропоную, щоб статую Свободи на східному березі доповнили статуєю Відповідальності на західному”.

6. Якими якостями повинен володіти керівник 5-го рівня управління?

7. Обґрунтуйте необхідність розробки та впровадження корпоративних кодексів.

8. Розкрийте суть поняття ”культура управління” та її роль в діяльності організацій.

9. Проаналізуйте японську та американську культурні моделі управління.

10. Здійсніть аналіз структури корпоративної культури.

11. В чому полягає суть організації як комунікативної системи?

12. Дайте означення соціальної групи як основи діяльності організації.

13. Яка роль міжособистісної сумісності в розвитку групи?

14. Проаналізуйте поняття взаєморозуміння як фактора розвитку колективу.

15. Які фактори впливають на рівень згуртованості соціальної групи?

16. Який вплив здійснює соціально-психологічний клімат організації на ефективність її діяльності?

17. Здійсніть аналіз колективізму та індивідуалізму як принципів розвитку групи (організації).

18. Яка роль командоутворення в діяльності організації?

19. Проаналізуйте суть та зміст комунікації ”організація – зовнішнє середовище”.

20. Який вплив здійснюють етичні та психологічні принципи комунікації з клієнтами та партнерами організації на ефективність її діяльності?

21. Прокоментуйте вислів: ”Клієнти – це джерело життя для корпорації, і їх треба поважати, як землю, за те, що вона – джерело життя”.

22. Які причини ділових конфліктів в організації?

23. Здійсніть аналіз структури управління діловими конфліктами.

24. Які існують об’єктивні причини управлінського конфлікту?

25. Визначте та проаналізуйте суб’єктивні причини управлінського конфлікту.

26. Визначте та проаналізуйте фактори попередження управлінських конфліктів.

27. Як співробітники організації реагують на нововведення?

28. Які існують механізми подолання бар’єрів в процесі впровадження нововведень?

29. Яку роль відіграє імідж в ефективності діяльності організації?

30. Проаналізуйте основні компоненти іміджу ділової людини та іміджу керівника.