Передмова

Розділ 1 ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ ПСИХОЛОГІЇ УПРАВЛІННЯ В ОРГАНІЗАЦІЇ

Розділ 2 УПРАВЛІННЯ ПРАЦЕЮ

Розділ 3 УПРАВЛІННЯ ЛЮДЬМИ

Розділ 4 УПРАВЛІННЯ ОРГАНІЗАЦІЄЮ

Тестові завдання для самоперевірки

Список використаної та рекомендованої літератури

Короткий термінологічний словник

3.2.5 Наставництво

Ми розглянули важливий механізм ефективного менеджменту – делегування повноважень. Але для того, щоб делегувати повноваження, потрібні співробітники, які можуть виконати як делеговані завдання, так і завдання, які належать до їх професійних обов’язків. Співробітників (особливо молодих) спочатку потрібно навчити. Найбільш ефективним механізмом навчання та адаптації є наставництво.

Наставник повинен володіти певними якостями [60]:

• установлювати цілі;

• підтримувати та підбадьорувати;

• ставити успіх колективу вище особистих успіхів її членів;

• швидко оцінювати таланти та здібності членів колективу;

• надихати членів свого колективу;

• створювати в колективі атмосферу, яка сприяє досягненню успіху кожним конкретним працівником;

• забезпечувати зворотній зв’язок.

Щоб допомогти співробітникам вирішити виниклі проблеми, наставникам рекомендується користуватися рекомендаціями [60]:

• поспілкуйтесь з вашим робітником;

• вислухайте;

• сконцентруйтесь на доброму;

• підкресліть те, що можна покращити;

• слідкуйте за процесом.

Оскільки люди відрізняються один від одного, наставництво є творчим процесом. Наставник повинен виробити самостійний підхід до потреб окремих особистостей. Але, незважаючи на необхідність індивідуального підходу до людей та наявність у наставників особистого стилю керівництва, існують деякі загальні прийоми наставництва. Серед них відзначимо такі:

• знаходьте час для членів колективу;

• поясніть суть і покажіть;

• передайте знання та навики;

• будьте резонатором для ідей;

• надайте необхідні ресурси;

• запропонуйте руку допомоги.

Основні поняття і ключові слова: мотив, потреба, мотивація.