ПередмоваРозділ 1 ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ ПСИХОЛОГІЇ УПРАВЛІННЯ В ОРГАНІЗАЦІЇРозділ 2 УПРАВЛІННЯ ПРАЦЕЮРозділ 3 УПРАВЛІННЯ ЛЮДЬМИРозділ 4 УПРАВЛІННЯ ОРГАНІЗАЦІЄЮТестові завдання для самоперевіркиСписок використаної та рекомендованої літературиКороткий термінологічний словник |
3.2.5 Наставництво Ми розглянули важливий механізм ефективного менеджменту – делегування повноважень. Але для того, щоб делегувати повноваження, потрібні співробітники, які можуть виконати як делеговані завдання, так і завдання, які належать до їх професійних обов’язків. Співробітників (особливо молодих) спочатку потрібно навчити. Найбільш ефективним механізмом навчання та адаптації є наставництво. Наставник повинен володіти певними якостями [60]: • установлювати цілі; • підтримувати та підбадьорувати; • ставити успіх колективу вище особистих успіхів її членів; • швидко оцінювати таланти та здібності членів колективу; • надихати членів свого колективу; • створювати в колективі атмосферу, яка сприяє досягненню успіху кожним конкретним працівником; • забезпечувати зворотній зв’язок. Щоб допомогти співробітникам вирішити виниклі проблеми, наставникам рекомендується користуватися рекомендаціями [60]: • поспілкуйтесь з вашим робітником; • вислухайте; • сконцентруйтесь на доброму; • підкресліть те, що можна покращити; • слідкуйте за процесом. Оскільки люди відрізняються один від одного, наставництво є творчим процесом. Наставник повинен виробити самостійний підхід до потреб окремих особистостей. Але, незважаючи на необхідність індивідуального підходу до людей та наявність у наставників особистого стилю керівництва, існують деякі загальні прийоми наставництва. Серед них відзначимо такі: • знаходьте час для членів колективу; • поясніть суть і покажіть; • передайте знання та навики; • будьте резонатором для ідей; • надайте необхідні ресурси; • запропонуйте руку допомоги. Основні поняття і ключові слова: мотив, потреба, мотивація. |